من نه شکسته مساجد در دهلی

توسط Al Ard اشرف

دهلی نو: داستان از گذشته شروع به امد و شد زیاد من به عنوان من پریدند از یکی ویران مسجد دیگر را در شمال شرق دهلی نو که در آن اوباش به قتل و غارت با مصونیت از مجازات برای بیش از 48 ساعت در اواخر فوریه.

من به یاد که طالبان با استفاده از مواد منفجره برای منفجر کردن در ماه مارس سال 2001 دو غول-اندازه مجسمه گوتام بودا در دره بامیان افغانستان. آن را توجیه تخریب این 6 قرن مجسمه بودا در روی زمین است که اسلام منع idolatory.

من همچنین به یاد می آورد دولت اسلامی استقرار بولدوزر و مواد منفجره برای نابودی سایت های باستان شناسی به عنوان آنها را فرا گرفت و راه خود را از طریق شمال عراق و سوریه است. برای مثال آنها کاهش می یابد به آوار این 1,900 ساله معبد Baalshamin در پالمیرا سوریه. آنها را منفجر کرد یک مسجد در موصل که در آن حضرت یونس—یونس به مسیحیان—گفته است به خاک سپرده شود. دولت اسلامی مخالف بود به ستایش از پیامبران و قدیسین.

Taiyyaba مسجد

این داستان ها شروع به بازی در ذهن من به عنوان یکی دیگر از روزنامه نگار و من با کمک دو مردم محلی شروع به ردیابی کردن 16 مساجد رسما ذکر شده به عنوان مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده در شورش.

ما راه ما گاهی اوقات در امتداد کوچه های باریک درون محلات به نه نفر از آنها را — و سپس من فقط داد.

یک شماره منحصر به فرد یک استثنا; دو کمی کمتر; به عنوان تلفات افزایش می یابد, آیا مرگ و میر خشونت آمیز یا شکست مساجد از آن می شود به تدریج سخت تر به توجیه اعداد.

همه شما می توانید انجام دهید در پایان است که به نسبت آنها را به یک جهان-مشاهده یکی می آموزد که مردم به نفرت هر آنچه که آنها فکر می کنم “از گروه”. این چیزی بود که سوار طالبان و دولت اسلامی و وحشیانه iconoclasm, و این است که به همان اندازه آنچه که در پشت هدف قرار دادن مساجد در شمال شرق دهلی نو است.

وهم آور رها کن این Taiyyaba مسجد

داستان از این حملات در این مساجد بودند تکان دهنده تکراری—انبوهی از اوباش پوشیدن کلاه مسلح با میله و lathis و شعار Jai Shri Ram, شکست را به فضاهای مقدس از مسلمانان است. آنها شکست, ویندوز, مجموعه, فرش و تشک, شعله ور, پاره قرآن و کتابهای مذهبی و پاره پاره کردن جعبه های کمک مالی و پرتاب گاز سیلندر به ماشه انفجار قدرتمند به اندازه کافی برای حرکت شبیه چمچه زنی کف سنگ مرمر.

این مساجد را ندارند باستانی گذشته و نه آنها شگفتی های معماری. در عین حال خشم اوباش بادی در آنها طالبان-esque در طبیعت است. آنها خود را نشان داد, افراطی, تحقیر برای فضاهای مقدس بودند که ایشان نیست; روشن ساخته است, در واقع, که دیگران’ مکان های عبادت متعلق به قلمرو بی حرمتی.

هستند و این مناظر را در شمال شرق دهلی intimations از آینده ای که در انتظار هند ؟ شاید تنها راه برای جلوگیری از این نتیجه گیری اگر شما را زیارت به این شکسته مساجد است که برای حفظ Tayyaba مسجد در Shiv Vihar که آغوش Karawal نگر به عنوان آخرین توقف خود را. آن را در حفظ و سلامت عقل خود را دست نخورده.

Sunil Prajapati که نجات مسلمانان از Taiyyaba مسجد.

ناجی

زمانی که Naushad اختر, امام Tayyaba مسجد شنیده din اواخر در شب 24 فوریه او بلافاصله به نام Sunil Prajapati می گویند که شورش آغاز شده بود. اختر شده بود یک بار یک مستاجر از 34 سال Prajapati است که در کسب و کار فروش بریانی. “من به او گفتم باید ازدواج صفوف” به یاد می آورد Prajapati که از روی علاقه تماس اختر jijaji.

