این زن ترک کار خود را به طوری 1000s از بچه ها را ترک نمی در مدارس خود را – و یا رویاهای خود

این داستان از هزاران نفر از کودکان و نوجوانان در حال تحصیل در مدارس دولتی در بنگلور. نسل اول مدرسه را برانگیخت. فرزندان مهاجر و دستمزد روزانه کارگران بودند که قدرت با بال برای اوج گرفتن به رویاهای خود را به شهر مبتنی بر سازمان های غیر دولتی, رویای مدرسه بنیاد.

Nusrat شد روشن چشم 15 ساله هنگامی که او برای اولین بار ملاقات Maitreyee بنیانگذار مدرسه رویای بنیاد بنگلور مبتنی بر سازمان های غیر دولتی.

دختر جوان یکی در میان بسیاری از دانش آموزانی که تا به حال راه می رفت تا به دنبال پشتیبانی از رویاهای خود را و Maitreyee از روی علاقه به یاد او چگونه صحبت animatedly در مورد تمایل به تبدیل شدن به یک آشپز است.

نصرت قدیمی ترین در میان چهار خواهر و برادر. مادر او در گذشت زمانی که او 7 و به زودی پس از پدرش به سمت چپ آنها را با خود والدین سالخورده و ناپدید شد از زندگی خود را. او را به ازدواج برای بار دوم و دیگر تمام خانواده.

رد پختند در دختر جوان است اما هرگز او را از مبارزه با هر چالش زندگی انداخت ،

Bengaluru woman quit job ngo underprivileged children education india jov30

“اکثر مردم می دانستند که او تحت فشار خود را برای تبدیل شدن به یک نان آور و حمایت از خانواده است. اما او می خواست به مطالعه است. ما می خواستیم برای کمک به او می گوید:” Maitreyee.

با DSF را از او نقل مکان کرد برای تکمیل او B.Com درجه. در حالی که هزینه انجام یک مدیریت هتل البته در یک کالج خوب بود دشوار به صندوق DSF اطمینان می داد که دختر جوان در بر داشت یک مربی در یک شهر مبتنی بر کافه مالک.

جدا از تحصیل او نیز آموخته طناب از پخت و در حال اجرا یک کافه در حالی که درآمد درآمد اضافی از طریق کالج.

امروز نصرت است یک گام نزدیک تر به رویای خود را. در حالی که کار برای یک بانک و shouldering مسئولیت مالی از تمام اعضای خانواده او نیز صرفه جویی در بودجه به او باز کافه خود را در چند سال!

این فقط در نصرت داستان. این داستان از هزاران نفر از کودکان و نوجوانان در حال تحصیل در مدارس دولتی در بنگلور. نسل اول مدرسه را برانگیخت; فرزندان مهاجر و دستمزد روزانه کارگران — همه آنها قدرت با بال برای اوج گرفتن به رویاهای خود را به شهر مبتنی بر سازمان های غیر دولتی, رویای مدرسه بنیاد.

جدا از بهبود وضعیت آموزش و پرورش در مدارس دولتی خود را در برنامه های مختلف در طول سال کمک کرده اند تبدیل زندگی از بیش از 10 ، 000 کمتر-ممتاز کودکان و نوجوانان.

بهتر هند هم با رویای مدرسه بنیاد برای راه اندازی #ProjectDreamSchool یک کمپین به معنای حمایت آموزش و پرورش از 31 کودکان در ارتباط با DSF و تحصیل در دولت و نیمه دولتی-کمک و مدارس خصوصی در بنگلور. ما در کمک به جمع آوری کمک مالی برای حمایت از آموزش و پرورش این دانش آموزان است. اهدای اینجا.

