چگونه “انگل” و ” ما ” هر دو آشکار تاریکی از نابرابری های اجتماعی

parasite and us

خانواده Jordan Peele را با ما و بونگ جون هو را انگل. نئون و فیلم Universal Pictures

مشاهده نقاط نیمه منظم بحث از جزئیات کلیدی در فرهنگ ما است.

که ما تبدیل شدن به زمانی که حرص و طمع و حسادت و حق مصرف زندگی ما و ما هویت? در Jordan Peele را با ما و بونگ جون هو را انگلهر دو در حال حاضر جریان در Hulu تاریک بشریت است که به کاوش در راه جذاب به عنوان مدیران فشار شخصیت خود را به افراط و اقدام در راه آنها هرگز تصور آنها قادر به. در هر دو این فیلم متضاد بصری استعاره و پله تعریف مرزهای بین دو جهان یک لایه در بالای دیگر.

در آمریکا, Peele به نظر می رسد در چگونه ترومای دوران کودکی می تواند تاثیر عمیق تر و باعث آن را به تاثیر از چندین نسل و در انگل—که بونگ جون هو co-نوشت: با Han Jin Won—زندگی سه خانواده استفاده می شود به نشان می دهد که چگونه یک جامعه سرمایه داری نیاز به فشار شهروندان به طبقات اجتماعی ایجاد شکست گفت جامعه است. در این صورت از این دو فیلم ممکن است به نظر می رسد که همه مشابه است. آنها به طبقه بندی ژانرهای مختلف نمایشگاه های مختلف زیبایی شناسی و ساخته شد و بازیگران و خدمه که تجربیات آشکار تحت اللفظی اقیانوس جدا از یکدیگر. همه این ها درست است اما اگر شما نگاه کنید در زیر سطح (جناس به طور کامل در نظر گرفته شده) هر دو فیلم در حال گفتن داستان های بسیار مشابه.

همچنین نگاه کنید به: چه Netflix بکشد ‘Tiger King’ از سمت چپ در مورد جو عجیب و غریب

parasite us

مدیسون کاری به عنوان جوان آدلاید ویلسون در آمریکا و پارک تا سد به عنوان کیم کی جونگ در انگل. نئون و فیلم Universal Pictures

نسل تروما در ما منعکس در کلاس مبارزات انگل

به عنوان یک فرزند جوان آدلاید (مدیسون کاری) وارد recesses تاریک از یک funhouse در یک کارناوال جایی که او به ملاقات او تحت اللفظی تصویر آینه یا “افسار”—به عنوان او و دیگران که ساکن در هلند دنیای فراموش شده قطار زیرزمینی سیستم نامیده می شود. پس از این تکان دهنده روبرو می شوند آدلاید در ابتدا بیشتر بروند و کمتر خروجی اما با گذشت زمان او به نظر می رسد به بازگشت به داشتن یک زندگی عادی به عنوان یک نوجوان و در نهایت ایجاد یک خانواده به عنوان یک بزرگسال. اما در یک شب, حقیقت از آنچه در گذشته اتفاق افتاده است نشان داد. رشد تا آدلاید (Lupita Nyong زن نما, زن کیردار) که نشان داده شده است به یک رابطه عاشقانه با بچه و شوهر گیب (وینستون دوک) است واقعی آدلاید.

مااصلی درگیری و طرح حول محور افسار Addy شناخته شده به عنوان قرمز خانواده او—که افسار از Addy خانواده—و دیگر افسار برخاسته و قصد کشتن ولگردی و قانونی شکنی به ادعای زندگی آنها باور دارند که به سرقت رفته بودند از آنها. قرمز می خواهد انتقام و درد جسمی و روانی او مجبور شد به رنج می برند. او می خواهد به اصلاح آینده است که می تواند بوده است او بود Addy محدود نمی شود او را به زندگی در هلند جهان است.

هر چند آنها ممکن است به نظر می رسد که هر چیزی در مشترک با قرمز و Addy شخصیت از انگل مشابه به اشتراک گذاری سرنوشت.

