چگونه این دهلی زن و شوهر عشق برای حیوانات تبدیل شد به یک درس برای همه دانش آموزان CBSE

“زمانی که من دیدن کودکان تعهد به پشت سر هم کراکر به طوری که حیوانات می تواند امن و یا برای مراقبت از حداقل یک سگ ولگرد در مجاورت خود و یا حتی هرگز به یک joyride بر یک فیل, قلب من متورم با لذت است که ما را ساخته اند یک تفاوت.”

ارتقاء

We تدریس زیست شناسی اما آیا ما آموزش کودکان برای احترام به حیوانات ؟ ما تدریس فیزیک و علوم طبیعی اما آیا ما آموزش کودکان و نوجوانان برای محافظت از این سیاره که در آن ساکن? آیا آن را نمی شایع تر برای شنیدن ‘دور ماندن از سگ آن را نیش می زنند’ به جای ‘آن داغ اجازه دهید یک کاسه آب برای عبور حیوانات ولگرد’?

مهاتما گاندی تا به حال یک بار گفت: “عظمت یک ملت و پیشرفت اخلاقی می تواند با راه های که در آن حیوانات خود را درمان می شود.”

دهلی نو-بر اساس رفاه حیوانات سازمان ‘ولگرد امداد و رفاه حیوانات’ (نی), حال کردن با CBSE و دولت های دیگر آموزش و پرورش, تخته, به عنوان بخشی از مهربان کلاس های درس برنامه. آن ارائه شده است محتوای کتاب های درسی و معلم راهنما در محبت نسبت به حیوانات است. ایده این بود که به افزایش ارزش همدلی و حساسیت نسبت به حیوانات به طور خاص و محیط زیست در میان کودکان است.

کلش تاسیس شد توسط شوهر-همسر, اواز یا موسیقی دو نفری از Vasanthi و Dinesh Kumar پرشور در مورد ایجاد یک دنیای بهتر برای بی صدایان موجودات است. Dinesh رشد کردن با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه و طوطی و خرگوش برای شرکت. Vasanthi از سوی دیگر بود با احتیاط از حیوانات در دوران کودکی و به دنبال یک شرکت حرفه ای در روابط عمومی; او آن را داد همه شروع به نی. امروز او یک افتخار انسانی مربی!

صحبت کردن در مورد چگونه کلش آغاز شده Vasanthi می گوید: “نی و رفاه حیوانات در حال دوم من حرفه ای. در ابتدا تمایل به انجام همه چیز از جمله پناهگاه حیوانات, دامپزشکی, خدمات و آموزش و پرورش. اما به زودی متوجه شدیم که همه رفاه حیوانات مشکلات ناشی از یک علت یعنی عدم آگاهی از آنچه سایشی حیوانات از طریق خود روز به روز زندگی می کند.”

در سال 2017 به عنوان هر یک گزارش در هندوستان تایمز 19,028 حیوانات ظلم و ستم موارد ثبت شد بیش از پنج سال در بمبئی بدون هر گونه بازداشت. این داده شده بود توسط بمبئی جامعه برای پیشگیری از ظلم به حیوانات است. این موارد شامل بی رحم و سادیستی ضرب و شتم تا شکنجه و کشتن حیوانات مانند سگ و گربه و اسب و گاو و گاو و مرغ و پرندگان و….

با توجه به پیشگیری از ظلم به حیوانات عمل دوام خوب از Rs 10-100 تحمیل عاملان حیوانات مختلف جرائم از جمله رها کردن حیوان در شرایط دردناک و یا ترک آن را به گرسنگی مردن یا کشتن/مسمومیت/نقص عضو/شکنجه یک حیوان با حبس به عنوان ملایم به مدت سه ماه و یا هیچ کدام. واضح است که قوانین نیست به اندازه کافی دقیق برای اطمینان از مراقبت نسبت به حیوانات است.

جذاب به حساسیت های انسان بیداری احساسات خود و همدلی برای حیوانات بود و نیاز به ساعت. و این حساسیت تنها می تواند آورده شود اگر بذر محبت به طور مستقیم کاشته شده در دوران کودکی زمانی که ذهن و قلب شد و در آن دارند. این تحقق کمک Vasanthi آغاز و حفر کردن به انسانی آموزش و پرورش است که می آموزد و پرورش شفقت و احترام به تمام موجودات زنده و محیط زیست است.