تجارت یک حرفه ای موفق برای کار اجتماعی

Maitreyee متولد شد و به ارمغان آورد تا در پونا. پس از اتمام کارشناسی ارشد خود را در علوم کامپیوتر از دانشگاه پونا در 1988-89 او مشغول به کار در این بخش برای نزدیک به یک دهه است. با وجود داشتن یک پرواز حرفه ای که در آن او کار می کرد با بالا چند ملیتی توسعه نرم افزار شرکت در هند و خارج از کشور Maitreyee همیشه می دانستم که او می خواست به کار در توسعه اجتماعی بخش.

اولین فرصت به دنبال این آزار دهنده شور و شوق آمد و در طول تمدید مرخصی زایمان او در زمان پس از تولد اولین فرزند او.

Bengaluru woman quit job ngo underprivileged children education india jov30
بنیانگذار Maitreyee کومار

تمایل خود را برای تغییر اجتماعی و علاقه به رشد کودک از او خواست تا داوطلب با گریه (حقوق کودک و شما). کار خود را در سازمان منابع نسل و داوطلب مدیریت بخش آنقدر چشمگیر بود که او ارائه تمام وقت ارسال و او با گریه برای تقریبا یک دهه قبل از ترک در سال 2004 به kickstart خود NGO مدرسه رویای پایه و اساس است.

“در روی لئامت دادن با گریه, من تا به حال فرصت باور نکردنی از تعامل با کودکان و نوجوانان از های مختلف محروم پس زمینه و چون از این تجربه های مختلف واقعیت های آشکار خود را به من. در حالی که تلاش های است که بسیاری از سازمان های غیر دولتی قرار داده و به این بچه ها به سیستم آموزش عمومی قابل تحسین هستند بسیاری فکر می کنم که نقش خود را متوقف می شود هنگامی که یکی از بچه ها ثبت نام کرده است. اما ما متوجه باشند که ثبت نام تنها اولین مرحله. بزرگترین چالش برای حفظ آنها در مدرسه است. همچنین به عنوان تأسف آن است که ما شاهد چگونه کیفیت آموزش و پرورش در دولت مدارس به وخامت بود و می خواستم به تغییر است. و هم برخی از افراد همفکر ما در آغاز این تحول سفر از طریق DSF.”


پیوستن به #ProjectDreamSchool یک ابتکار بهتر است هند به حمایت آموزش و پرورش از 31 کودکان مشغول به تحصیل در دولت و نیمه دولتی-کمک و مدارس خصوصی در بنگلور. ما در کمک به جمع آوری کمک مالی برای حمایت از آموزش و پرورش این دانش آموزان است.

قادر به نمایش فوق دکمه ؟ اینجا را کلیک کنید


مراحل اولیه از DSF

زمانی که DSF برای اولین بار شروع آن تمرکز روشن بود. آنها می خواستند به انجام توسعه جامع برای مدارس دولتی.

این تیم کار کرده و از نزدیک با مدیریت دولتی مدارس در این شهرستان به درک این مسائل و چالش ها. از بهبود ثبت و نگهداری به فراهم کردن زیرساخت های پشتیبانی با توالت و کلاس درس ساخت و ساز آنها شناسایی مشکلات و اعدام راه حل های مختلف.

آنها نیز مشغول به کار در درجه اول برای بهبود سطوح یادگیری از کودکان و نوجوانان با ارائه کمک های آموزشی ظرفیت سازی, فعالیت, انجام گفتاری زبان انگلیسی در کلاس های, برگزاری جلسات مطالعه مانند اصول ریاضی, تجربی, علوم, و غیره.

برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و حتی بیشتر آنها را تشویق والدین به علاقه های فعال در پیشرفت کودکان نیز هست.

“در حالی که ما قابل درک است که اکثر پدر و مادر که هرگز به مدرسه نمی قادر خواهد بود برای کمک به بچه های تحصیلی آنها می تواند به ایجاد یک فضای مساعد در خانه و اطمینان حاصل شود بچه خود را با انگیزه به ماندن در مدرسه و مطالعه و بررسی است.”