اما زمانی که Prajapati رفت و به تراس خانه اش او را دیدم که مغازه بر جاده اصلی به آتش کشیده شد. او و برخی دیگر تصمیم به نگهبانی در کوچه که در آن مسلمانان زندگی می کردند. آنها را نگه داشته و اوباش در خلیج.

در 2.30 pm در 25 فوریه حدود 300 حمله در کلاه چهره خود نقاب پشت سر هم به کوچه طریق یک مسیر و در زمان به شکستن مسجد درب. اختر گفت: 60 مسلمانان از جمله 15 و 20 و کودکان پناه گرفته بود در داخل مسجد. همه آنها زد تا از پله ها به طبقه سوم تراس و قفل درب پشت سر آنها. سپس مهاجمان آغاز شده بود و با جستجوی محل طبقه توسط طبقه تا آنها به پرواز از پله ها به پشت بام.

فاطمه مسجد و Mahboob علم

زمانی که اختر به نام Prajapati می گویند: “ما می میرند” او و دو نفر دیگر از ساکنان مستعمره—Chandrapal و Sandeep—با عجله به مسجد و محدود از پله ها. وجود گرم مبادلات jostling و هل دادن. حمله به سخره Prajapati برای گرفتن کنار مسلمانان است.

“من به آنها گفتم که امام اختر من است jijaji. شما باید برای کشتن من قبل از اینکه شما می توانید او را لمس” Prajapati به یاد می آورد. “من به آنها گفتم که کسانی که از بین بردن معابد و مساجد تنها قادر به کشتن مردم است.”

تقریبا به طور معجزه آسایی Prajapati قادر به معامله با اراذل و اوباش. مهاجمان توافق به عبور امن به امام و دیگران که بودند و سپس همراهی با Prajapati و دوستان خود را به لونی.

مسجد اما به آتش کشیده شد که شد و بعد خاموش. مهاجمان اما بازگشت در 26 فوریه و تنظیم آن را به آتش کشیده و دوباره. در روز ما بازدید Tayyaba مسجد کوچه بود وهم آور در مورد آن احساس. وجود دارد هیچ کس در اطراف است. خانه های سوخته شده بود و غارت.

مردم زیر چشمی به سوخته Farooqiya ارخالق.

“هندوها و مسلمانان باید یک رابطه بسیار خوب در این mohalla,” Prajapati به من گفت. “حمله شد و تمام بیگانگان.” که ممکن است این مورد است اما همه واقعا خوب در محله? “بعضی از آنها طعنه زدن من برای صرفه جویی در, مسلمانان,” او گفت:.

خیانت

زمانی که ما وارد گلی شماره 29 از بلوک C Khajuri خاص آن شلوغ بود با مسلمانان بررسی خانه های خود را درون دیوارهای تاریکی زمین با دوده. یک تیم از سازمان های غیر دولتی بود و در دولت دهلی نو از طرف کمک شورش-آمار پر کردن فرم برای جبران کند.

کمی داخل کوچه است فاطمه در مسجد که تحت حمله در صبح روز 25 فوریه به عنوان خط کامل. حمله شروع شده توسط pelting سنگ و سپس تغییر به پرتاب بمب بنزین. مسلمانان ساکنان گفت: فرار آنها به تراس خانه های خود را امیدوار به پلیس کمک, که, وارد, چند ساعت بعد.

Mahboob علم دبیر کل از مسجد فاطمه کمیته ایستاده بود در خارج از مسجد فضای داخلی آن به عنوان تیره داخل فر. او گفت که در 24 مارس به عنوان تنش در این منطقه نصب شده ساکنان مسلمان تا به حال می خواستم به تخلیه به یک مکان امن اما منصرف خود را هندو همسایه است.

این cinders چپ Madeena مسجد.

“آنها به ما اطمینان داد که آنها همراه ما اگر همه چیز را اشتباه رفت” علم گفت: tousling ریش خود را. “در فوریه 25, ما التماس کرد با آنها را برای آمدن به نجات ما. آنها نیست.”

شاید اوباش ترس آنها ؟

“می ترسم ؟” او تکرار سوال من صدای او را در حال افزایش است. با اشاره به یک هندو خانه در نزدیکی مسجد و در نظر گرفتن نام خود را با صدای بلند علم گفت: “هنگامی که آنها را از سیلندر گاز به منفجر شدن در مسجد او عرضه آنها یک زن و شوهر.”

او و دیگران طرح هرگز به بازگشت به گلی No. 29? از من خواسته.
“ما به بازگشت. که در آن دیگری می تواند ما را,” او گفت:. لحظه ای بعد او را درک آنچه که من رانندگی در. “آیا شما معنی است که من باید علنا او را متهم به خیانت؟”

من نمی دانم چه چیزی به او بگویید.

