چگونه شما جلوگیری از جمعی شورش? ما خواسته پلیس که اجازه نمی بیواندی رایت

یک برنده از رئیس جمهور جایزه شجاعت در حال حاضر بازنشسته IPS افسر Suresh Khopade مانع اجتماعی سر چشمه از بیواندی از نزولی به خشونت حتی به عنوان همسایه بمبئی سوخته در طول 1992-93 شورش.

بefore Suresh Khopade ارسال شده در بیواندی شهر صنعتی واقع در 20 کیلومتری شمال شرق بمبئی به عنوان معاون کمیسر پلیس (DCP) در سال 1988 آن را به عنوان شناخته شده بود سر چشمه برای خشونت.

ارتقاء

مسئولیت عمده جمعی شورش در سال 1965 در سال 1968 و 1970 تا 1984 در کنار چندین درگیری های جزئی این شهر از دست داده بود صدها نفر از ساکنان آن را به خشونت است. در طول شورش در سال 1984 ارتش بود به نام در به سبزها دیوانگی.

ساخت بدتر نهادهایی مانند پلیس و قوه قضائیه تا به حال موفق به مجازات هر یک از مشکوک قاتلان یا arsonists. در سال 1984 شورش پلیس دستگیر شده بود 962 نفر است. یک دادگاه ویژه برای رسیدگی در این موارد کار را برای 16 ماه.

با توجه به Khopade از 962 خیره کننده 961 تبرئه شدند. تنها یک نفر محکوم به پنج سال از دقیق حبس و یک تومان 2,000 اما او تبرئه در دادگاه تجدید نظر. چیزی تا به حال به تغییر, به خصوص با رشد اجتماعی polarisation طریق 1980s. وضع موجود غیر قابل قبول بود. که زمانی که او ابداع و پیشگام منحصر به فرد جامعه محور سیستم ساخته شده است در mohalla (محله) کمیته در سال 1988.

این سیستم آماده به شهر و ساکنان آن را به خوبی زمانی که شورش را در بمبئی در 1992-93, کشتن هزاران بیواندی شاهد صلح و صفر رسیده است.

یک برنده از رئیس جمهور مدال رشادت در سال 1993 Khopade امروز یک بازنشسته پلیس هند مسئول خدمات. در اوایل این هفته او به صحبت کرد بهتر است هند در مورد چگونگی سیستم های او را در محل ذخیره بیواندی از خشونت و ضرب وشتم.

Riots
بازنشسته IPS افسر Suresh Khopade


بررسی مشکل

متولد و بزرگ شده در پونا Khopade شد, تحصیلات تکمیلی در علوم کشاورزی که پاک ماهاراشترا خدمات عمومی کمیسیون و داوطلب خدمت سربازی با پلیس ایالتی در سال 1978.

در اولین ارسال به عنوان معاون سرپرست پلیس (DSP) در پنول, منطقه Raigad او درگیر در یک برخورد با دو مخوف راهزنان. او رنج می برد گلوله صدمات روی سینه اش ران و ساق پا اما موفق به از بین بردن هر دو سارق.

پس از این روی لئامت دادن او ارتقا به رتبه معاون کمیسر پلیس (DCP) و نوشته شده در هوش بال از دولت بخش تحقیقات جنایی (CID) که در آن او مسئول نظارت بر موارد خشونت.

او مورد مطالعه قرار اکثریت شورش جمعی که گرفته شده بود در ماهاراشترا و گجرات و برخی با مشکلات جدی در این راه پلیس در برخورد با شورش.

“من کشف کرد که پلیس تا به حال یک آتش نشانی رویکرد نسبت به دست زدن به جمعی شورش. آنها منتظر یک تماس رویکرد سایت از خشونت و تلاش برای متفرق کردن اوباش و اعمال نظم و قانون با استفاده از هر وسیله ای در اختیار دارند مانند lathi شارژ کشتار با گاز اشک آور شلیک و دستگیری مردم است. آنها پس از بررسی موارد در قرعه کشی chargesheets در حال حاضر آنها را در دادگاه و بازگشت به ایستگاه. به جای جلوگیری از خشونت تمرکز بر صرفا توقف آن تشدید,” او می گوید.

در سال 1988 او منتقل شد به بیواندی یک ارسال مورد نظر توسط بسیاری از افسران به دلیل شهرت خود را برای خشونت. اما به جای آن از ترس او را دیدم این را به عنوان یک فرصت برای رفع یک مشکل دیرینه. گام بعدی او بود به جمع آوری تمام مورد خاطرات مرتبط با این شورش در سال 1984 و شروع به مطالعه همه آنها.

