Irawati Karve هند اولین زن شناس که جرأت به چالش کشیدن هنجارهای

در دورانی که یک زن صحبت کردن خارج از نوبت در نظر گرفته شد, توهین به مقدسات,,,,, Dr Irawati Karve بود فوق العاده جنسیتی موانع برای کشف افکار جدید و سرزمین.

منn اوایل دهه 1920 هنگامی که زنان به طور فعال اسیر توسط مردان و صحبت کردن خارج از نوبت در نظر گرفته شد, توهین به مقدسات,,,,, Dr Irawati Karve سوار شد او دو چرخ در خیابان های پونا.

ارتقاء

این اولین بار نیست که هند به اولین زن شناس به چالش کشیده بود ريشه ساختارهای اجتماعی جامعه با یک لمس از فمینیسم.

در واقع این مردان نبودند که آشفته به دیدن یک زن سوار وسیله نقلیه خود را و سپس او خوش آمدید ستوده تخصص در مرد سنگر و استحکامات زمینه های جامعه شناسی و انسان شناسی.

او اعتقاد به سیستم هنگامی که آن را به حقوق زنان شد کمی متفاوت است. “خانم ها در حالی که مبارزه با مردان برای حقوق, چرا مبارزه برای تنها حقوق برابر? همیشه مبارزه برای حقوق بیشتر” او اغلب می گویند در سخنرانی ها و گردهمایی جامعه.

از طریق تحقیقات و نوشته های دکتر Karve گسترده مورد سوال طبقه, سیستم, خانواده, روابط, دین, اساطیر خویشاوندی و نوشت: حتی چندین کتاب در چنین موضوعاتی در زبان انگلیسی و مراتی مانند خویشاوندی سازمان در هند (1953) ، Bhils از غرب Khandesh (1958), Maharashtra: سرزمین و مردم (1968) و Yuganta: پایان عصر (1968)

“یکی از پیشگامان در تحقیقات انسان شناسی Dr Karve, فرمان یک دایره گسترده ای از خوانندگان. او تحقیق و نوشت: در یک همه جانبه طیف وسیعی از موضوعات از جمله فرهنگ مردم شهرک و روستا در هند, دین, خانواده, فرهنگ عامه و اسطوره و…. از طریق تمام خود را به کار اختصاص داده شده او نشان داده و خودش را به یک واقعی دختر هند” دکتر آمریتا Nadkarni یک جامعه شناس و استاد سابق در سنت خاویر کالج می گوید بهتر است هند.

جهانی تاثیر گذار به معنای واقعی

Dr Karve متولد شد و در 15 دسامبر سال 1905 در مییدو برمه (میانمار در حال حاضر). پدر او یک مهندس به نام او پس از مقدس رودخانه نواحی.

او اما بزرگ شده در Pune, Maharashtra, به پایان رسید و تحصیلات خود را از Huzurpaga در سال 1922. بر خلاف دیگر خانواده های طبقه متوسط از پونا خانواده او به اهمیت آموزش و پرورش برای یک زندگی مرفه.

سال 1926 بود که سال مهمی برای او. او فارغ التحصیل از Fergusson College با مدرک لیسانس در رشته فلسفه و بعد ازدواج Dr Dinkar Dhondo Karve پسر Maharshi Karve این دانشمند بزرگ و مصلح اجتماعی بود.

که بخشی از این مترقی خانواده به او به اندازه کافی اتاق و آزادی برای مطالعه و بررسی بیشتر است. او سخت کار می کرد و امن Dakshina یاران از دولت ماهاراشترا است که به او یک فرصت به کار در زمینه مربی و گورو GS Ghurye در سال 1928 در دانشگاه بمبئی.

خود را تحت هدایت او تحقیق و چاپ دو مقاله. در یکی از اولین او رمزگشایی از زندگی Chitpavan Brahmins و یکی در مورد فرهنگ عامه از Parshuram.

