Amrish Puri به آمل Palekar این نابغه الهام وفاداری از هند بزرگترین بازیگران

“بسیاری از بازیگران ممکن است یا ممکن است آن را تصدیق اما در عمق هر یک از آنها می داند چقدر Satyadev Dubey جی کلمات اهمیت ندارد.” #تئاتر #سینما

ارتقاء

منازت همه صداقت اولین بار است که من تا کنون شنیده ام از افسانه ای نمایشنامه نویس کارگردان و تهیه کننده Satyadev Dubey نمی شد از طریق یکی از نمایشنامه های او اما در مصاحبه فیلمساز کهنه Shyam Benegal داد به Cinestaan در ماه ژوئن 2017. Funnily enough, مصاحبه نبود و حتی در مورد Dubey اما این بازیگر Amrish Puri و چگونه او با استفاده از پول به دست آورده از فیلم های تجاری به صندوق standout تئاتر گروه مانند بمبئی مبتنی بر تئاتر واحد.

“او [Amrish Puri] تا به حال تبدیل شدن به یک ستاره محبوب و تبه کار در فیلم های تجاری. این است که در آن پول را از آمد. اما او کمک کرد تا بسیاری از مردم با آن پول است. او نگه داشته فقیر تئاتر واحد رفتن. زمانی که Satyadev Dubey خواهد انجام یک بازی تولید شد برای پرداخت Amrish. هیچ کس نمی دانست که اتفاق می افتد گفت: Shyam Benegal.

خواندن این نقل قول من با خودم فکر کردم: “چه کسی این Satyadev Dubey’? چرا یکی از بازیگران بزرگ را مشکل پرداخت پول برای این مرد را تولید ؟ آنچه در آن بود در مورد Satyadev Dubey که بدستآمده از جمله مهربانی و وفاداری از یکی از بازیگران بزرگ? آنچه در گرفت بود از کوره در رفته جستجو در گوگل در مورد این شخصیت منحصر به فرد. من در بر داشت صدها بزرگداشت در اذکار, حکایات و حتی یک اگهی در روزنامه نیویورک تایمز اختصاص داده شده به Satyadev Dubey بود که از روی علاقه به عنوان شناخته شده ‘Dubey جی’ به بسیاری از.

یک جستجوی ساده در گوگل باز چشم من به یک شکل است که آموزش و الهام بخش نسل از بازیگران از جمله Amrish Puri آمل Palekar, Nasseeruddin شاه Ratna Pathak شاه Govind Nihalani, Sulabha Deshpande, Mohan Bhandari, Harish Patel, Sonali Kulkarni و حتی Akshaye Khanna قبل از او شروع به بازیگری در فیلم. او همچنین الهام گرفته و در ادامه برای الهام بخشیدن به نسل نویسان و مدیران و تولید کنندگان است.

متولد به بالا-طبقه خانواده در بیلسپور در 13 ژوئیه سال 1936 Dubey تا به حال آرمان تبدیل شدن به یک بازیکن کریکت در حالی که تحصیل در یک کالج بمبئی در اوایل 1950s. همه که تغییر زمانی که او معرفی شد به تئاتر و شروع به بازیگری در تئاتر واحد یک بمبئی گروه تئاتر اجرا توسط مدیر Ebrahim Alkazi.

زمانی که Alkazi چپ به بیش از مدرسه ملی از درام در دهلی نو توسط اوایل دهه 1960 Dubey در زمان بیش از کمر و تولید یک سری از نمایشنامه از جمله “Andha یوغ” ضد جنگ Hindi بازی نوشته شده توسط Dharamvir Bharati و “Yayati” یک Kannada بازی نوشته شده توسط Girish Karnad که ترجمه شد به زبان هندی با Amrish Puri در نقش سرب.

این نقش را در تغییر چشم انداز تئاتر مدرن در هند.