“پس از خواندن آنها من شروع به ملاقات با خانواده های قربانیان از هر دو هندو و جوامع مسلمان. هر یک تا به حال یک داستان دلخراش برای گفتن از دیدن عزیزان خود را که به طرز وحشیانه ای کشته شده توسط اوباش. من به دنبال به درک چرا آنها هدف قرار گرفتند و کشته شدند. پس از شورش سیاستمداران مقصر ‘عناصر خارجی” برای آن است. افسران ارشد در بمبئی گفت: مجرمان از شهر خود رفت و به بیواندی و ایجاد اغتشاش ویران کردن. اما من در زمان یک نگاه در مورد خاطرات و خواسته قربانیان در مورد کسی که تا به حال به کشته شدن عزیزان خود. آنها گفتند که کسانی که مسئول بودند و زندگی در محله خود و یا در این نزدیکی هست. عاملان بودند مردم محلی” او به یاد می آورد.

DCP Khopade رفت و مطالعه بر روی پس زمینه از 243 نفر از افراد متهم به, و متوجه شد که تنها 3.8 درصد پیشینه کیفری. باقی مانده بودند ساکنان عادی.

او نیز رفت و بر روی مطالعه خود را در زمینه اقتصادی و دریافتند که نزدیک به 95 درصد از افراد کشته شده در طول باختری زندگی می کنند زیر خط فقر در حالی که 63 درصد از کسانی که متهم به ارتکاب قتل نیز از همین طبقه اقتصادی است.

بسیاری از عاملان خشونت شد مشروط در دوران کودکی خود را در نگاه به جامعه دیگر با نفرت و سوء ظن است.

“این من مجبور به فکر می کنم که چگونه مردم از جوامع مختلف در همان محل اقامت را می توان به ارمغان آورد با هم بر روی همان پلت فرم برای بحث در مورد مسائل خود را مسالمت آمیز و اطمینان از هماهنگی” او به یاد می آورد.

Riots
Suresh Khopade در روز خود را جوانتر تسهیل فرایند جامعه محور. (منبع: یوتیوب)


Mohalla کمیته حل

توسط 1988 پلیس محلی تاسیس 70 Mohalla کمیته که در آن یک گروه از مردم متعلق به متنوع مذهبی و گروههای اجتماعی زندگی می کنند اما در همان محل گرد هم می آیند به بحث در مورد رشد و نمو نگرانی های خود را در محلات و ترویج هماهنگی اجتماعی.

هر mohalla تا به حال حدود 50 نفر (اگر چه این تعداد متنوع در طول زمان) هر یک از هندو و مسلمان بود. همچنین توجه داده شد که شامل اعضای از اقشار مختلف جامعه مانند یک راننده تاکسی ریکشا دستگاه کشش, دستگاه, کارگر, کشاورز, دکتر, وکیل و روزنامه نگار و معلمان که اقامت در همان mohalla.

تنها اشتراکی جان سخت متهم در ’84 شورش و دیگر “ضد عناصر اجتماعی’ دور نگه داشته شدند. این کمیته بودند که ریاست آن را سر پاسبان و پاسبان بالاترین-رتبه بندی پرسنل در نیروی پلیس است. از آنها خواسته شد که به تشکیل یک جلسه یک بار در دو هفته را در ایستگاه پلیس اما در mohalla خود را.

اماکن عمومی مانند دولت ساختمان مدرسه, جامعه, سالن و یا زمین باز شد و انتخاب به عنوان سالن. سر پاسبان یا sub-بازرس همیشه ریاست این کمیته و نه هر یک از ساکنان mohalla.

در این جلسات شهروندان آزادانه مورد بحث هر گونه مشکل اعم از مدنی نگرانی شکایت کیفری یا جمعی عناصر.

Riots
ساکنان محلی حضور Mohalla جلسات کمیته. (منبع: یوتیوب)

“ما شروع به در آوردن تمام غیر دانستنی موارد به این کمیته برای حل و فصل. در این جلسه که ریاست آن را سر پاسبان یا sub-بازرس و همه خرده مسائل حل و فصل شد. نزدیک به 95 درصد از شکایات در ایستگاه های پلیس دریافت شد غیر cognisable در طبیعت مانند دفع نامناسب زباله توسط یک خانواده اختلاف بر سر سهم آب عرضه, خانواده و اموال اختلافات دعوا بین فرزندان خود ، هر جرم بزرگ آغاز می شود با یک اختلاف کوچک/جرم است. هنگامی که ما در جلوگیری از این اختلافات کوچک از افزایش شما به طور خودکار قرار دادن یک توقف به ارتکاب یک جرم بزرگتر. علاوه بر این مردم در این انجمن می دانید که مرتکب این خرده اعمال جرم و جنایت که در آن زندگی می کنند و آنچه انجام می دهند. اینجا سر پاسبان فراخوانی قانون هدایت مردم و پیاده سازی تصمیم گیری است که به مراتب بهتر از هر بلند نفس قضاوت شده توسط دادگاه” استدلال می کند Khopade.