در چنین سنین Dr Karve موفق به تاخت و تاز در اجتماعی افراد است. دانشمندان از سراسر هند و حتی خارج از کشور با اشاره به کار کرد. از مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن در انگلستان به علوم انسانی بخش از بنیاد راکفلر, ایالات متحده, Dr Karve اغلب دعوت جهانی موسسات آموزشی برای او در حال حاضر مردم شناسی, پایان نامه.

در کنار یاران و دیگر همه فن حریف کار او به اتمام کارشناسی ارشد در رشته جامعه شناسی از دانشگاه بمبئی در سال 1928. تمایلی به توقف در که او با موفقیت به اتمام MPhil در انسان شناسی از دانشگاه برلین در سال 1930.

یکی از مهم ترین کمک به رشته تحصیلی شروع شد که انسان شناسی گروه در Poona (در حال حاضر پونا) دانشگاه.

ارتقاء

از عنوان این بخش از جامعه شناسی و انسان شناسی در دکن کالج, Pune چهل سال ریاست بر مردم شناسی بخش از کنگره ملی علوم برگزار شد در دهلی نو در سال 1947 به منصوب شدن به عنوان معاون SNDT, دانشکده,,,,, Dr Karve donned متعدد علمی کلاه در طول عمر خود.

ابدی موثر با این نسخهها کار

یکی از آثار مهم Dr Karve بود در منطقه Indology غیر anglicised چشم انداز و یا تحصیل در هند را به فرهنگ و میراث فرهنگی.

او تاکید کرد در ریختن لنز colonisers و ترویج ایده وحدت در تنوع با ظریف این نسخهها کار میکند در زمانی که colonisers جان گذشته بودند به تقسیم کشور مذهبی خطوط.

Dr Karve حتی لمس اساطیر هندی و برچسب آن را به عنوان یک “رویداد تاریخی” در کتاب خود ‘Yuganta’ که برای دریافت Sahitya جایزه اسکار در سال 1968.

او تلاش می کند تا به تجزیه و تحلیل شخصیت از مهاباراتا از اجتماعی و سیاسی و تساوی تشابه با تاریخ هند.

او مطالعه بر خویشاوندی سازمان در هند نیز لذت خواندن که در آن او با استفاده از گویش و جغرافیای مناطق مختلف برای درک ساختارهای خویشاوندی در سراسر هند است.

“دکتر Karve کار در هونگوند Yatra هند, روستای Bhils از غرب Khandesh و Yuganta را برای مطالعات کلاسیک. آن است که هنوز هم به نفع علوم اجتماعی مانند انسان شناسی و جامعه شناسی چون از اینجا ما مشتق تمام جهان از ایده های به کار و پژوهش رو به جلو است. او شده است یک الهام برای من” می افزاید: Dr Nadkarni.

در میان این کشور تفرقه سیاسی سناریو بهره برداری از این ضعیف تر بخش ها از جمله زنان و یک مشکل اجتماعی و سیستم به شدت وابسته به دین Dr Karve جرأت به چالش کشیدن هنجارها و کشف سرزمین های جدید است.

تفسیر خود که شخصا چپ ابدی را در من مقایسه بین جامعه و لحاف.

لحاف ساخته شده است با جمع آوری چند تکه رنگارنگ موضوعات درست مثل جامعه که تشکیل شده است از افراد متعلق به جوامع مختلف متفاوت است. هر چند تفاوت وجود دارد و درگیری این موضوع که متصل جامعه با هم است.

این باعث می شود برای یک درس با ارزش است که به شدت مورد نیاز در زمان ما زندگی می کنند.

تصویر برجسته منبع: JSTOR و ویکیمدیا


همچنین بخوانید: Binodini پستان های پیشگام ‘سقوط زن’ که الهام گرفته از یک بالیوود Biopic

ارتقاء


(ویرایش شده توسط Gayatri Mishra)

مانند این داستان ؟ یا باید چیزی برای به اشتراک گذاشتن ؟
برای ما بنویسید: [email protected]
ارتباط با ما را در Facebook و Twitter.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>