برای اولین بار به استفاده از ‘Hinglish’ این فراموش شده نویسنده به کمک جرقه ‘بنگال رنسانس’

او فقط 23 اما او با الهام از یک زیر که شامل بنگال اولین رمان نویس و ریاضیدان که محاسبه ارتفاع اورست.

ارتقاء


با مثبت جمعی بهتر هند COVID-19 پوشش در دسترس است به زبان های منطقه ای نشریات به صورت رایگان. نوشتن به [email protected] برای جزئیات بیشتر.


منn مارس 1831 یک دسته از کلکته را برجسته, bhadralok در اصطلاح محلی همه مدیریت اعضای کمیته هندو کالج, (بعد, ریاست دانشگاه, و در حال حاضر ریاست دانشگاه) ملاقات کرد. آنها تا به حال به تصمیم می گیرید سرنوشت یک استاد جوان در موسسه آموزشی آنها زد—یک مرد جوان بود که بخشی-پرتغالی بخشی-زبان انگلیسی و بخشی از هند است. این مرد جوان به سختی بیست و دو آن ظاهر شد و تحریک دانشجویان به شورش.

او آنها را تشویق به خوردن گوشت گاو را مسخره بت پرستش حاضر به پوشیدن لباس مقدس موضوع و به طور کلی بخواهید بیش از حد بسیاری از سوالات در مورد سنت و اقتدار است. یک enfant terrible او معلوم شد و دانش آموزان خود را به تبدیل شدن به کربن نسخه.

چنین وحشتناک تاثیر این استاد بود که یکی از دانش آموزان خود گرفتار شد قرائت خطوط هومر ایلیاد به جای ودایی آیات در یک مراسم مذهبی.

در این جلسه علاوه بر bhadralokاز آنها برجسته ترین بود رم Comul سن پدربزرگ Keshab چاندرا سن (برجسته Brahmo Samaj رهبر در اواخر قرن 19) دو Britishers نیز حضور داشتند. David Hare شد یک تاجر educationist و نیکوکار از اوایل قرن 19, Calcutta. هوراس Hayman ویلسون یک دکتر با آموزش دیگر بود. او یک قهرمان از یادگیری و تا به حال ترجمه Rigveda و آثار دیگر به زبان انگلیسی است.

این bhadralok قاطعانه بود. هنری لوئیس ویویان Derozio تا به حال برای رفتن. آنها نمی تواند قیافه خود را در تداوم این نهاد است.

هند پست ارج نهادن Derozio از طریق این تمبر در سال 2009. منبع: Wikimedia Commons

خرگوش و ویلسون ممکن است demurred داخلی اما نمی توان احساسات خود را شناخته شده است. آنها نمیخواستند به دخالت در یک ماده است که به نظر می رسید که مطرح hackles از احساسات.

ویلسون ابلاغ این تصمیم به Derozio. Derozio ارائه استعفای خود را, اما در دفاع از رفتار خود و اشاره کرد که او داده شده بود هیچ فرصتی برای دفاع از خود است.

ویلسون سپس او نوشت: یکی دیگر از نامه ای که در آن او به دنبال روشن شدن اگر Derozio یک بیخدا اگر او تا به حال تشویق دانش آموزان خود را به نافرمانی پدر و مادر خود و اینکه آیا او تایید زنای با محارم بین خواهر و برادر.

واضح است که این در میان اتهامات که منجر به اخراج او. Derozio رد این اتهامات را به شدت و اصرار داشت که او قربانی شده و نه در حساب از این اتهامات نادرست اما به دلیل تعصب از اعضای کمیته.

در نتیجه به پایان رسید آموزش حرفه ای از یکی از اوایل استعماری بنگال را جذاب ترین چهره های فرهنگی.

***
هنری لوئیس ویویان Derozio متولد شد به فرانسیس Derozio و سوفی جانسون Derozio در مارس 1809. پدر فرانسیس, مایکل, بود, پرتغالی تاجر و مادرش (که نام از دست داده است به تاریخچه) بود یک زن هندی. سوفی که در سال 1815 بود Englishwoman.

به عنوان یک پسر جوان در حال رشد در کلکته بود که قابل توجه شهرستان در جهان Derozio با حضور Dhurrumtollah آکادمی یک مدرسه تاسیس شده توسط یک اسکاتلندی, David Drummond.

دروموند که وارد در کلکته در سال 1813 بود چیزی از یک پاپ هنر. یک خردگرا و شکاک او القا روح freethinking در Derozio. او همچنین در او اهمیت به دنبال مدرک و دلیل و به قبول سنت و اقتدار کورکورانه.