در نظر گرفتن یک گام به پلیس کمک به شهروندان در حل و فصل نگرانی های خود را حتی با شهرداری جیره فروشگاه و یا حتی برق بخش. از همه مهمتر این جلسات آورده مردم هم از جوامع مختلف متفاوت است.

ارتقاء

“هنگامی که Ram لعل و عبدالله (نماینده نام) آغاز شده و در کنار هم در این جلسات مربوطه تعصبات آنها تا به حال از سوی دیگر جامعه شروع به کاهش. آنها شروع به تبدیل شدن به دوستان در طول زمان است. رم لعل قابل درک است که عبدالله ندارد پنج همسران و هشت فرزند به عنوان جمعی از تبلیغات دولت خواهد شد اما فقط می خواهم او را با یک همسر و سه فرزند. مانند Ram لعل عبدالله فکر بهتر خانه خود را mohalla یا بیواندی و هرگز فکر نمی کردم در مورد پاکستان. به طور مشابه, عبدالله متوجه شدم که رم لعل نمی خواهید به از بین بردن اسلام از هند و همان روز به روز نگرانی ها مانند تامین آب و برق و روزمره لوایح” او به یاد می آورد.

از همه مهمتر سر بگذار تا به حال ساخته شده و صدها نفر از دوستان در mohalla برش در سراسر طبقه و شغل و دین است. این تقویت هوش ماشین آلات در پلیس محلی. اعضای این کمیته به طور منظم اطلاع رسانی پلیس نماینده حاضر در Mohalla جلسات در مورد مشکل محلی و هر دم مشکل در محل خود.

رابطه خود را رشد به حدی است که اگر وجود داشت یک ازدواج تابع مراسم مذهبی و یا هر رویداد اجتماعی ، mohalla کمیته دعوت خواهند گفت: پاسبان. با گذشت زمان محلی ضرب و شتم پاسبان احترام در جامعه رشد داشته است.

Riots
ایجاد روابط با مردم است. (منبع: یوتیوب)

پس از تمام اعضای mohalla که با پاسبان به طور منظم دامنه برای خرده فساد نیز پایین آمد به طور قابل توجهی با شفافیت بیشتر.

“به عنوان DCP من دستور افسران مانند محلی بازرس برای بازدید از این mohallas بحث به شهروندان توسعه روابط با آنها و دریافت احساس از محل. این منجر به یک تغییر نگرشی در نیروی پلیس محلی. به عنوان DCP, من نمی تواند به من juniors به خصوص پاسبان افزایش در حقوق و دستمزد و یا رتبه اما آنچه من به آنها بود و برخی از صورت ظاهر از قدرت اعتماد به نفس و عزت در حال اجرا این mohalla کمیته. این الهام بخش آنها را به کار با بیشتر قدرت می گوید:” Khopade.

به عبارت دیگر رابطه ای که تاسیس شد بین محله پلیس و جامعه تبدیل شده از یکی از ترس و به زور به یکی از هماهنگی و ایمان و انسانیت است.

آماده سازی برای 1992-93 بمبئی شورش

زمانی که DCP Khopade منتقل شد و در مارس سال 1992 جانشین او Gulabrao Pol ادامه داد: این طرح است. “من حضور در این جلسات جامعه حداقل دو بار در هفته. هر چه شکایت خود را و یا نگرانی های ما را بررسی آنها” گفت: پل زبان به Satyamev Jayate, یک تلویزیون نشان می دهد بحث.

کمی تعجب است که وقتی جمعی شورش در بمبئی و بخش های مختلف کشور آغاز شد و در دسامبر 1992 و ژانویه سال 1993 پس از تخریب ببری مسجد بیواندی باقی مانده اقیانوسی از آرامش و بدون هر گونه خشونت شیوع است.

هنگامی که شورش را در بمبئی تمام mohalla کمیته کردم و با هم ساکن پاسبان شروع به گشت زنی در منطقه بودند و دریافت اطلاعات در زمان واقعی از ساکنان در مورد مشکل جمع آوری سلاح و سنگ و یا کسانی که در تلاش برای سازماندهی اوباش ساخته شده است که بررسی این مشکل بالقوه امتیاز آسان تر در حالی که همچنین جلوگیری از هر گونه شایعه اذهان عمومی.

“نگرش mohalla کمیته بودند و اجازه دهید هر آنچه اتفاق می افتد در خارج اما ما حفظ صلح در محله ما. در طول این درگیری ها تنها یک یا دو محله شاهد برخی ناآرامی اما هیچ یک از فوت و یا دچار آسیب های جدی. بمبئی در ضمن سوخته با هزاران نفر در حال مرگ و خواص و ارزش کرور گرفتن آسیب دیده و یا به سرقت رفته می گوید:” Khopade.

