500 پنجاب بچه ها به نوبه خود ‘Farmprenuers’, رشد سبزیجات آلی در محوطه مدرسه!

استفاده بی رویه از سنگین و مواد شیمیایی سمی برای رشد مواد غذایی یکی از عمده دلایل مردم رو به وخامت سلامت در پنجاب. این مدرسه دانش آموزان نشان می دهد یک راه حل

Since سال گذشته نزدیک به 500 دانش آموز در سراسر 70 مدارس دولتی در پنجاب مانسا منطقه شده اند بی سر و صدا تنظیم یک مثال در زندگی سالم است که تمام ملت باید از یادگیری است. در اواسط روز وعده های غذایی این کودکان و نوجوانان بوده است مصرف سبزیجات آلی.

ارتقاء

به طور طبیعی به خوردن مواد غذایی است که عاری از آفت کش ها خطرناک است و به طور مستقیم و مثبت نهفته سلامت این کودکان است.

پس چگونه این مدارس موفق به خدمت آلی سبزیجات و میوه ها به کودکان خود را?

آیا آنها افزایش بودجه خود را به واردات سبزیجات تازه به صورت روزانه ؟ هر کشاورزی سازمان ارائه همان به صورت رایگان?

نه واقعا! در عوض تمام سبزیجات است که مصرف می شود در اواسط روز وعده های غذایی در حال رشد و برداشت توسط دانش آموزان در حیاط خود را در مدارس به عنوان بخشی از برنامه درسی خود را.

در راه های خلاقانه برای جذب دانش عملی و منجر به یک زندگی سالم دانش آموزان از کلاس های 5 تا 10 در حال تدریس به رشد سبزیجات مانند غذا خوردن, قارچ, فلفل, تلخ تنبل, کدو تنبل و سبزیجات برگ دار.

این تغییر در syllabi بخشی از یک پروژه به نام “خوراکی باغ’ آغاز شده توسط منطقه باغبانی وزارت تحت دولت را “Tandrust پنجاب ماموریت”.

زاییده افکار از توسعه باغداری افسر (HDO), Vipnesh Garg که خدمت در باغبانی وزارت برای بیش از 3 سال این برنامه در حال حاضر نشان دادن تاثیر باور نکردنی.

“در حالی که دولت ترویج آلی یا طبیعی کشاورزی ممکن است در حالی که قبل از بتن تغییر می تواند قابل مشاهده است. سپس ما شروع به یک ابتکار عمل است که نه تنها افزایش آگاهی در مورد آفات مضر اما همچنین فراهم می کند یک راه حل در قالب حیاط خلوت کشاورزی” Garg می گوید بهتر است هند (TBI).

از آنجا که تازه برداشت سبزیجات استفاده می شود در اواسط وعده غذایی طرح این پروژه همچنین آدرس مشکل ناکافی عرضه مواد غذایی در مدارس دولتی.

“وجود دارد بسیاری از مدارس دولتی که محروم از وعده های غذایی سالم و بی خطر. دانش آموزان اغلب تا پایان خوردن یک نوع دال یا سبزی. رشد متنوع انواع سبزیجات این پروژه نیز تضمین کافی مواد مغذی مصرف در میان دانش آموزان” می افزاید: مانوهر.

از مزرعه به جدول – مواد غذایی ارگانیک برای همه

باغداری بخش شروع شده توسط آموزش دانشکده مدرسه در موضوعاتی مانند کشت و زرع مالچ کشت گلخانه استقرار محوطه سازی. بعد آنها ارائه باغبانی کیت که شامل بذر و کود سبز به مدارس به صورت رایگان.

بعلاوه بر اساس شرایط آب و هوایی و چشم انداز از مدرسه باغبانی وزارت نیز سهام راهنمایی در رشد نوع خاصی از سبزیجات و یا میوه.

برای مثال در مناطق با کمبود نور خورشید و یا آب باغبانی تیم مشاوره مدرسه برای رشد درختان مانند گز, موز, کاری, برگ املا و مرکبات و توت و گیاهان مانند آلوئه و ریحان.

علاوه بر این, مانوهر و تیم خود را به طراحی یک سیستم منحصر به فرد به نام ” biomimicry که شبیه سازی فرایند که در آن مواد غذایی است که رشد به طور طبیعی در اکوسیستم های ما است.

Biomimicked باغ تخت مطرح شده در محلی دولت مدرسه

“خاک در جنگل دارای پنج لایه – سنگریزه/gravels ماده خشک مانند شاخه یا برگ نیتروژن مانند کود و یا زباله های آشپزخانه کمپوست و مالچ. هر لایه دارای یک نقش مهمی در ذخیره آب و نور خورشید و تجزیه مهم است. با توجه به این درختان استفاده بهینه از زمین و نیاز به نگهداری حداقل. ما تکرار همان پنج لایه باغبانی در مدارس دولتی” توضیح می دهد که Garg.

در حالی که این تیم بود سریع به جای آفت کش های مورد نیاز با آلی fertilises که کودکان مدرسه آماده از آشپزخانه و زباله های سبز, برخی از مدارس نیز تهیه کمپوست از باقی مانده های محصول مانند گندم و کلش برنج به رشد قارچ صدف.