ضرب و شتم و سوخته

این Faruqiya جاما است که گسترش بیش از 1000 متر مربع متری از زمین است. پشت مسجد است Jamiatul هدی مدرسه دو طبقه با ساختار طبقه سوم در دست ساخت است. در شب من در بازدید از این مجتمع دروازه خود را بسته بودند. یک NGO تیم آمده بود به بررسی آسیب. من از طریق یک پنجره آن پرده و کوره گم شده در ویران داخلی.

با توجه به حاجی Faqruddin رئیس Jamiatul هدی مسجد آمد و تحت حمله حدود 6.30 pm در فوریه 25, زمانی که اجباری بخشی از نماز فقط حال کردم ، مهاجمان را swooped در مردان بیرون آمدن از مسجد. آنها ضرب و شتم بیرحمانه.

Auliya مسجد را دوده-پوشش فضای داخلی یک نگاه وحشتناک.

“Mohd Zakir و Mohd Mehtab در نقطه درگذشت; Areeb, 18 سال, پیر التحصیل از این مدرسه شد و در کما به روز و به تازگی درگذشت. مفتی طاهر های مسجد امام, جلال الدین, این مؤذن و حاجی عباس با شکستگی های متعدد در بیمارستان” Faqruddin گفت.

مهاجمان بازگشت و روز بعد ساعت 8 صبح. آنها با حمله به مدرسه سوخته و تمام اسناد شکست به دوربین های مدار بسته و غارت پول در جعبه های کمک مالی.

بمباران کردن

در ساعت 8.30 در 25 فوریه مولانا زاهد امام از Madeena مسجد در Shiv Vihar به نام تا محمد Dilshad مسجد که رئیس جمهور به او اطلاع داد که اراذل و اوباش, شعار, Jai سری رم, شد, بسته شدن در مستعمره. Dilshad به او توصیه می شود به سرعت.

“او قفل شده است و درب مسجد و فرار از طریق به هم پیوسته کوچه به Mustafabad [عمدتا مسلمان چهارم]. او نمی خواهد که جان سالم به در غیر این صورت” گفت: Dilshad مصرف ما در اطراف مسجد.
از آن ساخته شده به صورت یک عکس ترسناک—شکست-up ویندوز پاره صفحات از کتاب های مذهبی از جمله قرآن پراکنده در اطراف پیچ و پره های فن بطری مشروب که در آن مهاجمان باید انجام اشتعال مایع و تکه سیلندر گاز دروغ گفتن در اطراف.

به عنوان مهاجمان با حمله به Madeena مسجد یک گروه جدایی طلب در راس به سمت Auliya مسجد در حدود 300 متری واقع در Nalla جاده ها است. در راه خود را, آنها مجموعه ای از خانه ها در آتش و پرتاب گاز سیلندر به آنها. زمین-کف و سقف یک خانه سقوط کرده بود اما برای بخشی که در آن ذخیره کردن یک تخت. آن را به خوبی می توانست یک تصویر از یک منطقه جنگی.

“ما فرار گرفتن با ما از مسجد امام قاری عرفان” گفت: Gulsher احمد رئیس Auliya مسجد. Barging به مسجد اوباش به نظر می رسید به یک اتش بازی کتاب و نماز تشک و پرتاب سه سیلندر که منفجر نمی شد. این آسیب گسترده است. من گرفته شده بود در تاریکی زمین به طبقه اول برای بازرسی. زمانی که من آمد و بیرون رفتم دیدم راست من نخل تحت پوشش در دوده. من تا به حال احتمالا برگزار دیوار برای پشتیبانی به بالا رفتن از پله ها.

“من نمی صرف شب در Shiv Vihar,” احمد گفت.

مذاکرات آشتی

قادر به شکستن و باز کردن درب از مینا مسجد در Bhagirathi Vihar این مهاجمان در 25 فوریه, لوسیون صورت بیرون کوره از دو ویندوز و انداخت سوزاندن لاستیک در داخل. آسیب در اینجا حداقل است. تشک پوشش کف. شما نمی خواهد فکر می کنم این مسجد مورد حمله قرار گرفت.

حاجی Shamsuddin رئیس جمهور از مسجد گفت که هندوها و مسلمانان شده اند در کنار هم برای برنامه ریزی آینده است. “بدون شک حمله بودند از خارج. اما اشتباه ما هندو همسایه بود که آنها را امتحان کنید نه به استدلال و جلوگیری از اراذل و اوباش از حمله به ما.” Shamsuddin گفت.