در واقع Vasanthi انجام اولین انسانی آموزش و پرورش در جلسه پسرش کلاس درس در سال 2008. مهربان کلاس های درس پروژه پیامد طبیعی.

انجام یک انسانی آموزش و پرورش در جلسه درگیر رفتن از یک مدرسه و کلاس درس را به دیگری. اما ضربه زدن بر روی درب نه لزوما حاکی از آن بود افتتاح شد. مدارس خود را به صورت کامل syllabi ظرف مهلت های تنگ. آیا آنها واقعا وقت و انگیزه برای دنبال کردن چیزی اضافی مانند انسانی آموزش و پرورش ؟

Vasanthi به یاد می آورد, “اخذ مجوز و زمان از مدارس به رفتار انسانی آموزش و پرورش جلسه می آید تنها پس از مقدار زیادی از تلاش طریق تکرار ایمیل, تماس تلفنی و ملاقات حضوری. اما یک بار در همه از جمله دانش آموزان, معلمان و مقامات مدرسه عشق ما برنامه ها و کارگاه های آموزشی و درخواست ما برای انجام این کار را برای کلاس های دیگر نیز هست.”

این به معنای آن را به یک زمان بسیار طولانی برای پوشش جمعیت بزرگ از مدرسه کودکان در کشور ما است. Vasanthi فکر کردم: “اگر این مطالب برای این درس می تواند تبدیل به یک بخشی از مدرسه متن کتاب به منظور دریافت سریع تر پان هند پوشش می دهد؟” در نتیجه او با نزدیک شدن به هیئت مرکزی آموزش متوسطه (CBSE) که تا به حال معرفی مهارت های زندگی در برنامه به عنوان بخشی از برنامه درسی برای کلاس نهم. در همان زمان هیئت مدیره مشغول به کار بود در معلم راهنمای مهارت های زندگی برای کلاس نهم و X.

پس از چند نشست و بحث های CBSE مقامات راضی بودند با ایده انسانی آموزش و پرورش است. آنها به کلش فرصت را به کمک یک فصل همدلی که یکی از هسته های مهارت های زندگی گذاشته که.

در چند ماه آینده هیئت مدیره تصمیم به گسترش آن CCE (مستمر و ارزیابی جامع) سیستم به کلاس شش و هفت و هشت. با این کار تمرکز بر روی بخش co-مهارت های تحصیلی از دانش آموزان تا به حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از سیستم ارزیابی. آنها همچنین تصمیم به انتشار یک معلم دستی – مهارت های زندگی برای کلاس شش و هفت و هشت. نی یک بار دیگر به نام برای تبدیل شدن به یک بخشی از پانل است که مشغول به کار بر روی محتوای این دفترچه راهنما.

به طور طبیعی انتخاب موضوع “همدلی”. با این نی کمک شد و در مجموع هجده فصل یعنی شش فصل برای هر یک از کلاس های شش و هفت و هشت.

یکی از فصل برای کلاس هشتم شد با عنوان ” انتخاب برای کمک به دیگران. از طریق این درس دانش آموزان آموزش داده شد به درک اهمیت کمک به دیگران انسان و حیوانات و دلسوز و مسئول انتخاب و نسبت به دیگر موجودات. این روش به تقسیم کلاس به گروه های که در مورد نمونه های مختلف موقعیت; سپس دانش آموزان تا به حال به نوشتن و یا رسم نقاط خود را در یک نمودار و ارائه آن به کلاس. زندگی مهارت های آموخته بودند همدلی خود آگاهی و روابط میان فردی.

و بنابراین شروع قابل توجهی فصل از نی و مهربان کلاس درس برنامه.

فراتر از CBSE نی کمک محتوا به چند کتاب های درسی منتشر شده توسط وزارت امور خارجه تحقیقات آموزشی و آموزش (DSERT) کارناتاکا دولت و شورای تحقیقات آموزشی و آموزش (SCERT), Delhi.

به تاریخ این سازمان همچنان به دنبال ‘دلسوز کلاس درس” سفر با دولت های دیگر آموزش و پرورش تخته به عنوان به خوبی.

