“با گذشت هر روز رنگ Havelis در Shekhawati در حال سقوط از هم جدا و زیبا از نقاشی های دیواری در حال فرو ریختن به گرد و غبار و پاک کردن برخی بسیار مهم و تاریخچه غنی فرهنگی منطقه راجستان است.”

Spread در سراسر ژونژونو, سیکر و چورو مناطق در شمال راجستان مسحور Shekhawati حل و فصل باقی مانده در میان غفلت و تجاوز شهری. معروف به صورت شگفت انگیزی نقاشی های دیواری نقاشی در کاخ Havelis مغازه ها و خانه های Shekhawati سبک معماری باقی می ماند گمنام میراث هند است.

بیابان سرزمین Shekhawati

برای بیست سال گذشته کهنه حفاظت معمار Urvashi Srivastava شده است مبارزه تنها جنگهای صلیبی برای محافظت از خانه رها شده Shekhawati تجار که جانشینان در حال حاضر حل و فصل در جای دیگر در هند. در حفاظت از محیط زیست با بهتر هنداو آثار تاریخ Shekhawati منطقه و توضیح می دهد که چرا خود را با شکوه معماری نیاز به حفظ و گرامی.

خیابان های پوشیده شده با رنگ Shekhawati Havelis

با گذشت هر روز رنگ Havelis در Shekhawati در حال سقوط از هم جدا و زیبا از نقاشی های دیواری در حال فرو ریختن به گرد و غبار و پاک کردن برخی بسیار مهم و تاریخچه غنی فرهنگی منطقه در راجستان. من انجام فشرده تحقیقات میدانی در منطقه و مشغول به کار مردمی با ساخت و ساز سنتی صنعتگران. زیر پرچم ‘Shekhawati Virasat Abhiyan’ من NGO مرکز برای پیشرفت سنتی ساختمان تکنیک و مهارت های (CATTS) بوده است synergising از تلاش های همه ذینفعان برای این حفاظت” او اطلاع.

Shekhawati شهرک

او فراهم می کند بینش عمیق به Shekhawati تاریخ – منطقه پوشا در سراسر 30,000 متر مربع. متر از ناهموار کویر سرزمین های نزدیک به 4 ، 000 havelis و قصرها و بیش از 15 کاخ سلطنتی به تصویر کشیدن ویژگی های هنری سبک.

از طریق دروازه از یک Shekhawati حولی

قرون وسطی مسیرهای تجاری از دهلی نو – اجتماعی-سیاسی-اقتصادی مرکز قلب از هند و از طریق این مغبون وصف ناپذیر منطقه راجستان. خسته تجار اغلب را انتخاب کنید به صرف شب در اینجا پس از یک روز خسته کننده سفر. به تدریج این منطقه آغاز شکوفایی به عنوان بسیاری از زمان کوچک بازرگانان راه اندازی اردوگاه و شروع به تجارت با همتایان خود در حال گذر است.

چگونه Shekhawati معماری رونق گرفت

نام منطقه شایع است که نشات گرفته از رائو Shekha یک بار Jagirdar از سیکر منطقه. جوامع اینجا را اعلام کرد خود را به عنوان Shekhawati Thakurs.

تجارت رونق بود و وضعیت اقتصادی مهاجران اولیه. آنها توسعه یافته جایگزین مسیرهای تجاری با Shekhawati منطقه در مرکز آن است. روستاها به روز رسانی به منظره شهرستان. شبکه ای از قلعه & کاخ ساخته شد توسط خانواده های مرفه برای اطمینان از ایمنی از تجار عبور خود را با کاروان.

داخل حولی

اما برجسته ترین میراث Shekhawati منطقه تبدیل به نفیس معماری – کامل با نقاشی های دیواری اچ در آهک-گچ بری دیوار.

اعتبارات برای همین باید نسبت به سنتی صنعتگران که موجب سبک معماری کاملا متفاوت از بقیه راجستان. از اساطیر به نشانه های تاریخی همه چیز را تحت خورشید برجسته در این کنجکاو نقاشی های دیواری. به عنوان یک ماده در واقع Shekhawati اوج رفاه است کاملا جوان است و می توان فقط به چند قرن پیش زمانی که اروپایی ها به تازگی شروع به ساخت تاخت و تاز در جای دیگر در کشور است.

نقاشی های دیواری adorning یک Shekhawati خانه

این زمانی بود که غنی تجار خواهد کمیسیون تازه مجموعه ای از نقاشی های دیواری در هر زمان وجود دارد یک عروسی و یا دیگر جشن در خانواده است. قرن 19 و اوایل سال از قرن 20th دیدم تازه هنری روند در Shekhawati به عنوان صنعتگران شروع به تصویر می کشد آخرین نوآوری های علمی خود را در نقاشی های دیواری.

“یکی می توانید اولین قطار موتورهای یا برادران رایت با اولین هواپیما مدل و جالب دیگر اختراعات آینده زنده در نقاشی های دیواری از این زمان” نشان می دهد Srivastava.

کاهش در آمد زودتر از انتظار می رود. این Shekhawati کسب و مقتدر بودند که اصلی کاربران از منطقه فرهنگ و معماری, مهاجرت به رشد سریع شهرها مانند کلکته دهلی یا بمبئی. در نهایت جانشینان خود نگه داشته Shekhawati Havelis تنهایی و رها مثل یک فراموش نشدنی حافظه از گذشته است. این شهر تربیت نسل با ارزش کمی در مورد غنی آبا و اجدادی معماری.

