عزیز محیط زیست, وزارت, اینجا چرا ما مراقبت عمیقا در مورد پیش نویس EIA

ارتقاء

On 23 مارس سال 2020 وزارت محیط زیست, جنگل و تغییر آب و هوا (MoEFCC) صادر شده و پیش نویس ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA), اطلاع رسانی, 2020, که جایگزین EIA اطلاع رسانی از سال 2006.

وزارت به دنبال نظرات عمومی برای پیش نویس و مهلت برای این است که 11 اوت سال 2020 است.

آنچه که EIA همه چیز در مورد ؟

این یک فرایند است که عمده صنعتی معدن و املاک و یا زیرساخت های عمومی پروژه های در حال بررسی برای آنها نامطلوب زیست محیطی و اثرات جانبی منفی قبل از آنها شروع. هدف آن است که برای ایجاد یک چارچوب قانونی برای تنظیم صنایع که مایل به دسترسی و یا استفاده از (و در نهایت آلوده) منابع طبیعی است.

هر پروژه تحت یک EIA و به دست آوردن محیطی ترخیص از دولت قبل از هر زمین شکسته است. توجه به ارزیابی های انجام شده پروژه یا درآمد حاصل به عنوان پیشنهاد تغییر یافته است و یا (به ندرت) اوراق در دسترس نباشد.

در یک ستون برای هند اکسپرس, Satyajit Sarna یک وکیل نویسنده و عضو سبز حزب عدالت هند ارائه رئوس مطالب اساسی از آنچه که این فرایند مستلزم.

“ارزیابی انجام شده توسط یک متخصص ارزیابی کمیته (EAC) که متشکل از دانشمندان و مدیریت پروژه ، EAC فریم دامنه EIA مطالعه و گزارش مقدماتی تهیه شده است. که گزارش منتشر شده است و یک فرآیند مشاوره عمومی صورت می گیرد که در آن اعتراض شنیده می شود از جمله از پروژه متاثر مردم است. EAC سپس می توانید یک ارزیابی نهایی از این پروژه و رو به جلو است که به سازمان تنظیم مقررات است که وزارت محیط زیست و جنگل ها (MoEF). قدرت نظارتی است که معمولا موظف به قبول تصمیم EAC” او می نویسد.

آن را در سال 1994 زمانی که اولین هنجارهای EIA اطلاع داده شد تحت محیط زیست (حفاظت) قانون 1986. این اعلان دیگر جایگزین شد یکی در سال 2006 و یکی صادر شده در ماه مارس اوایل سال جاری به دنبال جایگزین است که به فرآیند EIA “شفاف تر و مصلحت”.

اما اگر شما بخواهید با فعالان محیط زیست و رهبران کسب و کار به خصوص سابق آنها به شما اجازه می دانم که روند انجام EIA شده است و بدون زرق و برق. هسته آن هدف این است که برای حفاظت از محیط زیست, اما آنها استدلال می کنند که کمی به دست آمده است ، آنها همچنین استدلال می کنند که صنایع به جای لذت بردن از چندین عملا سازش است.

به عنوان مثال گزارش های تهیه شده توسط EAC برای ارزیابی هر گونه بالقوه آسیب های زیست محیطی از یک پروژه داده شده شامل کارشناسان که صرفا ‘rubberstamp’ آن را برای هزینه هستند و به ندرت پاسخگو برای توصیه های خود را. پس از آن وجود دارد نگرانی در مورد فقدان دولت ظرفیت برای اطمینان از صنایع مطابق با شرایط زیست محیطی ترخیص کالا از گمرک دریافت می کنند. همچنین فعالان بر این باورند که با عبور به طور منظم اصلاحات که معاف صنایع خاص از لازم زیست محیطی چک, دولت آنها را ارائه می دهد آسان راه فرار.

کسانی که در کنار صنعت در ضمن شکایت دارند که EIA فرایند پیچیده در یک وب سایت از تاخیر اداری قرمز-نوار و اجاره به دنبال آن منفی بر زنده بودن یک پروژه است. برخی از بخش ها از آنها استقبال اخیر پیش نویس اطلاع رسانی.