‘دلسوز کودکان و نوجوانان’ و ‘رحمان دانشمندان دو دیگر برنامه های دنبال شده توسط نی. در حالی که سابق انجام شده است برای کودکان در مدارس و جامعه کتابخانه ها و غیر رسمی مطالعه مراکز زیر ممتاز دومی است برای دانشجویان. CRPF مدرسه دهلی جهان, مکان عمومی, مدرسه, DAV, مدرسه, Ryan بین المللی مدرسه و مدرسه عمومی ارتش, جامعه کتابخانه, پروژه Deepalaya کتابخانه برخی از موسسات در منطقه سرمایه ملی که در آن برنامه در حال حاضر انجام شده است. به تازگی نی انجام چند برنامه در مدارس از هاریانا نیز هست.

Vasanthi به یاد می آورد یکی از جلسات که زده وتر با او. او می گوید: “در یکی از کارگاه های ما, ما گرفته بود دو توله سگ به یک کلاس درس (کلاس پنجم) به طوری که کودکان می تواند احساس و لمس آنها را به دریافت بیش از ترس از سگ/حیوانات. دانش آموزان آنقدر مفتون با توله سگ است که من دریافت یک تماس از معلم کلاس روز بعد اگر درخواست یکی از توله سگ می تواند به تصویب رسید.”

منبع: کلش/Facebook

از ‘علمای دلسوز’ برنامه برای دانشجویان با هدف ایجاد آگاهی در مورد رفاه حیوانات مسائل در میان آنها است. این می تواند انجام شود از طریق نمایش فیلم مستند و سخنرانی و میزگرد. این جلسات انجام می شود در ارتباط با طرح ملی خدمات (NSS) از دانشکده مربوطه است.

“ما شده اند قادر به حساس و موها حدود 100-150 دانش آموزان در هر جلسه و همراه شده است با NSS-IIT دهلی نو به چهار سال گذشته است. کالج های دیگر که در آن ما انجام جلسات شامل Shri Ram, کالج بازرگانی Maitreyi کالج و دانشگاه جواهر لعل نهرو می گوید:” Vasanthi.

برخی از رفاه حیوانات موضوعاتی که آنها تحت پوشش شامل مراقبت از حیوانات در دانشگاه و کمک های اولیه با دموی زنده برای حیوانات در دانشگاه, نحوه جلوگیری از گزش سگ, مستند, نمایش در مورد مشکلات با شادی سوار فیل معبد فیل پس از بحث ها و فعالیت های مربوط به اثرات جانبی از کیسه های پلاستیکی بر روی حیوانات.

پس از جلسه یک گروه متعهد از دانش آموزان در هر یک از کالج در زمان مراقبت از حیوانات (از جمله سگ و گربه و پرندگان) در دانشگاه. خود را مراقبت فعالیت های شامل تغذیه واکسیناسیون sterilisations و دیگر توجه پزشکی است. همچنین حداقل 100 نفر از دانشجويان بودند که ترس از سگ در یک زمان می تواند دریافت بیش از ترس خود و حمایت از گروهی که با کمک حیوانات در محوطه دانشگاه.

بیشتر در مورد 1000 دانشجویان متعهد هرگز به شادی سوار بر فیل و به صحبت کردن با کشیش در مورد وضعیت معبد فیل.

این جلسات عمدتا در دهلی نو و شورای ملی مقاومت از جمله نویدا و Gurugram. Vasanthi می افزاید: “ما خیلی دوست دارم به گسترش بال ما به دیگر مناطق و در حال کار در این زمینه است. کسانی که عاشق حیوانات و کودکان و می خواهم به آموزش می توانید در تماس با ما به انجام جلسات ما در خود محله است.”

منبع: کلش/Facebook

در ضمن از طریق دلسوز کلاس های درس برنامه کلش منجر مطالب مربوط به همدلی برای حیوانات و مردم را به کتاب های درسی مدرسه. مهربان کودکان و نوجوانان و دلسوز دانشمندان دو یک در یک برنامه که تحت بزرگتر چتر مهربان کلاس های درس برنامه.

Vasanthi توضیح میدهد: “ما حدود 6-10 انسانی آموزش و پرورش داوطلبان/معلمان که در ارتباط با ما در یک راه مجازی یعنی آنها رفتار انسانی برنامه های آموزش و پرورش در مدارس در خود محله. ما ملاقات یک بار در سه ماه به بورس از کار و بحث دیگر مربوط به مسائل است.”