Bengaluru woman quit job ngo underprivileged children education india jov30
چهره شاد

تا دو سال پیش DSF مشغول به کار بود در جامع توسعه نزدیک به 40 مدارس پراکنده در سراسر شهرستان خود را که در آن خود را قوی داوطلب شبکه را مسئولیت دولت مدارس در محل خود.

در دو سال گذشته آنها را کارآمد فرآیندهای خود را و گسترش دامنه خود را از کار. آنها در حال حاضر به تهیه 20 مدارس دولتی در سه خوشه یعنی Yeshwanthpur RT نگر و جاده فرودگاه.

“ما در حال حاضر کار با دانش آموزان به صورت end-to-end راست از مدرسه ابتدایی به گرفتن آنها را به امرار معاش مرحله است.”

برخی از برنامه های است که آنها را اجرا کنید برای اطمینان از موارد زیر هستند:

Headstart

Bengaluru woman quit job ngo underprivileged children education india jov30
Twinkled چشم بچه ها با رویاهای بزرگ تحصیل در دولت مدارس

“در اطراف 2009 ما آغاز شده شاهد یک روند ثابت در مدارس دولتی ما با کار می کرد. بسیاری از این کودکان و نوجوانان به خصوص دختران شروع به رها کردن از مدرسه هنگامی که زمان به انتقال از دبستان به دبیرستان, یعنی, کلاس 7 تا 8 اتفاق افتاده است. این یک زمان بحرانی برای یک دانش آموز چرا که اگر آنها را به ادامه به بررسی آنها نیاز به رفتن را از طریق فرایند ثبت نام دوباره. بسیاری از اوقات هنگامی که پدر و مادر نیست و با انگیزه در مورد بچه های خود را به خوبی انجام می دهند و یا نمی بینید ارزش واقعی آموزش و پرورش به آنها اجازه دهید کودکان خود را رها کردن و این بچه ها هستند که بین سنین 11-13 شروع به کار با پدر و مادر و یا بچه خواهر و برادر خود را در خانه.”

این زمانی بود که Maitreyee و تیم او همچنین متوجه شد که یکی از دلایل اصلی بود که عدم تاثیر گذار داستان های موفقیت است که آمد از مدارس دولتی. علاوه بر این هنگامی که پدر و مادر را دیدم که بچه هایی که فارغ التحصیل شده از مدارس دولتی در تلاش بودند با اشتغال آنها از دست داده و امید در آموزش و پرورش به تغییر زندگی خود را.

“ما تا به حال پدر و مادر گفت: ‘, نوجوانان در سال mein kya سلام padh lega? آگار kaam ناهی میلا toh wahi karega woh uska anpad baap karta hai. Cartoon kyun barbad karein?'” (چقدر به او آموخت که در سه سال بیشتر. اگر او نمی کند پیدا کردن کار او خواهد بود فقط به بدبختی خود را به عنوان بی سواد پدر و باید به کار همان کار است. چرا اتلاف وقت؟)

بنابراین HeadStart برنامه با تمرکز بر موضوع استعفا در دبیرستان مرحله و با این نسخهها کار از نزدیک با دانش آموزان و معلمان خود را به اطمینان حاصل شود که دانش آموز ادامه می دهد تا زمانی که کلاس 10. این برنامه فراهم می کند کمک های مالی تحصیلی مربیگری و مشاوره و حمایت از کودکان و نوجوانان است.

“بسیاری از زمان وجود دارد بچه ها که آکادمیک روشن و می خواهید را به حرکت به نیمه دولتی-کمک و یا مدارس خصوصی. اما منابع مالی محدود هستند. بنابراین ما کمک به آنها را دریافت کنید, بهتر است مدارس از نظر مالی آنها را حمایت و نظارت بر پیشرفت خود را برای سه سال آینده تا زمانی که آنها کامل کلاس 10.”

اغلب کودکان و نوجوانان است که ممکن است به خوبی انجام می دهند در دولت مدارس و تاخیر زمانی که آنها را با انتقال به یک مدرسه خصوصی با توجه به سطح پیشرفته آموزش.