“هر گونه تلاش در تسهیل سهولت انجام کسب و کار خوش آمدید, اگر چه ما هنوز ارزیابی خوب چاپ اخیر پیش نویس EIA اطلاع رسانی. به عنوان طرفداران پروژه ما مواجه با موانع مختلف در محیط زیست گواهی عدم سوء پیشینه. وجود دارد, البته بسیار بالا مشاوره اتهام قرمز-tapism و پیچیده فرم های درخواست و شرایط مقرر برای به دست آوردن محیطی ترخیص کالا از گمرک. تحت رژیم کنونی به سختی به 20 درصد از تمام برنامه های کاربردی برای محیط زیست ترخیص کالا از گمرک دریافت دفع کردن در زمان. اکثر برنامه های کاربردی را بیش از 180 روز به پاک کردن و این باعث ایجاد زنده ماندن مسائل می گوید:” یک مدیر اجرایی از یک زیرساخت شرکت که مایل به ناشناس باقی می ماند.

با اقتصادی که در حال حاضر کم کردن سرعت و حتی قبل از همه گیر دولت طرفداران ادعا می کنند که تلاش های در جریان برای اطمینان از این پروژه ها در حال پاک سریعتر به طوری که هند می تواند به سرعت به عقب بر اسب از رشد سریع اقتصادی آن لذت می برد قبل از 2010s.

EIA
یک معدن زغال سنگ در دانباد. آن است که یک سوال از ‘توسعه’ در مقابل محیط زیست ؟ (حسن نیت ارائه میدهد تصویر Wikimedia Commons)

اما آنچه در مورد محیط زیست ؟

“کسی که می داند که چگونه روند فعلی کار می کند را درک خواهد کرد که چه هند نیاز بسیار بد امروز بسیار بهبود یافته و قوی تر EIA روند. این EACs پر از لاستیک ماشین پرس یا “کارشناسان” و آنچه ما نیاز داریم یک اصل عمومی روند مشاوره افراد مستقل در ارزیابی فرایند علاوه بر این بسیار معتبر نظارت و انطباق روند می گوید:” Himanshu Thakkar یک فعال محیط زیست و متخصص آب, زبان, به , بهتر, هندوستان.

اگر چه وجود دارد بسیاری از نگرانی های خود را با پیش نویس فعلی دو standout آنهایی که مقررات برای ارسال سابق-عملی زیست محیطی گواهی عدم سوء پیشینه (پس از این پروژه در حال حاضر آغاز و یا تکمیل شده) بیشتر و کاهش دامنه عمومی مشاوره.

پسرويدادی ترخیص کالا از گمرک

موضوع پست عملی تصویب مشاهده شود باید تنها از طریق لنز از محیط زیست است. ما باید در نگاه اول آن را از نظر حاکمیت قانون است.

ما مایل به قبول پست-عملی موقعیت در تمام جنبه های قانون ؟ اگر یک فرد بی خانمان اشغال یک قطعه زمین و ایجاد یک خانه و سپس رفتن با این پیش نویس اعلان منطق دولت باید به پست-facto تصویب. اگر یک دزد وارد یک بانک looti پول و پس از آن مایل به بخشی با یک مقدار مشخصی از پول به عنوان غرامت و خسارت خواهد شما آن چشم پوشی و می گویند از حالا که مدیر بانک خواهد بود این فرد ؟

“آنچه که مشکل ساز است و نه سابقه این مجموعه برای محیط زیست اما به صورت کلی حکومت قانون است. نوشته اصلی EIA اطلاع رسانی شد بر اساس مفهوم ارزیابی اثرات زیست محیطی قبل از یک پروژه شروع می شود. اگر این پیش نویس نهایی این زمینه روشن برای صنایع به نقض EIA هنجارهای اول و به دنبال ترخیص کالا از گمرک پس از آن. دولت با تکیه بر متخلفان به فاش که آنها را شکست قانون است. آنچه که به عنوان درک یک بار عفو طرح برای تمام پروژه هایی که نقض EIA اطلاعیه در سال 2017 به فاش که آنها در واقع انجام خواهد شد و از طریق اصلاح فرایند و یا مجازات شده است normalised می گوید:” Ritwick Dutta, یک وکیل محیط زیست صحبت از TBI.