هشت سال بین سنین شش و چهارده Derozio در دروموند مدرسه و imbibed خود خم از ذهن است. کریکت درام و ادبیات انگلیسی بودند منافع خود را در مدرسه و قبل از او تبدیل شده بود, سیزده, او تا به حال به چاپ اولین شعر در هند روزنامه در سال 1822.

ارتقاء

خروج از مدرسه در چهارده Derozio مشغول به کار در یک موقعیت روحانیت در این شرکت جایی که پدرش به کار گرفته شد اما در سن شانزده رفت و به باگلپور (مدرن روز در بیهار) برای تبدیل شدن به یک نیلی زمینی. مجذوب شده توسط این روستا او شروع به نوشتن تالار. اشعار او همه منتشر شده تحت nom de plume از ‘Juvenis’, گیر افتاد, توجه, جان, Grant, سردبیر هند روزنامه. او ارائه شده به انتشار آنها و دعوت Derozio به کلکته. Derozio اولین مجموعه شعرمنتشر شده در سال 1827.

در سال 1828, Derozio بازگشت به کلکته و منصوب شد استاد زبان انگلیسی و تاریخ در کالج هندو. همان سال به Fakeer از Jungheera یک موزون داستان و اشعار دیگر منتشر شد.

Derozio بود در حال حاضر به رسمیت شناخته شده به عنوان محلی ادبی ستاره حداقل در میان انگلیسی زبان جامعه در بنگال. حتی در دوردست بریتانیا مجموعه دوم متوجه شد. توماس کمپبل جزئی ادبی شکل بررسی کتاب favourably و اظهار نظر در قول می دهم که Derozio برگزار شد پس از او فقط هجده زمانی که این مجموعه ظاهر شده بود.

عینی صحبت Derozio شعر در حالی که امیدوار کننده است, محدود ادبی مورد علاقه خود را امروز. مشتق شده از زبان انگلیسی موزون اشکال و تلاش برای تقلید شایع سبک انگلیسی روز اشعار به ویژه اصلی نیست. از علاقه این واقعیت است که Derozio آگاهانه شناخته شده به عنوان ‘هند’ و انتخاب هندی تم برای نوشتن خود را. چنگ هند یک شعر که با ابراز تاسف هند و افتخارات از دست رفته به عنوان نشانی به هند: من در سرزمین مادری.

این Fakeer از Jungheeraیک شعر از 2,050 خطوط است غم انگیز اینتر-مذهبی داستان عشق است که می آمیزد هندو اسلامی و نمادهای مسیحی. و در روند نوشتن شعر بود که ریشه در آگاهی Derozio ایجاد شده چه بسیاری معتقدند برای اولین بار منتشر مثال Hinglish:
بدون تو رویاهای عزیز تریاک,
بدون تنها امید من
تند عطر و بوی delusive شادی
چیلم اینجا لائوس پسر من! (کج معدن)
از ‘Ode—از فارسی از نیمی’ Queez’

Derozio همچنین نوشت: مقالات که سالخورده بهتر است. آنها به خوبی نوشته شده است در تم است که طیف وسیعی از زیبایی شناسی به تغییر اجتماعی به دقت و تحقیق است.

اما Derozio بزرگترین سهم در کوتاه خود را حرفه ای به عنوان یک معلم در هندو ،

یک مجسمه از Derozio در کلکته. منبع: Wikimedia Commons

او تاکید کرد که موجب freethinking به دانش آموزان خود را, بسیاری از آنها تنها چند سال جوان تر از خود او آنها را تشویق به سوال صحبت کردن و خواندن به طور گسترده ای فراتر از برنامه درسی. یک دسته از دانش آموزان شد افسون و شد بسیار اختصاص داده شده به بازدید از خانه خود را اغلب که در آن آنها برگزار شد بحث در انواع مسائل.

در غزل به دانش آموزان از هندو کالج, Derozio ثبت لذت خود را در آنچه که او الهام گرفته بود:
گسترش مثل گلبرگ گل جوان
من آرام باز از خود را در ذهن
و شیرین شل شدن طلسم که متصل
فکری خود را با انرژی و قدرت
که کشش (مانند پرندگان جوان در, نرم, تابستان ساعت)
بال خود را به قدرت خود را امتحان کنید.