در ضمن در اجرا تا به تخریب ببری مسجد در ایودیا محلی پلیس تا به حال لیستی از 232 شناخته شده مشکل و 25 گانگستر که آنها را بازداشت. پلیس محلی نیز شروع تمرینات در شورش کنترل, عمدتا برای مقابله با سنگ و بطری پرتاب اوباش. با توجه به این 1993 گزارش هند امروز:

“در آن برگزار شد مسیر راهپیمایی با NCC دانشجویان و پلیس از گروه و حتی سازماندهی رویدادهای اجتماعی مانند جاده و اجرای آن را خواستار Ekta دوڑ یا یک اجرا برای وحدت و یک جشنواره شعر. دسامبر 6, مردم, بودند, ابتدا برای صلح است. و پس از آن وجود دارد همراه نیروهای پلیس با افسران برجسته از جلو…آن را پرداخت کردن. در یکی مسلمان محل برای مثال برخی از جوانان سنگسار یک پلیس اعتصاب مجروح شدن یک دستیار sub-بازرس در سر. اما پلیس نمی افتاد و مردم محلی کمک در دستگیری سه مجرمان.”

اگر عادی ضرب و شتم پاسبان و شهروندان در حال کار با هم در هماهنگی نزدیک وجود دارد شکی نیست که دولت می تواند به حفظ صلح و آرامش. چه Suresh Khopade ساخته شده در بیواندی یک تصویر زیبا از نحوه پلیس جامعه کار می کنند برای مردم.

Riots
Suresh Khopade

“این آزمایش از Mohalla کمیته تکرار شده است در بسیاری از نقاط هند تحت نام های مختلف و موفقیت در پرداختن به مشکلات اجتماعی و درگیری با ترویج مشارکت مدنی بین دو جامعه. به پلیس بمبئی بیش از حد باید سوار بر یک ابتکار مهم حضور و مشارکت شهروندان به عنوان شرکت تولید کننده ایمنی خود و با توجه به شکل به آنچه آمده است به عنوان شناخته شده است Mohalla Ekta (محله وحدت) کمیته است که نقش مهمی در حفظ صلح در شرایط دشوار” یادداشت این کتاب با عنوان”پلیس جوامع مسلمان: مقایسه ای بین المللی در زمینه.

“در بیواندی آزمایش بود نه فقط در مورد حفظ صلح بین هندوها و مسلمانان اما کامل وصله پینه کردن از پلیس سازمان—ساخت پاسبان شرکت در فرایند تصمیم گیری تغییر نگرش خود را به مردم ذهن خود را تغییر دهید ، ما باید توانمند ما پاسبان چرا که آنها در میان مردم است. هر چیزی که اتفاق می افتد پاسبان اولین بار است که فرد در صحنه است. اما هیچ اهمیت است که به آنها داده می شود. آنها نمی دریافت آموزش مناسب و نه تدریس یک روش مناسب. ما باید آنها را به یک حرفه ای نیروی بیبهره از تعصب است. عدم مناسب در خدمت آموزش داده شده به آنها لطمه می زند و توانایی خود را برای انجام یک شغل مناسب, می گوید:” Khopade.

در سال های پس از خود انتقال از بیواندی خود را جانشینان نگهداری سیستم رفتن اما امروز او اذعان می کند که mohalla کمیته برآورده نمی, به عنوان اغلب به عنوان آنها باید.

“یک بار Mohalla کمیته های مشهور شد به عنوان ‘بیواندی آزمایش” پس از هیچ هندو-مسلمان شورش رخ داده در تخریب ببری مسجد. این جلسات محلی شد نامنظم و محلی تلاش بودند بیش از حد ضعیف برای جلوگیری از شورش بین اعضای افسران پلیس و ساکنان پس از اواخر 1990s” می گوید 2015 یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علوم اجتماعی و انسانیت.

با این وجود آن را ضروری را مثبت و پیاده سازی عناصر این سیستم طوری است که حوادث مانند اخیر دهلی شورش اتفاق نمی افتد دوباره.

(پس از موفقیت این پلیس مدل Suresh Khopade بعد تصمیم به نوشتن یک کتاب در مراتی با عنوان “بمبئی جلالی Bhivandi Ka ناهی’ که اسناد تلاش های خود را. آن را به زبان انگلیسی ترجمه شده با عنوان “چرا بمبئی سوخته…و بیواندی نیست’.)


همچنین بخوانید: 8 ساعت کار شیفت & اضافه کاری پرداخت ؟ آیا ما سزاوار این ؟


(ویرایش شده توسط Gayatri Mishra)

ارتقاء

مانند این داستان ؟ یا باید چیزی برای به اشتراک گذاشتن ؟ برای ما بنویسید: [email protected] و یا ارتباط با ما در Facebook و Twitter.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>