وقتی Ki Woo (Choi Woo Shik) آغاز می شود کار به عنوان یک معلم خصوصی برای ثروتمند پارک خانواده او آن را می بیند به عنوان یک فرصت برای خانواده اش در نهایت به قطعه خود را از ضرب المثلی پای. خواهر او کی جونگ (پارک تا سد) می شود هنر درمانگر جوان پسر مادر خود چانگ سوک (چانگ Hyae Jin) طول می کشد به عنوان خانه دار از ماه Gwang (Lee Jung Eun) و پدر کی تاک (سونگ کانگ هو) می شود راننده.

parasite geun se

Geun Se (Park Myung Hoon) و Gook ماه Gwang (Lee Jung Eun) به طور خلاصه با بهره گیری خود را در خانه آنها هرگز نمی تواند خود را در انگل. نئون فیلم

همه چیز برای Kims اتومبیل به طور ناگهانی توقف زمانی که کی تاک دیدار Geun Se (پارک میونگ هون) یک مرد است که زندگی در پناهگاه مخفی از پارک خانه برای بیش از چهار سال است. در یک استعاری حس قدیم و Geun Se افسار به پارک. وجود خود را متکی به خیرخواهی از یک خانواده که در هوی و هوس می تواند جای آنها را فقط به عنوان به راحتی به عنوان اصلی کارکنان است. Geun Se در راه خود افسار است چرا که او در مراکز تمام وجود در سراسر احترام و قدردانی به یک مرد که حتی نمی دانم او وجود دارد.

برای Kims آنها زندگی را از این پارک به عنوان یکی از آنها باید داشته باشد. چرا باید آنها را در گیر مبارزه در یک و مرطوب و سرد و کپک زده نیمه زیرزمین کلبه زمانی که آنها می تواند زندگی می کنند در وسعت این پارک خانه طراحی شده توسط یک معمار معروف? هر چند Geun Se است که شخصیت خود را, چه چیزی باعث می شود او جالب است که او دو برابر به عنوان کی Taek را alter ego.

در Geun Se, کی Taek می بیند مرد او دیگر می خواهد. یک مرد تلاش برای زنده ماندن در تاریکی که در آن او مهم نیست. درست مثل قرمز و Addy, Geun Se شخص کی تاک است, بیشتر می ترسند, چرا که او خود را نشان می دهد عمیق ترین ناامنی است. هنگامی که مواجه با چه وابسته به آقای پارک Geun Se تبدیل شده است, آن را به عنوان اینکه یک سوئیچ شده است بدبختانه در کی Taek و او می شود حتی بیشتر مصمم به نگه داشتن بر روی دو زندگی او منجر شده است. متاسفانه چند چیز تا کنون با توجه به برنامه ریزی به عنوان پایان هر دو فیلم نشان می دهد.

Lupita Nyong'o Us

Lupita Nyong زن نما, زن کیردار دو نقش در ما. Universal Pictures

Addy و کی تاک اقدامات در طول فیلم ایجاد یک اثر موج دار شدن است که لمس هر کس در زندگی خود به خصوص فرزندان خود را. Addy را خیانت باعث قرمز و خانواده اش برای حمله به Addy است که به نوبه خود آنها را ساخته توسل به خشونت برای دفاع از زندگی خود را. بله, آنها برنده در پایان اما در چه هزینه ؟ فرزندان خود را زورا (Shahadi رایت یوسف) و جیسون (اوان Alex) مجبور شدند به کشتن کودکان و بزرگسالان آنها می دانستند. آنها را پدر و مادر خود را تبدیل به خشونت و در حالی که آنها ممکن است به نظر می رسد خوب در پایان وجود دارد هیچ گفتن چه عاطفی و روانی تلفات حوادث آن شب در زمان بر روی آنها. در Ki Woo مورد عدم توانایی خود را به شرایط از دست دادن Ki Jung Ki تاک ناپدید شدن و به افکار عمومی در مورد آنچه رخ داده است را ترک کرده است و او را در یک عاطفی شکننده دولت که در آن او قادر به قبول است که بدون توجه به آنچه او می کند او همیشه نمی تواند بازگشت به آن چند شاعرانه روز در پارک ،

این خانواده ها هستند و تمام ناشدنی تغییر کرده است. اقدامات چند حتی به عنوان آنها مبارزه سرکوبگر در ساختارهای اجتماعی که منجر به تخریب و آشوب های بسیاری است.

parasite stairs scene

فقط یکی از چندین صحنه های اکشن در امتداد پله ها در انگل. نئون فیلم

پله ها تبدیل جهان وارونه است و هیچ چیز دوباره همان

یکی از بسیاری از جنبه های جالب از انگل است که چگونه معماری نقش بخشی جدایی ناپذیر از داستان است. طراحی و تولید توسط Lee Ha Jun ایجاد مجموعه که تبدیل به شخصیت های خود که مهمترین آنها در استفاده از پله ها. به عنوان بی ضرر به عنوان آنها ممکن است صدا از پله ها استفاده می شود به عنوان بصری و فیزیکی استعاره برای نشان دادن شخصیت روانی دولت و همین امر به ما.