به عنوان مرد مسئول احیا و مدرن Hindi تئاتر از طریق 1960s و 1970s او یک کلید بازیگر در ایجاد یک پان-هند تئاتر آگاهی با تولید نمایشنامه ترجمه شده از زبان های هندی مانند گجراتی, کانادا, بنگالی و مراتی. او یک مرد بی رحمانه درخشان در تعهد خود را به تئاتر.

اما وجود دارد دو چیز, من هنوز هم می خواستم به دانستن در مورد Dubey جی. شد Shyam Benegal را حکایت در مورد Amrish Puri و Dubey او درست است ؟ همچنین آنچه در آن بود در مورد Dubey جی که بدستآمده از جمله مهربانی و وفاداری? در جستجوی من برای افرادی که می تواند به من ارائه بینش به مرد زندگی من در بر داشت نوه اش Satyajeet Dubey, یک بازیگر در Instagram.

ارسال او یک پیام مستقیم در Instagram من از او پرسیدم که آیا Shyam Benegal است اظهارات خود را در مورد پدربزرگ واقعی بودند. پس از انتظار برای بیش از یک روز به او پاسخ مثبت دادند اما افزود که او نمی دانید که بسیار در مورد کل ماجرا. در عوض او با اشاره مرا به سمت یکی از Dubey جی آموزان و تحسین بازیگر تئاتر هدایت سامی.

علاوه بر این به من ارائه برخی از بینش منحصر به فرد به چه Dubey جی او آموزش دیده بازیگران, سامی واقعا باید در عمق پاسخ به سوالات من در مورد Amrish Puri حکایت. او گفت که این اتفاق افتاده بود و قبل از وقت خود را در صحنه و ارتباط با Dubey جی.

او نوع به اندازه کافی به من در تماس با افرادی که یک رابطه بسیار نزدیک با Dubey Ji—افسانه ای تئاتر, کارگردان, هنرپیشه و حمایت Sunil Shanbag و Lata شارما بازیگر و محرم نزدیک.

صحبت کردن با هر دو آنها آن را آشکار است که Dubey جی چپ تاثیر ماندگار در زندگی بسیاری از. شاید این است که چگونه او با الهام از چنین وفاداری از امثال Amrish Puri.

“حتی زمانی که پوری ساب نیست بسیار موفق فیلم بازیگر عمیق خود را حس وفاداری به Dubey همیشه وجود دارد. او همیشه پشتیبانی Dubey صرف نظر از اینکه آن را با پول و یا هر راه دیگر. هر زمان که پوری ساب او شخصا آمده برای عملکرد نشستن پشت صحنه با ما و دیدار ما بعد از نشان می دهد. وفاداری و حمایت از رفت و بسیار فراتر از فقط کمک های مالی او را در هر حال حاضر و پس از آن می گوید:” سونیل Shanbag در یک منحصر به فرد در گفتگو با بهتر هند.

“وجود سه نسل از بازیگران که آموزش دیده اند در زیر او. بسیاری از آنها از بین رفته و تبدیل به موفق بازیگران. یک بار دیگر این بستگی به تعریف شما از موفقیت. برخی از آنها با موفقیت انتقال به جریان اصلی سینما, در حالی که دیگران همچنان به روی صحنه انجام دهد تا در این روز و در حال انجام به خوبی به خاطر مهارت و صنایع دستی” او می افزاید.

اما آنچه در آن بود در مورد Dubey جی که بدستآمده از جمله عشق و احترام و وفاداری?

Satyadev Dubey
Satyadev Dubey و Alaknanda Samarth انجام Jean-Paul Sartre را بدون خروج (حسن نیت ارائه میدهد عکس سونیل Shanbag)

Satyadev Dubey مرد

“Dubey بود و در کل ماوریک با پیش بینی بود که راه جلوتر از زمان خود” به یاد می آورد Lata شارما با یک تن از نوستالژی ناشی از صدای او. “اگر چه او بسیار کوتاه و خوی که mellowed شده با سن او یک پدر برای همه ما است.”

اگر او را دیدم بالقوه در هر کسی که آنها ممکن است به رسمیت شناخته شده از آن را به خود او رفت و همه را به اطمینان حاصل شود که آنها ساخته شده بسیاری از مهارت های ذاتی خود. او معمولا در مورد شناسایی این پتانسیل و مایل بود به او انرژی و صبر و شکیبایی او به یاد می آورد.