Bengaluru woman quit job ngo underprivileged children education india jov30
کمک به بچه ها در مدرسه بمانند

“ما تا به حال مواردی که بچه ها از دست دادن انگیزه و اعتماد به نفس نمی تواند مقابله با همسالان خود. برای کمک به آنها در غلبه بر این مسائل ما دستگیره آنها را از طریق فرایند با ما مراکز آموزشی ما در آموزش و پرورش و توسعه مراکز تاسیس شده در Yashwant نگر RT نگر و Malleshwaram. بعد از مدرسه دانش آموزان صرف دو ساعت در این مراکز. جدا از اصلاحی کلاس های این مرکز همچنین با تمرکز بر روی خود را به طور کلی رشد شخصیت با ارائه مهارت های زندگی, مهارت های ارتباطی گفتاری زبان انگلیسی, آموزش کامپیوتر, قرار گرفتن در معرض بازدید شرکت ها و کار با داوطلبان از تمام جنبه های زندگی مختلف و اقوام است.”

سلامت روانی کودکان و نوجوانان با توجه به دشوار و پیچیده خانواده پس زمینه نیز در اولویت قرار داده شده. آنها توصیه داده شده راهنمایی به جنگ استرس و اضطراب و توسعه بیشتر مثبت.

TenPlus

Bengaluru woman quit job ngo underprivileged children education india jov30
بچه ها در مدرسه رویای بنیاد

“ما در دسته اول بیش از 85 درصد کودکان و نوجوانان از Headstart برنامه به ثمر رساند کلاس اول و زمانی که آنها با نزدیک شدن ما به دنبال کمک مالی برای رفتن به دانشگاه ما تا به حال برای پیدا کردن یک راه برای حمایت از آنها می گوید:” Maitreyee.

و پس از ده به علاوه برنامه آغاز شد. آن است که یک فرمت از HeadStart برنامه و تلاش برای اولویت بندی گروه های آسیب پذیر مانند کودکان یتیم بچه ها با پدر و مادر تنها بچه ها از شکسته یا پیچیده خانواده متفاوت-abled کودکان و نوجوانان در میان دیگران و enrols آنها به آموزش عالی جریانهای علاقه خود را.

آنها تحت آزمون استعداد برای درک خود را از مناطق از منافع دریافت بورسیه داده می شود و ساختار بالا تاثیر علمی مربیگری و مشاوره توسط DSF.

خود را تحت برنامه جهشDSF توانمند و مجهز تحصیل و نیمه تحصیل جوانان با مهارت های لازم برای پیدا کردن و حفظ فرصت های شغلی.

امروز صدها نفر از دانش آموزان خود را به دنبال فارغ التحصیلی در جریان های مختلف. بسیاری از آنها به دنبال مهندسی در حالی که 15 تا از آنها در حال تحصیل در رشته پزشکی.

“بیشتر انجام تجربه برای ما زمانی است که بچه های قرار داده شده در شرکت های خوب. شروع خود را حقوق و دستمزد چیزی است که پدر و مادر خود کسب درآمد در ماه ترکیب و یا حتی سالانه و در نتیجه آنها در حال کمک به خانواده های خود خزیدن از گردابی فقر است.”

یکی از داستان های موفقیت چنین است که از Hariharan خود را یاور دفتر پسر. درست از زمانی که او در کلاس 6 او شده بود بازدید DSF آموزشی مرکز. مشتاق به یادگیری زبان انگلیسی, او برداشت تا زبان در DSF گفتاری زبان انگلیسی کلاس و در نهایت شروع به حضور پیشرفته جلسات مطالعه برای کلاس های بالاتر.