پله و بیشتر به طور خاص پله برقی در آمریکا—و زیرزمین به مخاطبان نشان می دهد نزول شخصیت را از نظر جسمی و ذهنی. در ماجوان آدلاید plunges به funhouse recesses تاریک و عمیق تر هنوز هم در فراموش قطار زیرزمینی سیستم که در آن افسار زندگی می کنند. در انگل این پله ها اتصال پوش برزیلی گران مبله و تزئین چهارم زندگی از پارک به سرد پناهگاه Geun Se دارد. علاوه بر این یک سری از خارجی پله ها در کیم محله نشان می دهد که تا چه حد آنها در واقع زنده از امید خود را از ثروت است. آن را در پایین این پرواز از پله ها که رویاهای خود شروع به شستن دور در سیل از, کثیف, جاری شدن سیل و آب باران.

آن را در اعماق این دو جهان که شخصیت های زندگی بودند وارونه تبدیل شده و آنها مجبور به مقابله با آنها تاریک ترین ترس در مورد خود.

Addy بالاخره آمد چهره به چهره با رنگ قرمز که نشان داد چقدر عمیقا سال از انزوا و ضربه از دست دادن پدر و مادرش او را تحت تاثیر قرار. در زیر زمین این پارک خانه قدیم خود را آغاز کرد تبار به خشونت است. پارک’ سابق خانه دار ماه Gwang است که به شدت زخمی که او nonchalantly تحت فشار قرار دادند پایین پله ها بسیار کاری که غصب موقعیت خود در خانواده است.

تاریکی—tonally و به معنای واقعی کلمه از طریق نورپردازی و فیلمبرداری—که نفوذ این دو مکان خاص نشان دهنده چه حد فیلم’ شخصیت های مربوطه کاهش یافته است. این افراد که برای بیشتر از زندگی خود را اعتقاد بر آنها ناتوان از چنین اعمال افراطی و ظاهرا سقوط کرد و به آنها با سهولت و با توجه به شرایط اجتماعی.

us family lupita nyongo

ترور از افسار در ما. Universal Pictures

مبارزه از مردم از رنگ برای تغییر از داشته و ندار به دارا

به عنوان یک خانواده, بئب, زندگی بالای خط فقر در کره جنوبی. آنها کار چه خواهد بود به نام “نوکر” مشاغل در تلاش برای پایان می رسد دیدار. چانگ سوک ناظر است جوان تر از او است اما دانستن اینکه او نمی تواند خطر از دست دادن شغل خود را از او نشان می دهد احترام و قبول قطع پرداخت برای کار رضایتبخش. تفاوت سنی نقش مهمی در ارز و به خصوص گریتینگ برای چانگ سوک به دلیل اهمیت قرار داده شده در ارشد در فرهنگ کره ای. بیشتر ناظر صحبت می کند به چانگ سوک در banmal—رسمی آشنا حالت از سخنرانی مورد استفاده در زبان کره ای—که برجسته چقدر کم وضعیت او در جامعه است. هیچ یک از این صراحت املای انگلیسی-زبان مخاطبان اما آن وجود دارد. از قدیم می خواهید از این زندگی و این فرصت مناسبی است که ارائه شده توسط خانواده خود را دوست Min (Park Seo Joon).

با نفوذ تدریجی پارک خانواده ماهرانه هماهنگ توسط Ki Jung Ki Woo های قدیم دست گرفتن شانس خود را در نهایت بهتر بسیاری خود را. هر چند آنها ممکن است تنها در خدمت در حمایت از موقعیت خود را در داخل خانه آنها هنوز هم شادی کردن در حال احاطه شده توسط بهترین است که پول می توانید خرید.