Preeti سینگ یک شرکت حرفه ای به عنوان به خوبی به عنوان یک جامعه فعال و مراقب حیوانات شده است همراه با نی به عنوان یک داوطلب برای بیش از دو سال است. او از نگرانی و علاقه انسانی و محیط آموزش و پرورش است که جذب او به کلش. او شده است در حال توسعه انسانی و انجام برنامه های آموزش و پرورش برای مدارس و کالج ها و دانشگاه ها و همچنین کمک به طرح جدید طرح ها و فعالیت ها برای افزایش تعامل.

او به یاد می آورد یک حافظه ویژه از جامعه کتابخانه جلسه که در آن کودکان بودند بی تفاوت نسبت به جامعه حیوانات “پس از سه جلسه من دیدم تغییر قلب و دانشجویان آغاز شده های داستان صرفه جویی در حیوانات و احساس متاسفم برای pelting سنگ در آنها در گذشته است. این حادثه هنوز هم به ارمغان می آورد لبخند به چهره من.”

اما با مستقل مربی Yogita Gupta آن از دست دادن شخصی که درآورده او را به پیوستن به نی به عنوان یک داوطلب در ژوئن 2018. سه سبک فرزند بود در گذشت ترک او را افسرده. زمانی که او شنیده ام در مورد نی از طریق Preeti آن را مانند یک رویای تحقق برای او. حق از جلسه مدیران مدارس مختلف به دنبال کسب اجازه برای برگزاری کارگاه های آموزشی آن همه یک تجربه بزرگ است. های یکی از زیبا ترین خاطرات او می گوید: “من قادر به تاریخ به ظهور روز هفتم مدرسه. راه کودکان در واکنش به او زیبا بود.”

در حالی که تاثیر زیبا بود و قابل توجه آن بود مملو از چالش است. بودجه یکی به عنوان این کارگاه انجام شد به صورت رایگان برای رسیدن به حداکثر کودکان است. Vasanthi اشاره “بودجه برای مراقبت از حیوانات می تواند علت در این فهرست برای کسانی که مایل به خیریه. وقتی که می آید به دادن بودجه برای درمان عقیم سازی و یا تغذیه آن ممکن است آسان باشد; اما این مورد زمانی که آن را می آید به آموزش کودکان به نوعی به حیوانات. از این رو بودجه برای بسیاری از کار ما می آید از ما درآمد.”

کلش یک سازمان غیر انتفاعی به رسمیت شناخته شده توسط رفاه حیوانات مدیره از هند است. این شهر همچنین دارای بخش 80G صدور گواهینامه تحت مالیات بر درآمد عمل می کنند. بیشتر از کار انجام شده است از طریق داوطلبان و برخی از کمک های مالی از بنیانگذاران خود درآمد. نی به تازگی معرفی یک دروازه پرداخت به عنوان بخشی از وب سایت خود را که از طریق آن مقدار کمی از کمک های مالی را شروع کرده اند به trickling در.

سپس مانند یک معجزه کار خود متوجه شد و پاداش گرده افشانی پروژه (TPP) به ما مبتنی بر سازمان که بودجه بذر کمک های مالی برای تغییر اجتماعی پروژه های که ترویج میکنند ، در مارس 2013, TPP به آنها نی میکرو-اعطای دلار از 1000 به پشتیبانی مهربان کلاس درس پروژه است. که یک افزایش بزرگ برای کلاس درس, ابتکار در هیئت دولت در سطح خاص است. و برای اولین بار از تخته دولت که هدفمند شد, Karnataka. گرده افشانی تامین مالی پروژه مورد استفاده قرار گرفت برای حمایت از برنامه درسی ایجاد انسانی آموزش و پرورش محتوای ترجمه به زبان محلی و سفر به جلسات با دولت اعضای هیئت مدیره با تا 10 000 کلاس های درس در دولت نهفته.