پس از پاکسازی کلاس 10 با پرواز رنگ او تصمیم گرفتند برای علم در جریان است. او می خواست به دنبال پزشکی اما در کلاس 12 خود نمرات را ندارد او را واجد شرایط. DSF او را تشویق به دنبال مهندسی به جای. اما او قاطعانه در مورد مصرف یک سال استراحت و دادن NEET دوباره. در یک زمان وقتی که هیچ کس به نظر می رسید به پشت خود تصمیم جوانی مشغول به کار سخت به دست آورده و رتبه در کنکور سراسری. او در حال حاضر مشغول به تحصیل در یک کالج پزشکی و کامل خواهد شد مدرک خود را در سال آینده.

برجسته فرآیندی سفر از بچه های دیگر که به مطالعه در مرکز آموزشی DSF برنامه مدیر مینا شانکار می گوید:

“ما در مراکز هر کودک متفاوت است و takeaways از سفر اینجا شده اند متفاوت است. بسیاری از آنها را فوق العاده رشد به عنوان افراد دیگران را به خوبی انجام می شود آکادمیک و همه آنها را در بر داشت پلت فرم به نمایش گذاشتن پتانسیل و استعداد. این افزایش اعتماد به نفس خود را. آنها دریغ نکنید برای پرسیدن سوال. و رفتن در برابر دانه از rote-یادگیری را یادگیری تجربی است و درک مبتنی بر. هنگامی که ما برای اولین بار شروع به کار با کودکان و نوجوانان ما شوکه شده بودند برای پیدا کردن که بچه ها در کلاس 8 در تلاش بودند با مفاهیم اساسی تدریس در مدرسه ابتدایی مانند تقسیم و ضرب. و به عنوان یک نتیجه, بودند انجام ضعیف در کلاس بالاتر. ما با استفاده از انواع وسايل کمک آموزشی و کتابهای خود را برای تقویت مفاهیم اساسی است. در حال حاضر آنها در حال مقابله خوبی در زمان کلاس. بازخورد از والدین نیز دلگرم کننده است.”

Bengaluru woman quit job ngo underprivileged children education india jov30
یادگیری برای آینده ای روشن

14-year-old روشن است که تحصیل در کلاس هشت در GKMPS, Matadahalli بنگالور بخشی از DSF را HeadStart برنامه. او شده است بخشی از DSF های مختلف برنامه ها پس از کلاس پنج.

ریختن نور را در سفر خود را با DSF او می گوید: “من فقط یک سال و هنگامی که پدر من که مشغول به کار به عنوان یک نقاش در گذشت و مادر من رها من. من زندگی با پدربزرگ و مادربزرگ من. مادر بزرگ من که 63 سخت کار می کرد به عنوان یک مدرسه یاور داخلی و کمک به بالا بردن من. DSF بازی های برگزار شده است بسیار نقش ابزاری در سفر من. من با تلاش ریاضی پایه و همچنین خواندن و نوشتن در زبان انگلیسی و کانادا. من ممکن است دانش آموز استثنایی, اما من به شدت بهبود یافته با تشکر DSF.”

همانطور که ما در نزدیکی پایان این مصاحبه از من بپرسید روشن در مورد رویاهای خود را. “من می خواهم برای تبدیل شدن به یک جمع آوری و کمک به افرادی مثل من که مبارزه با نیازهای اساسی–مواد غذایی و پوشاک و سرپناه و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش.”

روشن است که یک در میان 30 بچه ها شما می توانید پشتیبانی مالی برای رسیدن به کلاس 10.


پیوستن به #ProjectDreamSchool یک ابتکار بهتر است هند به حمایت آموزش و پرورش از 31 کودکان مشغول به تحصیل در دولت و نیمه دولتی-کمک و مدارس خصوصی در بنگلور. ما در کمک به جمع آوری کمک مالی برای حمایت از آموزش و پرورش این دانش آموزان است.

قادر به نمایش فوق دکمه ؟ اینجا را کلیک کنید


*نام افراد زیر سن قانونی تغییر شده اند برای محافظت از هویت خود

مانند این داستان ؟ یا باید چیزی برای به اشتراک گذاشتن ؟
برای ما بنویسید: contact@thebetterindia.com
ارتباط با ما را در Facebook و Twitter.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

ایندکسر