یک Britisher رنگ در یک Shekhawati نقاشی با آبرنگ روی گچ

“در ابتدا, سبزی رنگ ها و رنگدانه های معدنی استفاده شد برای نقاشی. بعدها با ظهور شیمیایی لعاب از خارج از کشور رنگ زرشکی و سبز و نیلی و فیروزه شد غالب در Shekhawati نقاشی های دیواری. موضوعات این نقاشی ها نیز تکامل یافته در طول زمان در خط با روند موجود.”

محو شدن نقاشی های دیواری

Srivastava می افزاید: “مواد پایه در Shekhawati ساخت و ساز بود آهک. نقاشی های دیواری نقاشی شده بودند در گچ مرطوب, زیر ایتالیایی بون فرسکو سبک که در آن نقاشی های دیواری بودند varnished بعد و خشک. این روش به تصویب رسید برای افزایش طول عمر و دوام از نقاشی های دیواری. از سوی دیگر سکو نقاشی با آبرنگ روی گچ سبک (نقاشی روی گچ خشک) تصویب شد برای دکوراسیون داخلی که کمتر در معرض آسیب است. اما دهه سهل انگاری منجر به فرو ریختن این نقاشی های دیواری. برخی از میکرو سطح مرمت انجام شده است با استفاده از سیمان و هنر مدرن تکنیک, اما این به سختی در همتراز با اصلی درخشش.”

سوء استفاده از فضاهای داخل حولی

او تاسف است که عدم دانش تاریخی در میان در حال حاضر ساکنان منجر معماری به خرابه گاهی اوقات احیا نیمه دل و نامناسب تلاش های حفاظت از. علاوه بر این وجود دارد که برجسته مافیای زمین و تخریب این سازه ها به منظور بالا بردن آسمان خراش ها و مراکز خرید را در خود جای داده است.

یک حولی در حال تخریب

گذشت زمان به شکل دراورده شده تغییرات در اقتصاد محلی بیش از حد. عمدتا تجارت و اقتصاد است و تغییر به یک کشاورزی با آب و برق حملاتی به این خشک شهرستان. نسل حاضر در artisanal خانواده تمام وقت کشاورزان و می دانم کمی در مورد هنر.

خانه های رها شده از دست دادن ارزش خود را میراث معماری

Shekhawati منطقه را جذب نمی کند توریستی بلند مانند جیپور یا Udaipur. تنها شهرهای نولگره و Mandawa عمل به عنوان یک شبه متوقف می شود برای یک تعداد انگشت شماری از مسافران در راه خود را به بیکانر یا جیپور.

یک بار موفق masnsion در حال حاضر در قتلگاه

پس از گردشگری است که هنوز توسعه نیافته های باستان شناسی بخش است تمایلی به سرمایه گذاری در Shekhawati مرمت. یکی دیگر از دلایل دولتی بی تفاوتی این است که بسیاری از Havelis هنوز هم متعلق به بخش خصوصی توسط خانواده های مستقر در شهرهای دیگر که توجه کمی.

بدون زرق و برق Havelis پس الکی نوسازی

چه Srivastava سازمان غیر دولتی است که با هدف دستیابی به افزایش سطح آگاهی در میان مردم محلی و گردشگران به حولی صاحبان و همچنین دولت در مورد معماری اهمیت Shekhawati. “ما در حال حاضر موفق به آموزش یک بخش از توده ها در مورد مناسب حفاظت جنبه و با موفقیت ترمیم قطعات و بسته های خاص سازه های. اما هنوز هم اکثر سازه های دروغ در قتلگاه. ما می خواهیم برای حفاظت از محیط زیست به توده ها در حالی که ترکیب پشتیبانی از تمام بخش های” ادعا میکند Srivastava.

نقاشی Chattri

“ما نشان می دهد گردشگران فقدان حفاظت از تلاش های اینجا و به همین دلیل وضعیت بسیار بحرانی و شکننده است. با توجه به این که بسیاری از علاقه مندان به میراث در میان گردشگران کمک به لطف تلاش های ما. ما مایل به تلقین همان آگاهی در میان توده محلی نیز هست. ما هرگز می خواهم به نخبگان ما در حفاظت رویکرد نه ما مایل به عبور کردن جنس بنجل بازسازی به عنوان حفاظت.”

حتی پس از دو دهه کار سخت Srivastava احساس می کند او یک جاده دشوار پیش رو است. “ما مشتاقانه منتظر به پیوستن به دست با Granters اهدا کنندگان خیر و شرکت های بزرگ پایه برای حمایت از ما حفاظت از میراث فرهنگی و طرح های, در نتیجه کمک به ما در دستیابی به بلند گرامی چشم انداز برجسته محلی میراث دارایی های توانمند سازی جوامع محلی و ترویج توسعه پایدار از طریق حفاظت از میراث فرهنگی.” اگر شما مایل به کمک به Srivastava رمان تلاش در هر راه ممکن است شما می توانید اتصال با او در info@cattsindia.org. دانستن بیشتر در مورد ابتکار عمل را در http://www.cattsindia.org/.


همچنین بخوانید: به خاطر سپردن Satish Dhawan: نهان تصاویر و داستان های ناگفته درباره افسانه


تمام اعتبار عکس: Urvashi Srivastava

(ویرایش شده توسط Saiqua سلطان)

مانند این داستان ؟ یا باید چیزی برای به اشتراک گذاشتن ؟
برای ما بنویسید: contact@thebetterindia.com
ارتباط با ما را در Facebook و Twitter.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de