Derozio همچنین از تاسیس یک گروه بحث و گفتگو, ‘انجمن علمی’ ملاقات کرد که اغلب. در حالی که بسیاری از اعضای آن بودند و دانش آموزان خود را در میان دیگران است که تبدیل آن جلسات بود David Hare. این Derozians به عنوان بسیاری از دانش آموزان که متعلق به این گروه به دست می آمد شناخته شده شامل Peary Chand میترا که بعدها برجسته نویسنده و روزنامه نگار (او نوشت: Alaler Gharer Dulalیکی از اولین رمان در بنگالی) و Radhanath Sikdar ریاضی دان که در محاسبه ارتفاع کوه اورست با استفاده از روش مثلثاتی.

در حالی که هومر, Milton شکسپیر و دیگران بودند, البته, به عنوان خوانده شده به عنوان بخشی از برنامه درسی تحت Derozio نفوذ دانش آموزان نیز شروع به خواندن آثار ولتر و کانت پین و عاشقانه شاعران انگلستان است. شلی در خصوص یک مورد علاقه و چیزی از خود rebelliousness در بر داشت راه خود را به دانش آموزان است.

هندو ارتدکسی شد هدف نخست و Derozians شروع به افراط در رفتار است که به دیده می شود به عنوان رسوا—امتناع از پوشیدن لباس مقدس موضوع مخالفت با بت پرستی و مصرف گوشت گاو.

به زودی, شایعات, پرواز ضخیم و سریع در میان کلکته را bhadralok. دانش آموزان آن را زمزمه کرده بود همه تبدیل به ملحدان تا به حال هیچ احترام به پدر و مادر خود را که آنها حتی مورد تایید زنای با محارم. همچنین آن شایعه که Derozio یک مسیحی بود به زودی به ازدواج با خواهر از Dakhinaranjan موکرجی یک Brahmin و برجسته Derozian.

به زودی به اندازه کافی چاقو بودند و Derozio شد axed از هندو کالج پس از کوتاه و پر حادثه سه سال است.

او سپس سوار بر یک حرفه ای در روزنامه نگاری شروع یک روزنامه به نام شرق هند که به دنبال تبدیل شدن به یک صدا برای انگلیس و هند (پس از آن به نام اوراسیا) جامعه است. اما آن را به اثبات یکی کوتاه.

در دسامبر 1831 هنوز بیست و سه, او سالم به وبا است.

در زندگی Derozio بوده است تفرقه ، در مرگ حداقل در طول قرن 19 این را تغییر دهید. برای سال بعد از مرگ او برخی از سرخپوستان به زبان آمده و نام او با تحقیر. دانشجویان و دیگر مداحان باقی مانده به شدت اختصاص داده شده به حافظه خود و در دفاع از او به شدت. شعر او تا به حال موجب یک نوع از نوشتن در زبان انگلیسی توسط سرخپوستان و از طریق قرن 19 بسیاری از سرخپوستان کمک به این بدن از نوشتن.


همچنین بخوانید: ناشر Ghalib این را فراموش کرده پیشگام موجب هند برای چاپ کتاب


اما از همه مهمتر بسیاری از Derozians (همچنین به عنوان شناخته شده ‘جوان بنگال’) شد آمار و ارقام در فرهنگ و علم و بخشی از آنچه که به عنوان شناخته شده ‘بنگال رنسانس’. این فرهنگی اجتماعی و فکری جنبش شکل بنگالی جامعه و روشنفکران.

برای بیست و چیزی آن را یک دستاورد قابل توجه است.

(ویرایش شده توسط Shruti Singhal)

تصاویر ویژه: هندو, کالج, Wikimedia Commons

پشتیبانی از صدای قهرمانان گمنام و فوق شهروندان عادی

ما باور داریم که آن را ضروری است برای کشوری مانند ما به صدا که جشن قهرمانان گمنام می دهد یک پلت فرم برای تغییر سازان, الهام بخش میلیون ها نفر از مردم است. با استفاده از قدرت سازنده روزنامه نگاری ما می خواهیم به تغییر هند – یک داستان در یک زمان.

در حالی که ما باید تبلیغات درآمد آنها نیست به اندازه کافی برای پوشش هزینه ها از آوردن همه این داستانها به شما. اگر شما باور ما و بهتر هندوستان و می خواهید این اخبار مثبت جنبش به رشد و سپس در نظر حمایت از ما از طریق بالا دکمه.

مانند این داستان ؟ یا باید چیزی برای به اشتراک گذاشتن ؟
برای ما بنویسید: [email protected]
ارتباط با ما را در Facebook و Twitter.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>