ارتقاء

“ما با استفاده از یک کیلو کاه گندم بسترهای رشد 600 گرم قارچ در ما کوچک خوراکی باغ در هر ماه است. ما شگفت زده برای دیدن این حجم گسترده از دانش آموزان شرکت کننده در این کارگاه آموزشی” دکتر Jasbir سینگ یک حشره شناس و زیست شناسی معلم در دولت ارشد متوسطه (GSSS) در Boha ایجاد کرد می گوید TBI.

اتفاقا GSSS یکی از اولین مدارس به آزمایش با استفاده مجدد از محصول باقی مانده است که در غیر این صورت سوخته در زمینه باعث عظیم آلودگی هوا. در واقع دکتر سینگ رفت و یک قدم جلوتر و حتی صندلی ساخته شده از نی در باغ جایی که او طول می کشد باز کلاس در کشاورزی.

“کلش سوزاندن یک بحران جدی زیست محیطی است که نیاز به توجه فوری. به غیر از کشاورزی ما نیز به دانش آموزان آموزش دیده برای استفاده از کلش برنج در روش های نوآورانه مانند کمپوست و ساختمان مبلمان خارج از آن. بسیاری از دانش آموزان ما به طور منظم را کشت زباله از پدر و مادر خود را برای آماده سازی کمپوست” می افزاید: دکتر سینگ.

به ترکیب ابتکار به برنامه روزمره از کودکان مدارس آماده جداول زمان در یک راه است که هر مدرسه allots یک ساعت در هر هفته به خوراکی باغ. آنها اول در مورد هفته کشاورزی فعالیت و پس از آن روشهاي. برای اطمینان از هر دانش آموز می کشد کشاورزی به طور جدی آن را درمان است مانند هر موضوع دیگر و دانش آموزان داده می شود و علائم.

همانطور که برای برداشت آن بستگی به منطقه از باغ و محدوده هر چیزی بین یک کیلو تا ده کیلو. زمانی که تولید بسیار بالا است, مدارس توزیع آن در میان روستاییان به صورت رایگان.

نگاهی به عنوان مثال دولت در Gorakhnath با قدرت 120. با تشکر به یک حیاط خلوت و مشتاق آموزان مدرسه برداشت تا حد 20 کیلو سبزیجات مانند فلفل و بادنجان تلخ کدو و کدو تنبل روزانه.

“ما اجازه نمی دهد مواد غذایی ما به هدر. اگر سبزیجات سمت چپ بعد از ما ساخته شده وعده های غذایی برای دانش آموزان ما را به نیازمندان و روستاییان به صورت رایگان می گوید:” Harbans, معلم مدرسه.

درک تاثیر

“خوراکی باغ یک هدیه است که دانش آموزان متوجه کار سخت قرار داده و در ما کشاورزان را به ما بدهد و سبزیجات تازه. کودکان نه تنها یادگیری برای رشد سبزیجات بلکه مفاهیم مانند به اشتراک گذاشته شده, کار, غذا خوردن سالم, مسئول زراعت و آنچه در آن طول می کشد برای یک آینده پایدار,” Shailender Kaur, مدیر باغبانی پنجاب می گوید TBI.

با توجه به Garg بسیاری از کودکان و معلمان را شروع کرده اند در حال رشد سبزیجات در حیاط خانه های خود را بیش از حد “در واتساپ گروه پدر و مادر اغلب به اشتراک گذاری تصاویر از تازه خود را برداشت و در خانه است. آن را تبدیل به یک جامعه بزرگ پلت فرم برای به اشتراک گذاشتن فعالیت ها و اطلاعات است.”

به عنوان یک نتیجه از یک روند است که متوجه شده در خانواده که در آن کودکان با خوشحالی مصرف سبزیجات که آنها بزرگ شده اند.

همچنین در حال توسعه باغ مدارس است یک راه عالی برای تعامل با جوان مردم در کشاورزی حرفه ای “ما را دیده اند بسیاری از دانش آموزان علاقه های فعال در درک اقتصاد کشاورزی. آنها کنجکاو به دانستن چه مقدار پول مورد نیاز برای رشد یک محصول است. حتی برخی از بحث در مورد روند کشاورزی در جزئیات با پدر و مادر خود و توضیح مشکلات به معلمان می گوید:” دکتر سینگ.

مدل های خوراکی مانند باغ دانش آموزان آموزش محیط زیست-محور مهارت تغییر کلی ادراک منفی در مورد کشاورزی و آنها را می آموزد یک یا دو چیز در مورد بودن سازگار با محیط زیست-farmprenuer. اگر آنها در حال تکرار در همه مدارس سراسر هند, آن می تواند یک راه طولانی در نویدبخش یک آینده ای سبزتر و سالم تر برای همه.


همچنین بخوانید: 50K+ آسام کودکان و نوجوانان رشد سبزیجات آلی در حیاط مدرسه کسب شسته و رفته سود!


تصویر حسن نیت ارائه میدهد: Vipesh Garg

(ویرایش شده توسط Saiqua سلطان)

ارتقاء

مانند این داستان ؟ یا باید چیزی برای به اشتراک گذاشتن ؟
برای ما بنویسید: [email protected]
ارتباط با ما را در Facebook و Twitter.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>