اما, آن را خود گذشتگی به عنوان یک معلم که واقعا ایستاده بود با توجه به Sharma. پس Dubey نیازهای آنقدر محدود وجود دارد هرگز یک تجاری زاویه به هر کار او. این نیز منعکس شده خود را ساده وضعیت زندگی. شارما صحبت می کند که چگونه او تا به حال فقط یک تشک روی زمین یک صندلی و یک دیوار از کتاب پوشش اتاق خود را.

“آن را تقریبا غیر ممکن است برای پیگیری از تعداد قابل توجه بازیگران و هنرپیشه های زن او آموخت. Dubey جی برگزار می شود کارگاه های آموزشی به صورت رایگان توزیع معابر به هر کسی که راه می رفت و از آنها خواست آن را حفظ کنید. او را آموزش بداهتا تمرینات خود را برای بهبود گفتار موضع و وضعیت. وجود فضاهای مانند Prithvi تئاتر که در دهه 1970 بود که خیلی ساکت تر از آن امروز است. در یک کافه وجود دارد او را میزبان این کارگاه یک بار در هفته. تقریبا 25-30 آمد مردم متشکل از تلاش بازیگران و هنرپیشه های زن یا افرادی که فقط می خواستم کمی اعتماد به نفس بیشتر به صورت شرایطی در زندگی حرفه ای خود را,” او به یاد می آورد.

عمده بازیگران که تا به حال عبور بیش از به جریان اصلی سینما را با میل و رغبت خود ارائه کمک پول و یا زمان به Dubey برای محصولات خود در هر چه ظرفیت. که می آید از این واقعیت بسیاری از آنها بازیگران از مدرسه ملی درام (NSD).

هر سال برای چند سال او دعوت شد NSD به انجام تولید با دانش آموزان سال آخر. مصاحبه آنها را در نمایشنامه های او و دیدن توانایی های بالقوه خود Dubey هرگز نتوانست در ذکر نام خود را به دوستان خود در صنعت فیلم. او توصیه می کنم نام خود را به مردم در صنعت و یا فقط دولت آنها را در عبور از طی یک گردهمایی از مردم که مهم است که آنها باید برای این جوان مرد یا زن بیرون آمدن از NSD.

“بسیاری از این بازیگران رو عمده خود را شکستن و یا یک پا در درب در حالی که نزدیک شدن به فیلمسازان و یا خانه های تولید به دلیل توصیه خود. بسیاری از آنها ممکن است یا نه ممکن است آن را تصدیق اما در عمق هر یک از آنها می داند چقدر Dubey جی کلمات اهمیت. که چیزی است که من فکر می کنم باعث می شود آنها سپاسگزار است. اگر آنها به خاطر آن است که در جایی در امتداد خط آنها را دوست دارند به او بازپرداخت. اما وجود دارد هیچ چیز مادی آنها می تواند به او در بازگشت به دلیل نیازهای شخصی خود بودند حداقل اگر چه او گاهی اوقات خود لذت می برد شیشه آبی برچسب ویسکی” را به یاد می آورد Sharma.

Dubey هدف بود و همیشه نسبت به گسترش انجیل از تئاتر.

“Dubey Ji شخصیت بود به طوری که هر زمان که او نیاز به کمک او هرگز خجالت بپرسید. و او همیشه می خواست برای کمک به شرایط خود. برای مثال اگر یک عملکرد آینده است و تبلیغات هزینه 15,000 تومان, او درخواست شما را به پرداخت هزینه تبلیغات شرکت به طور مستقیم و نه واریز پول با او. شما یک لیست طولانی از افرادی که همیشه در پا برای کمک به پرداخت هزینه برای مواد غذایی در طول تمرینات و یا کمک مالی بالشتک های اسباب بازی و یا دیگر آیتم های خانگی برای تنظیم زیرا او این توانایی غیر طبیعی به مردم را هم. من شخصا می دانم که Nasseruddin شاه همیشه در پا برای کمک به در هر ظرفیت و هر زمان که او خواسته. او را لمس افرادی که با او کار می کرد در راه چند می تواند توصیف. هنوز بسیاری از مردم هرگز حاضر به کمک به او می گوید:” Shanbag.