در همان زمان کمک محتوای کتاب های درسی مدرسه با وجود آن بزرگ شده رسیدن به هیچ صاف بادبان یا نه. برخورد با مقامات بود که سخت ترین قسمت. “گرفتن وقت ملاقات در نهایت به دیدار آنها می تواند یک کار بسیار نیرومند است. برای مثال یکی مطمئن است در مورد ملاقات با فرد مناسب حتی پس از سفر به شهر دیگر با قطعی انتصاب. حتی تماس های تلفنی و ایمیل به سختی کار می کنند. این یک وضعیت مشابه با مدارس که نه جواب ایمیل. آنها نیاز به 3-4 شخصی بازدیدکننده داشته است به صورت یک برنامه به شرکت می گوید:” Vasanthi.

وضعیت برنده-برنده است که مدیر یا معلم در شارژ از فعالیت های یک فرد که دوست دارد حیوانات. در ماه فوریه سال 2020 کلش سازمان آگاهی و حساسیت جلسه در گرفتاری های ولگرد و درمانده سگ برای مدرسه در دهلی جهان در گریتر نیدا. Raina Krishnatray این مدیر مدرسه به یاد می آورد, “Ms Preeti و Ms Vasanthi سوار فضائل همدلی و شفقت در یک کودک پسند راه و تحریک کودکان به فکر می کنم در مورد دستگیر میشوند و به نوعی به آنها برای تغذیه آنها را هر زمان ممکن است. کودکان عاشق به اشتراک گذاری تجارب خود را با سگ های ولگرد و با دقت گوش به بایدها و نبایدها در حالی که در تعامل با آنها است.”


همچنین بخوانید: بمبئی بانوی نوبت مزرعه را به یک پناهگاه امن برای 300 مجروح حیوانات رها شده!


در پایان روز با وجود سختی و سرعت شکن Vasanthi راضی است با تغییر مثبت او را مورد آوردن از طریق خود برنامه. هدف نهایی او این است که نگاهی به ‘دلسوز کلاس های درس به تمام 35 ایالت هند است.
او نتیجه می گیرد که “در زمانی که من پوشیدن کلاه انسانی آموزش و دیدن فرزندان تعهد به پشت سر هم کراکر به طوری که حیوانات می تواند امن و یا برای مراقبت از حداقل یک سگ ولگرد در مجاورت خود و یا حتی هرگز به یک joyride بر یک فیل, قلب من متورم با لذت است که ما را ساخته اند یک تفاوت به چند حیوانات. هدف این است که به حساس و موها هر کودک در هند به طوری که آنها رشد می کنند تا به مهربان و دلسوز شهروندان است. آنها باید قادر به مراقبت از دستگیر میشوند به طوری که وجود دارد بدون نیاز به خانههای امن در همه.”

اگر شما عاشق حیوانات و لذت بردن از کار با کودکان شما بیش از حد می تواند بخشی از مهربان کلاس درس پروژه از هر شهرستان و یا دولت با شروع انسانی آموزش و پرورش در کلاس های یک مدرسه در محله خود را. به سادگی نوشتن به [email protected] با انسانی آموزش و پرورش, مشاور ” در خط موضوع. شما همچنین می توانید نوشتن به همان id ایمیل اگر شما مایل به پشتیبانی کلش/مهربان کلاس درس پروژه به عنوان یک داوطلب. و یا اگر شما مایل به کمک مالی شما ممکن است روی این لینک کلیک کنید.

(نوشته شده توسط Ipsita سرکار و ویرایش شده توسط Shruti Singhal)

پشتیبانی از صدای قهرمانان گمنام و فوق شهروندان عادی

ما باور داریم که آن را ضروری است برای کشوری مانند ما به صدا که جشن قهرمانان گمنام می دهد یک پلت فرم برای تغییر سازان, الهام بخش میلیون ها نفر از مردم است. با استفاده از قدرت سازنده روزنامه نگاری ما می خواهیم به تغییر هند – یک داستان در یک زمان.

در حالی که ما باید تبلیغات درآمد آنها نیست به اندازه کافی برای پوشش هزینه ها از آوردن همه این داستانها به شما. اگر شما باور ما و بهتر هندوستان و می خواهید این اخبار مثبت جنبش به رشد و سپس در نظر حمایت از ما از طریق بالا دکمه.

مانند این داستان ؟ یا باید چیزی برای به اشتراک گذاشتن ؟
برای ما بنویسید: [email protected]
ارتباط با ما را در Facebook و Twitter.

ارتقاء

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>