EIA
پیدا کردن تعادل بین نیازهای زیربنایی و محیط زیست بسیار مهم است. (حسن نیت ارائه میدهد تصویر Wallpaperflare)

یکی می تواند مثال LG پلیمرها در ویساکاپاتنام. یک زن و شوهر از سال پیش از آن بود که در میان چند متقاضی برای یک پست-عملی زیست محیطی ترخیص کالا از گمرک. آن جلسه بود و این ممکن است اما 10 روز قبل از شنیدن ویرانگر نشت گاز حادثه رخ داده است.

“چقدر از آنها مجبور به پرداخت از شروع تخلف تا بعد از آنها می آیند به طور داوطلبانه به افشای آن “من نقض قانون’? یک پروژه مانند زغال سنگ از کار اخراج و یا قوه محرکه مولد برق قدرت پروژه در حال حاضر قرار به پرداخت 5,000 تومان در هر روز برای تخلف و Rs 1.5 لاخ در هر ماه. همه که 20 ، 000 تومان کرور روپیه نیروگاه لازم است انجام دهید این است که نه قانون پیروی راه اندازی این پروژه و پرداخت 5,000 تومان به عنوان خسارت زیست محیطی در هر روز. آن را خودسرانه ورزش از قدرت و دادن پاداش به افرادی که قانون را نقض” یادداشت Ritwick.

زمانی که هزینه های انطباق بسیار بیشتر از هزینه عدم انطباق پس از آن صنایع را ببینید مندی از عدم رعایت. در پایان روز آن را نه فقط در مورد محیط زیست اما یک جامعه حکومت قانون.

“نگاهی به قانون حفاظت از محیط زیست تهویه عمل می کنند و آب عمل می کنند. اینها قوانین مصوب مجلس. این قوانین به وضوح دولت که اگر شما آنها را نقض شما را مستقیما به زندان است. در حال حاضر EIA اطلاع رسانی یک عمل اجرایی و قاب توسط بوروکرات. آنها نه مجلس. قانون اساسی از قانون است که چیزی تصویب شده توسط مجلس را نمی توان صرفا نوشته شده توسط اجرایی. قانون مصوب مجلس متحده اگر شما نقض قانون شما به زندان برود. اجرایی در حال حاضر نمی توانم بگویم اگر شما قانون را نقض من شما را از پرداخت جریمه و شما مجموعه ای. قانون را فراهم می کند 5,000 تومان, خوب,” او اضافه می کند.

در واقع همانطور که در 1 مارس سال 2020 دیوان عالی کشور سفارش خود مفهوم “ex post facto محیط زیست گواهی عدم سوء پیشینه” خلاف قانون است.

“محیط زیست قانون نمی تواند قیافه مفهوم یک ماسبق ترخیص کالا از گمرک. این امر می تواند بر خلاف هر دو احتیاطی اصل به عنوان به خوبی به عنوان نیاز برای توسعه پایدار” را گفت. اساسی منطق پشت یک EIA است “پیشگیرانه اصل” است که ایالات متحده آسیب های زیست محیطی است که اغلب جبران ناپذیر مانند نشت نفت.

“چه جدید EIA پیش نویس پیشنهاد شده است بیشتر رقت محیط زیست قوانین که در واقع تشویق نقض. اگر نقض رخ می دهد در حال حاضر وجود دارد یک روند برای ادامه عضویت در آن” یادداشت Himanshu.

EIA
ما باید حفاظت بهتر از جنگل های ما و گرانبها حیوانات. (حسن نیت ارائه میدهد تصویر Facebook/من Dehing Patkai)


مشاوره عمومی و یا عدم آن

آنچه در این پیش نویس همچنین به دنبال انجام دهید این است که گسترش لیست از پروژه های است که نیازی به عمومی مشاوره قبل از دریافت قبل محیط زیست ترخیص کالا از گمرک, اجازه دادن به آنها برای شروع.

چگونه اطلاع رسانی تعریف مشاوره عمومی?

آن را “به معنی فرایند که در آن نگرانی های محلی تحت تاثیر افراد و دیگران که محتمل سهام در اثرات زیست محیطی پروژه در حال مسلم با توجه به مناسب را به حساب تمام مواد از جمله نگرانی در حالی که طراحی پروژه” یادداشت پیش نویس.

بخش عمده ای از پروژه های امروز نمی نیاز به هر گونه مشاوره ای عمومی و یا یک EIA. ساختمان عظیم و پروژه های ساخت و ساز برای مثال نیاز نیست جلسه عمومی. راه آهن و پروژه های, برای مثال, همه خارج از میدان دید هر دو EIA و جلسات عمومی است.