Satyadev Dubey
Satyadev Dubey کارگردانی AADHE ADHURE با Jyotsna Karyekar و Amrish Puri. (حسن نیت ارائه میدهد عکس سونیل Shanbag)

Dubey را Gharana از بازیگری

در قلب این قدردانی که بسیاری از شاگردان و معاصران ارائه شده بود خود را اختصاص داده شده رویکرد به هنر و صنعت خود را. او تئاتر حول کلمات و متون. آنچه همیشه مجذوب او شد جهان از کلمات و ایده ها. بسیاری از آموزش های خود را حول این عناصر است.

“به عنوان بازیگران ما آموزش دیده بودند بسیار با دقت در این راه صحبت می کنیم کلمات و ما چگونه استخراج معنی از آنها. که مبنای اصلی خود را آموزش و در تمام جنبه های فنی که رفت به آن است. علاوه بر این او بود که بسیار ناچیز نوع از تئاتر. او نمی بستگی دارد بیش از حد در مجموعه طراحی و نورپردازی و لباس و غیره. برای او تمرکز اصلی بود این بازیگر و متن و هر چیز که رفت با این عناصر اصلی آموزش خود را. شما پیدا کنید که بسیاری از بازیگران جوان که آموزش دیده تحت او بیان متن در یک راه خاص و مستقل از زبان می گوید:” Shanbag.

وجود دارد برخی تشریفات در راه خود بازیگران بند بند متن خود را. در واقع وجود دارد یک انتقاد در یک نقطه که همه Dubey آموزش دیده بازیگران هستند. اما این که چگونه این آموزش بود و آن را به یک مدرسه تئاتر به خودی خود مانند یک Gharana در موسیقی کلاسیک هند.

“Dubey جی نیز بسیار تیز گوش و یک حس بزرگ و ویرایش متن. او یک استاد رقص به عنوان یک مدیر. توسط choreography من معنی نیست که جنبش یا رقص رقص اما توانایی به حرکت بازیگران در صحنه برای ایجاد یک موازی روایت است. او choreography افزود: یکی دیگر از لایه متن. حرکات روی صحنه در یک Dubey تولید شد هرگز بیهوده زیرا آنها همیشه چیزی اضافه شده به چه متن در تلاش بود تا به گفتن. او یک کار بسیار خواستار فرما. همه چیز بسیار دقیق با او. هیچ چیز معمولی انجام شد. حتی صحبت شد شدید و پرشور با او,” او اضافه می کند.

پس وجود تاکید بسیار بر بازیگران, متن و جنبش در مرحله Dubey تئاتر بود حداقلی در سمت راست خود را به عنوان به خوبی. ترین تئاتر توابع زیر منابع محدود است. اغلب ضرورت تبدیل به یک فضیلت است. شما لازم نیست که پول برای نورپردازی مجموعه و لباس اما بازیگران و, متن و تبدیل شدن آنها به ستون های اساسی کار خود را. به طور طبیعی به عنوان یک تولید کننده شما تمرکز بر آنچه در دسترس–بازیگران و اسکریپت.

“دیدن چیزی است که خود مجموعه بودند هرگز استادانه درست شده. او گاهی اوقات یک دوست و یا آشنایی به دنبال گرفتن یک استراحت در صنعت به عنوان یک طراح برای طراحی آن را برای او. برای به دست آوردن بودجه کمک خواهد کرد که او را در اجرای این مجموعه طراحی و او را به نوشتن یک تبلیغ انجام کمی نقش در فیلم های نوشتن بسیاری از دیالوگ ها و فیلمنامه می گوید:” Sharma.