در Ashok ناگار Jitendra شارما و دو نفر دیگر از مسلمانان سعی در remonstrate با مهاجمان به آنها نصب شده حمله به مسجد جاما همچنین به عنوان شناخته شده Maula Greys مسجد. “آنها حلیم شارما خانه با سنگ” گفت: Mohd عارف که ما آنها را ردیابی با استفاده از شماره تلفن در لیست رسمی. “هندوها به ما وعده داده شده برای کمک به ما در تعمیر مسجد” عارف گفت. “آنها به ما اطمینان می دهم که چنین حمله ای نمی خواهد دوباره اتفاق می افتد.”

این جاما ارائه به عنوان ملال انگیز یک عکس به عنوان بسیاری از دیگر مساجد ویران. آن را دو بار مورد حمله قرار گرفت. در دور اول این مسجد بود حلیم با سنگ ها و مغازه ها در محل آن بودند به آتش کشیدند. پس از یک هندو همسایه احضار یک نیروی پلیس که تخلیه مسلمانان زندگی در محله اراذل و اوباش به زور به مسجد. آنها در زمان دور پول در اهدای جعبه پاره کردن قرآن مجموعه, فرش و تشک در آتش و شکست خط لوله آب.

این نقطه توریستی

صور بازار Ki مسجد است نه معمولی خود را مسجد با گنبد و مناره. آن است که یک فضای تحت پوشش آزبست ورق های نصب شده بر روی آهن قطب با سه طرف آن حتی دیواره. آن است که سخت به از بین بردن آن هیچ چیز وجود دارد. که باید تنها دلیل آن پایدار است کمی آسیب. واقع در بر اصلی Wazirabad جاده صور بازار بود به آتش کشیده شد. هیچ چیز باقی مانده دیگر از لت و پار انبوه مغازه ها و کالا.

در بعد از ظهر ما وارد تایر در بازار, دو شبه نظامی پرسنل بودند در گارد. مسجد ورودی فعال محاصره شده بود. در نزدیکی سد کودکان و همچنین بزرگسالان ایستاده در اطراف گرفتن بر روی تلفن همراه خود را و خنده و چت در حالی که همه یک forlorn مسجد و ویرانی در اطراف آن است.

یک شروع جدید

به یاد داشته باشید ویروسی تصویری از حمله به Chand بابا Ka مظائر? در عین حال آن است که ذکر شده در لیست رسمی از مساجد مورد حمله قرار گرفت و آسیب دیده در شورش. ما متوقف به بررسی آرامگاه یک وصف ناپذیر در بهترین حالت 10 توسط هشت پا ، بخشی از دیوار مجاور یکی از دروازه های ورودی از جایی که ضارب دستگیر شد در فیلم حول یک petrol bomb شکسته شد.

هنگامی که ما بازدید, آرامگاه باز کرده بود برای اولین بار پس از شورش. دستفروشان نشسته در اطراف با سبدهای گل. Minhaj Pehelwan این گددی nashin یا معنوی وارث متهم به پلیس کمک goondas حمله مظائر.

کسانی که trooping در برای ادای احترام خود را و یا دعا در مظائر بودند هندوها. “بله به مراتب بیشتر مسیحیان از مسلمانان رئيس وار رفتار کردن مظائر,” Pehelwan گفت.

که طعنه امیز به حداقل می گویند. حتی زمانی که شرکت خود را دینداران درمان این فضا به عنوان مقدس طالبان-esque اوباش را دیدم آن را به عنوان بی حرمتی. این تنها توضیح ممکن برای حمله خود را در Chand بابا Ka مظائر.

به عنوان ما به سمت چپ امید بستن به بازدید بیشتر تخریب مساجد و من در چه Prajapati که ناجی حال گفت: به اراذل و اوباش: “کسانی که شکستن معابد و مساجد تنها قادر به کشتن مردم است.” سرما زد طریق استخوان من. من سعی کردم به خودم بگویم که هماهنگ حمله به مساجد در شمال شرق دهلی نو شد و اولین از نوع خود در تاریخ ما است.

وجود دارد, بعد از همه, مستند داستان از مکان های عبادت در زمان قرون وسطی است. اما برای این اتفاق در سال 2020 در شهر بزرگترین دموکراسی جهان احساس می کند مانند آغاز چیزی وحشتناک است.

نویسنده یک روزنامه نگار. نظرات شخصی هستند.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>