Soprano Karita Mattila in 'The Makropulos Case' at San Francisco Opera.

سوپرانو Karita Mattila در این Makropulos مورد در San Francisco Opera. Cory ویور

به عنوان رویکرد ما پنج ماه از اجرا فقدان زنده اپرا در شهر نیویورک عمل مشاهده جریان آرشیوی از اجراهای بی سر و صدا به حالت عادی. (من تقریبا فراموش کرده که چه حسی به نشستن در یک صندلی مخمل در ملاقات احاطه شده توسط مردم سرفه.)

جایگزین, پس از آن, حداقل برای لحظه ای جایگزین چیزی که واقعی راه ماست منجمد در 1990s تحت الشعاع کامل چربی بستنی. در مورد اپرا هر چند یکی از جنبه های حیاتی رفته است از دست رفته. ما از دست این حس مناسبت بودن در جای مناسب در زمان مناسب برای عملکرد است که هر دو منحصر به فرد و بی دوام: خیره کننده ای در اینجا و پس از آن برای همیشه رفته.

جالب, San Francisco Opera آمد bracingly نزدیک به دستیابی به این کیفیت در آخر هفته گذشته با یک جریان Janáček را به Makropulos صورت های گوناگون سوپرانو Karita Mattila. این ویدئو ثبت شده در سال 2010 اسناد Mattila برای اولین بار در بخشی که جالب نقش بسیار بیشتر به طور موثر هر دو به طور چشمگیری و موسیقی از تلاش خود را در ملاقات فصل بعد.

همچنین نگاه کنید به: جوناس کافمن آواز می خواند در باواریا ابی برای ملاقات را اولین جریان تلاوت

نقش مرموز و جذاب سردستهزنان خواننده اپرا اپرا به نام امیلیا مارتی (که معلوم است یک معجون اعطای او جوانی ابدی), Mattila است که در نخست آوازی فرم. سرد سوسو زننده با کیفیت از تن او نشان می دهد یک نوع از طنز فاصله گرفته و در همه چیز او می کند. در مقابل از نظر فیزیکی شخصیت بازی گاه به گاه حتی کمی درهم و برهم به عنوان اگر پس از قرن ها از زندگی او فقط نمی تواند زحمت.

به عنوان معجون می پوشد در آخرین قانون اپرا مارتی philosophizes که انسانهای عادی هستند آنهایی که خوش شانس: بسیار اختصار از زندگی خود را سرمایه گذاری همه چیز آنها را با معنی. و پس از آن بود که با این جریان از San Francisco Opera: خیره کننده نگاه اجمالی در یک هنرمند بزرگ در اوج در دسترس برای تنها یک آخر هفته.

خوشبختانه برای ما فنا حرفه ای از Karita Mattila همزمان با اپرا تصویری دوران به خصوص در ملاقات کرد. این هفته ما می توانید ببینید یکی از بحث برانگیز ترین اجراهای Tosca در بسیار بحث تولید توسط لوک بوندی از پاییز 2009.

“کمی وجود دارد حس [توسکا] و دینداری او عفت—چیزهایی که او را بزرگ عمل خشونت بسیار تکان دهنده و ویرانگر…خانم Mattila جسمی بی باک سراسر مثل همیشه اما برای یک بار که نبود آنچه که او نیاز به” نوشت ناظر opera منتقد Zachary Woolfe در زمان.

در نگاه به گذشته یک دهه بعد (و پس از مدتی طولانی سر رسیده تجدید نظر در جامعه آمریکا در مورد خشونت نسبت به زنان) من فکر می کنم Mattila/بوندی را نگه می دارد تا به خوبی. تولید هر چیزی است اما شسته و رفته (فقط به عنوان Mattila آواز است که به سختی bel canto) اما در سال 2020 به کثافت کاری و نیهیلیسم از این مرحله بندی حلقه همه بیش از حد درست است.

همچنین در برنامه این هفته است که یک جفت از محصولات توسط مریم زیمرمن برای ملاقات کرد: عمدتا موفق Lucia di Lammermoor و wrongheaded تلاش در Rusalka بازخرید تنها توسط جیمی بارتون ferociously خنده دار عملکرد به عنوان جادوگر Jezibaba.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.net