فقط به طوری که ما می دانیم او برنده 1978 ملی فیلم جایزه بهترین فیلمنامه برای Shyam Benegal را ‘Bhumika’ و 1980 فیلم فیر بهترین Dialogue جایزه برای ‘Junoon’.

“Dubey جی هیچوقت برای به دست آوردن پول به معنای متعارف. اگر او نیاز به آن پول را از یک فرفره او را تا و یا از جای دیگری است. همچنین شما باید توجه داشته باشید که مقیاس از تولیدات تئاتر بسیار بیشتر از متوسط در 1960s و 70s به. امروز, آن را بسیار دشوار است برای گروه های کوچک برای زنده ماندن” او به یاد می آورد.

مردم امروز ساخت یک زندگی از تئاتر که واقعا مورد 40 سال پیش. Dubey هرگز در نگاه او چگونه می تواند بازیابی پول خود را تولید و یا چه مدت باید آن را اجرا کنید ، او اغلب می گویند در این زمان ‘chalna hoga toh chalega’.

“در آن روز شهرهای کوچکتر و شهرستانها دعوت بسیاری از گروه تئاتر از بمبئی. ما برخی از پول, اما در غیر این صورت آن را مانند یک پیک نیک و گاهی اوقات که پول خواهد بود نگه داشته کنار گذاشته برای تولید بعدی. امروز تولیدات تئاتر شروع با بودجه قبل از یکی حتی می توانید با تامل خواندن بازی می گوید:” Sharma.

ارتقاء

Satyadev Dubey
Satyadev Dubey کارگردانی AADHE ADHURE با Jyotsna Karyekar و Amrish Puri. (حسن نیت ارائه میدهد عکس سونیل Shanbag)

پان هند تئاتر

بزرگ معروف به داماد خود آشنایان اغلب می گویند که او دوست داشت به بحث لذت های هیجان خود را از یک قطعه تئاتر او تا به حال دیده و یا خوانده شده همیشه تا یک پروژه جدید یا سازماندهی یک مطالعه جدید بازی کسی نوشت. او عاشق انرژی بودن با مردم است. همواره او نقطه کانونی بسیاری از دریافت-togethers.

در دهه 1970 زمانی که تهیه کننده فیلم Vinod دوشی به او کل همکف Walchand تراس در Tardeo برای چهار سال به عنوان یک تمرین و فضای آن را تبدیل به یک نقطه جلسه برای همه افسانه از تئاتر که در آن زمان.

در زمانی که در برقراری ارتباط با مردم در سراسر شهرستانها بود بسیار آسان او را برای درخواست اسکریپت از بنگال, دهلی نو, Karnataka را سازماندهی ترجمه از این اسکریپت ها اغلب در هندی و بسیاری از آنها را دریافت کنید تولید شده در مرحله. در واقع او یکی از افراد کلیدی در اطلاع رسانی بازیگران در بمبئی که آنها کار نمی کند در انزوا بودند اما بخشی از معاصر و شکوفایی پان هند ،

“Dubey Ji اغلب سفر در اطراف شهرهای مختلف مانند کلکته و دهلی نو بود و دوستان وجود دارد. در کلکته به عنوان مثال, او تا به حال دوستان مثل Shyamanand جالان. در دهلی نو او را ملاقات Rajinder پل. آنها او تماس بگیرید و می گویند: “هی ما در بر داشت این بسیار جالب اسکریپت توسط Badal ببو (Badal سرکار) و شما باید به عنوان خوانده شده آن را’. Dubey جی همواره در پاسخ به درخواست اسکریپت می توانید آن را ترجمه سازماندهی قرائت و در دسترس ساخته شده برای هر مدیر در بمبئی علاقه مند به تولید این بازی” استدلال می کند Shanbag.

چه در غیر این صورت باید محدود شده به بنگال در حال حاضر حرکت به بخش دیگری از کشور موجود در ترجمه (عمدتا هندی) و مدیران از نقاط مختلف هند تولید آن است. این نمایشنامه در اطراف نقل مکان کرد هند است. این است که قبل از روز از آسان تلفن تماس ایمیل و یا هر یک از آن. آن را در واقع یک روند پر زحمت.