در حالی که انگل آشکار است در چگونه آن را از شر سرمایه داری و طبقه سازه ما انتقادات آنها را در راه زیرکانه. با ماآن را پدر گیب که بیشتر در رابطه با حفظ ظاهر. او دوست دارد که قادر به می گویند خانواده اش یک خانه تعطیلات. او در رقابت با خود دوستان سفید نشان دادن یک احساس ناامنی در مورد وضعیت خود را از نظر مالی با خرید یک قایق او نیاز ندارد و خانواده نمی خواهند. او را تشویق می کند تا دختر خود را Zora به دنبال یک مسیر به سمت بازی های المپیک به عنوان یک دونده. (Peele را اشاره به کلیشه های نژادی شاید؟) مانند قدیم گیب است که همیشه اشاره به چیزهایی که او خواسته های خانواده اش را می تواند آشکار یک زمینه ای حس حسادت.

هر دو خانواده در رابطه با ملاقات و یا بیش از انتظارات جامعه است که نگه می دارد و محروم کردن حتی به عنوان آن را می گوید آنها را به انجام آنچه در آن طول می کشد برای موفقیت در جامعه از نظر. سرمایه داری نگه می دارد و مردم از رنگ برای حفظ برای رسیدن به, که, برنج, حلقه, در حالی که نگه داشتن آن از دسترس است. و هنگامی که حلقه آمده در دسترس سرمایه داری باعث می شود آن را به نظر می رسد به عنوان اینکه یک حمایت شده است بی میلی اعطا شده به جای موفقیت به دست آورد از طریق یکی خود را و کار سخت است.

parasite kim ki taek

کی تاک (Song Kang Ho) دیسک های چوی Yeon Gyo (چو Yeo Jeong) از پارک خانواده. نئون فیلم

پژواک از این تم ها بازی کردن در طول فصل جوایز

در این معنا شایان ذکر است که زندگی تقلید هنر در طول 2019-2020 فصل جوایز زمانی که انگل برنده چهار اسکار در سال 2020 جایزه اسکار از جمله بهترین تصویر و بهترین زبان بین المللی فیلم. برای بسیاری از آن به نظر می رسید مانند این جوایز بودند اعتبار برای کره جنوبی سینما و فیلم های ساخته شده توسط افراد از رنگ به طور کلی. اما بود ؟ امریکا است که اغلب برگزار شد تا به عنوان مرکز سینمایی جهان است. فیلمسازان را تشویق به موفقیت وجود دارد به دلیل داشتن پذیرش از هالیوود به معنی معماران و طراحان باید “از آن ساخته شده”—جالب است که زمانی که بسیاری از فیلم برگزار شد تا به عنوان اوج آمریکا/غربی سینما تحت تاثیر قرار شد کره جنوبی و دیگر بین المللی فیلم.

نمی توان آن را نادیده گرفته است که به عنوان انگل و کارگردان آن اهدا شد, بازیگران است که به اجرای این فیلم دور و بر بودند نه نامزد شده است. Lupita Nyong زن نما, زن کیردار که به عینی درخشان اجرای هر دو قرمز و آدلاید بود نامزد مابا وجود درآمد دیگر تمجید زیر فیلم ها آزاد. در حقیقت Nyong زن نما, زن کیردار و بازیگران انگل تنها جایزه بازیگری اسکار و جوایز کوچکتر در آمریکا مراسم مانند آفریقایی آمریکایی انجمن منتقدان فیلم جوایز و بین المللی در 28 ر جوایز فیلم که در آن بهترین بازیگر نقش مکمل مرد رفت به پارک میونگ هون و لی Jung Eun برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن.

این که آیا آن را داستانی یا نه, جهان در زمان می خواهد و تقاضا بیشتر از ما فکر می کنم ما در حال آماده به شما بدهد. به احساس می کنم مثل ما تعلق ما به احساس به عنوان اینکه ما نمی توانیم واقعا خودمان. ما باید به نگاه دیگران به تعیین آنچه مهم است و ارزش داشتن و به نوبه خود ما را به احساس گناه برای اندازه گیری نیست ، انگل و ما هر دو محدود با این ایده که جامعه را بهره برداری ما از زايمان و در همان نفس لعنت ما به عنوان جامعه ترین انگل زالو. اما به عنوان این دو فیلم نشان می دهد در حالی که وجود دارد هیچ چیز ذاتا اشتباه مایل بهتر برای خودمان و خانواده های ما, ما نیاز به مراقب باشید که چگونه ما در مورد آن بروید مبادا ما به پایان رسید تا بیشتر پایین تر از ما آغاز شده است.

انگل و ما در حال حاضر دو جریان در Hulu.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>