کلگیت می کشد محبوب “مرد سیاه و سفید خمیر دندان” در چین در میان سیاه و سفید زندگی مهم جنبش

چینی خواننده Hebe ترویج Darlie خمیر دندان در یک محصول راه اندازی رویداد در سال 2013 در تایپه, تایوان, چین. TPG/گتی ایماژ

در پی افزایش Black Lives Matter جنبش در آمریکا و سراسر جهان آزاد آمریکایی کالاهای مصرفی شرکت با حضور جهانی در حال تجدید نظر در برخی از مارک های معروف.

هفته گذشته شخصی مراقبت از محصولات غول کلگیت-پالمولیو اعلام کرد یک نقد و بررسی از آن خمیر دندان با نام تجاری Darlie است که فروخته شده و به بازار عرضه شده به عنوان “مرد سیاه و سفید خمیر دندان” در چین, سنگاپور فیلیپین و دیگر بازارهای آسیایی.

همچنین نگاه کنید به:Virgin Galactic مقابله با ناسا می لرزد تا فضای گردشگری نژاد

Darlie بالا خمیر دندان با نام تجاری در آسیا و داشتن 17 درصد از سهم بازار در چین 21 درصد در سنگاپور 28 درصد در مالزی و نزدیک به نیمی در تایوان با توجه به millward brown بین المللی است. این در اصل تولید شده توسط هنگ کنگ مبتنی بر هاولی & هازل شرکت شیمیایی و تبدیل به یک برند کلگیت در سال 1985 از طریق ادغام شرکت های بزرگ.

“برای بیش از 35 سال ما کار کرده اند با هم به تکامل تجاری از جمله تغییرات قابل توجهی به نام و لوگو و بسته بندی. ما در حال حاضر در حال کار با ما شریک برای بررسی بیشتر و تکامل همه جنبه های تجاری از جمله با نام تجاری نام” کلگیت در بیانیه ای گفت: آمریکا که اولین گزارش این اطلاعیه در روز پنج شنبه.

انواع بسته بندی از Darlie خمیر دندان از 1930s به 2020. Wikimedia Commons

Darlie برای اولین بار معرفی شد و به بازار چین در دهه 1930 تحت نام “Darkie” و برجسته آرم خندان مرد سفید در blackface. هالی & هازل بنیانگذار گزارش آمد تا با نام تجاری پس از دیدن یک بازیگر انجام در blackface در سال 1927 آمریکا فیلم خواننده جاز.

در سال 1989 چهار سال پس از کلگیت تصاحب این شرکت تغییر نام تجاری از “Darkie” به “Darlie” تحت فشار برخی از سهامداران و آمریکا گروه های کلیسا و طراحی لوگو به ویژگی های نژادی مبهم مرد در یک کلاه و لباس مخصوص مهمانی رسمی.

کلگیت برنامه ریزی برای سرنگونی یک نام تجاری دیرینه به دنبال پپسی اعلام آخرین جمعه بازنشسته آن یاد صبحانه با نام تجاری عمه ، خاله, Jemima که برجسته یک زن آمریکایی آفریقایی تبار در بسته بندی. پپسی را نیز وادار به دیگر شرکت های مواد غذایی را به حالت تعلیق مارک های سیاه شخصیت ها از جمله عمو بن برنج, خانم Butterworth شربت و کرم گندم. (روز دوشنبه اعضای خانواده از آن دو که به تصویر کشیده عمه Jemima به اعتراض پپسی تصمیم گفت: حذف آرم معادل “پاک کردن من بزرگ مادر بزرگ به تاریخ است.”)

در عین حال بر خلاف مجادلات در اطراف مارک های مواد غذایی در ایالات متحده کلگیت نام تجاری مروری بر Darlie به نظر می رسد بیشتر شبیه به تلاش برای ماندن در ارتباط با فضای سیاسی در خانه از پاسخ به بازار محلی. وجود دارد هیچ نشانه های شناخته شده نشان می دهد که فروش Darlie خمیر دندان کاهش یافته است پس از کشتن جورج فلوید. چین نیز قابل توجه غایب از جهانی Black Lives Matter جنبش به تظاهرات غیر قانونی در کشور است.

واکنش به کلگیت حرکت مخلوط است. در حالی که برخی فکر می کنند که تغییر علامت تجاری است که دیر شده و دیگران استدلال می کنند آن را کاملا غیر ضروری است.

“من نمی توانم باور کنم که آن را گرفته و آنها را در این مدت طولانی به درک چگونه توهین آمیز این است” نوشت: یک کاربر توییتر در زیر یک گزارش از اخبار هنگ کنگ-بر اساس جنوب چین صبح پست.

“که با نام تجاری شده است در اطراف در چین نزدیک به 100 سال است. مردم چین حتی نمی دانم چه blackface است” پاسخ داد: یکی دیگر از کاربر توییتر.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>