آنچه شما باید در محدوده جلسات عمومی هستند و تعداد بسیار کمی از پروژه ها. مشاوره عمومی فرآیند شامل هر دو یک جلسه و این فرصت را به یک نوشته نمایندگی. آنچه اتفاق افتاده است در پیش نویس جدید است که اساسا هر گونه پروژه “مربوط به ملاحظات استراتژیک” در حال مطالعه خارج از حوزه جلسات عمومی و مشاوره.

“دفاع مربوط به پروژه ها و کسانی که در عرض 100 متر از مناطق مرزی هستند به هر حال خارج از حوزه عمومی رایزنی های قبلی اطلاع رسانی. اما پس از آن اگر شما مبهم رده جدید از پروژه “مربوط به دیگر ملاحظات استراتژیک” آنچه همه در زیر خواهد آمد آن ؟ چگونه دولت تعریف استراتژیک است? من در از دست دادن به درک که پروژه را نمی خواهد به عنوان نامیده استراتژیک است. این موضوع در اینجا باقی می ماند مطلق اختیار است که اعطا دولت مرکزی به تصمیم می گیرید چه چیزی استراتژیک است یا نه” یادداشت Ritwick.

ارتقاء

طبق قانون موجود EIA گزارش در دسترس ساخته شده است 30 روز پیش قبل از جلسه عمومی. در حال حاضر که دوره زمانی شده است به کاهش 20 روز. در حال حاضر اگر شما نگاهی به یک گزارش EIA آن 1000 صفحه سند به زبان انگلیسی است که برای یک شهروند عادی دشوار است به درک. در هر صورت گزارش EIA نمی توان صرفا درک توسط یک فرد با تجربه و تخصص در یک موضوع به این دلیل که سند به نظر می رسد در تنوع زیستی, آلودگی هوا, آلودگی آب و ملاحظات اجتماعی و اقتصادی.

“چه چیزی می تواند به منظور کاهش این زمان 10 روز ؟ تنها پروژه های عظیم نیاز به EIA. اگر شما در حال ساخت یک فرودگاه و یا باز کردن یک معدن است که برای رفتن به آنجا برای حداقل 30 سال است. ساخت و ساز را به پنج-شش سال است. چه هدف بزرگ خدمت کرده است با کاهش زمان 10 روز ؟ اگر شما در حال صحبت کردن در مناطق دور افتاده چگونه بسیاری از مردم خواهد شد دریافت سند آن را درک ملاقات میان هر یک از دیگر و بحث در مورد آن ؟ قصد دولت این است که اجازه نمی دهد مردم را به شرکت در فرآیند مشاوره. در جلسات عمومی اختیاری هستند و که در آن انجام می شود مسخره ورزش” او می افزاید.

امروز قانون می گوید که یک جلسه عمومی برگزار می شود در یک محل خاص به ریاست منطقه جمع آوری و یا نامزد. هر فرد در محل باید با توجه به فرصت به صدای نگرانی های خود را و آنها می توانند در حال حاضر نوشته شده نمایندگی.

تحت قانون جدید, اما آنها همچنین می توانید انجام جلسات عمومی در هر حالت دیگر.

“برای مثال در حال حاضر ماهاراشترا برگزاری جلسات عمومی از طریق زوم. چگونه بسیاری از مردم برای دسترسی به آن? آنها را ارسال یک زوم دعوت به همه ذینفعان? هیچ راهی وجود دارد که عموم مردم می توانند شرکت کنند. فردا همه چیز را مجازی و واقعی ساخت و ساز برگزار خواهد شد که تاثیر زندگی مردم در مجاورت آن. در جلسات عمومی تبدیل به یک فیلم کاملا مسخره و ورزش” استدلال می کند Ritwick.

در هر صورت, چگونه مشاوره عمومی اتفاق می افتد ؟ که نشسته است در این مشاوره? محلی منطقه دادرس و کنترل آلودگی مقامات هیئت مدیره. این مقامات دولتی در حال تهدید آمیز برای محلی مردم روستا. چگونه بسیاری از مردم روستا در حال حاضر به صحبت کردن در برابر جمع است که خود را مای-baap?