Dubey جی کار کرده و با پخش از بسیاری از زبان های مختلف ترجمه شده هندی, البته این که آیا آن را از اروپا و بنگال یا کارناتاکا و تولید آنها از هندی اقتباس از آلبرت کامو را “صلیب هدف” و ژان پل سارتر را “خروج ممنوع” به Girish Karnad را “Hayavadana” و ویجی د را “Khamosh! Adalat Jaari Hai”.

هیچ سوالی برای او ایجاد شده این تئاتر حساسیت که رفت و فراتر از بمبئی.

Shanta Gokhale نویسنده اشاره کرد و تئاتر, مورخ, که همچنین یک کتاب نوشته شده است مستند کار برجسته خود را به نام “Satyadev Dubey: پنجاه سال سفر را از طریق تئاتر’ بهترین توصیف این جنبه خاص زمانی که او می نویسد,

“Satyadev Dubey ساخته شده خود را در تئاتر در بمبئی بوته از یک پان-هند پان جهانی تئاتر آگاهی با تولید نمایشنامه ترجمه شده از مختلف هند و اروپایی زبان. این گرده افشانی متقاطع به مخاطبان اولین بارقه بزرگتر هندی, تئاتر حساسیت. به تاریخ به او اعتبار با کارگردانی و تولید بیش از یک صد تولیدات تئاتر در Hindi مراتی گجراتی و انگلیسی که بسیاری از آنها در نظر گرفته شود نشانه های مدرن در هند, تئاتر. تاثیر سبک خود را از تئاتر می تواند در بر داشت در سراسر کشور است.”

Satyadev Dubey
Satyadev Dubey با سونیل Shanbag, Sunila Pradhan و Amrish Puri در یکی از تمرینات از “Aur Ek Garibo” نوشته شده توسط ماهش Elkunchwar. (حسن نیت ارائه میدهد عکس Facebook/Saurav Datta)

میراث

او سرانجام در دسامبر 25, 2011 در سن 75 در بمبئی اما آن را تقریبا غیر ممکن است به محفظهای قرار دادن میراث او در پشت برگ. او را لمس قلب مردم را در بسیاری از راه های مختلف.

برای Lata شارما که در عمل تنها در دو تا از نمایشنامه های او بلکه در زمان مراقبت از همه چیز را در زندگی شخصی خود از منابع مالی بهداشت و درمان و پزشک بازديد Dubey بود پدر.

“به کسی که دیگری او چیز دیگری بود. او محرم اسرار, مشاور, و خیلی بیشتر. و نه هر کس شد, بازیگران در خارج از تعاملات خود را با او, اما آنها مطمئن شد مردم بهتر است. تاثیر و نفوذ او رفت و راه فراتر از تئاتر. او یک دوست و راهنمای مربی برای بسیاری از مردم که اغلب به صدا مشاوره در به طور منظم خود را زندگی می کند. یک مرد با یک بیمار گوش Dubey جی نبود قضاوت و این چیزی است که او را مانند یک انسان فوق العاده است. من فکر می کنم کسانی که جنبه های رفت و همراه بودن افسانه ای تئاتر شخصیت” به یاد می آورد Sharma.

Satyadev Dubey در سال های بعد. (حسن نیت ارائه میدهد عکس Facebook/Cinemawale)

از دانستن هر چیزی در همه چیز در مورد Satyadev Dubey, من تا به حال نقل مکان به یک محل که در آن من مرتب کردن بر اساس درک که چرا بسیاری از افسانه ای بازیگران برگزار شد او را در این خصوص بالا است. وجود دارد خیلی بیشتر به یادگیری در مورد Dubey جی و در همه صداقت, این تنها آغاز است.

(ویرایش شده توسط Vinayak Hegde)

مانند این داستان ؟ یا باید چیزی برای به اشتراک گذاشتن ؟ برای ما بنویسید: [email protected] و یا ارتباط با ما در Facebook و Twitter.

ارتقاء

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>