که در حال رفتن به صحبت کردن در برابر آن گفت: “ما نمی خواهیم این پروژه? وجود دارد مگر اینکه آنها به خوبی سازماندهی شده است. بسیاری نمی خواهد به جرات آن را انجام دهد اما اگر هر کس در این جلسه می گوید: آنها نمی خواهند این پروژه هیچ چیز اتفاق می افتد. در واقع حتی چنین پروژه هایی رو به جلو رفته اند.

“توسعه دهندگان با استفاده از بسیاری از کلاهبرداری به لغو جلسه عمومی روند. هنگامی که آنها را ببینید مخالفت در برابر آن آنها را پر کنید تا فرآیند مشاوره عمومی با مردم خود که اساسا غیر خودی. مردم حتی نمی باید یک شانس برای نشستن از طریق این پروژه ها است. این اتفاق در بسیاری از موارد از جمله برای Pancheshwar سد در Uttarakhand در سال 2017” یادداشت Himanshu.

آن را توسعه در مقابل محیط زیست

با تغییر آب و هوا مواج واقعیت است که حتی این دولت می پذیرد و آن را تقریبا غیر ممکن است به طلاق حفاظت از محیط زیست از روند توسعه است. توسعه اقتصادی می کند که در نظر گرفتن نگرانی های زیست محیطی است که محکوم به شکست است. کسی نمی تواند این تاکید هر بیشتر. این یک سوال از بهداشت عمومی و ایمنی نیز هست.

در 27 مارس سال 2020 وجود دارد یک آتش سوزی گسترده که تا به حال فوران در نفت هند محدود (نفت) تولید و در Baghjan آسام که یک حادثه صنعتی جدی نسبت ناشی از غیرقابل کنترل نشت گازهای قابل اشتعال و گاز طبیعی است. بیش از 1600 خانواده های ساکن در مجاورت فوران چاه نفت تا به حال برای تخلیه شود. آنها در حال حاضر در امداد اردوگاه.

EIA
آواره از آتش سوزی گسترده در Bhagjan. آسام. (حسن نیت ارائه میدهد تصویر Facebook/من Dehing Patkai)

قبل از آن که در ماه نفت دریافت کرده بود محیط زیست ترخیص کالا از گمرک برای حفاری و آزمایش در Dibru Saikhowa پارک ملی است که فقط 2 متر دورتر از محل حادثه.

مناسب و بدون چک و پادمان در محل این حوادث محدود به زمان رخ می دهد و دوباره.

“…کاهش هنجارهای زیست محیطی نمی خواهد افزایش رشد اقتصادی است. هند در حال حاضر پنجمین آسیب پذیر ترین کشور برای تغییر آب و هوا. پس از انتشار پیش نویس EIA سال 2020 اطلاع رسانی swarms از ملخ حمله شبه قاره هند آغاز آوریل سال 2020 خواهد شد و به احتمال زیاد تاثیر کشاورزی زنجیره تامین در سراسر هفت متحده در هند. طوفان Amphan و طوفان Nisarga باعث تخریب گسترده در شرق هند و ماهاراشترا بود. تمام رویدادهای یک نتیجه از شرایط آب و هوایی شدید مربوط به تغییر آب و هوا. هند در حال حاضر از دست رفته یک سوم از خط ساحلی آن یک سوم از آن را مراتع و از دست دادن تالاب در میزان 2-3 ٪ در هر سال موجب ضعف ما دفاع طبیعی به آب و هوا منتقله از راه حوادث” یادداشت های یک ستون در Observer Research Foundation.

“توسعه چیزی است که صنعتگران و یا توسعه پروژه می گوید آن است. توسعه باید معنی دموکراتیک و آگاهانه در فرایند تصمیم گیری از جمله همه ذینفعان. این فرآیند EIA باید در نظر گرفته شود مقدس و تقویت بیش از آنچه در آن است در حال حاضر. EIA باید در نظر گرفته شود یک مانع در همه. در واقع خواستار یک EIA باید به عنوان یک حق دموکراتیک مردم” می گوید: Himanshu.

(ویرایش شده توسط Gayatri Mishra)

مانند این داستان ؟ یا باید چیزی برای به اشتراک گذاشتن ؟ برای ما بنویسید: [email protected] و یا ارتباط با ما در Facebook و Twitter.

ارتقاء

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>