موتور دیزل – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

و عمود بر جهت حرکت پیستون ایجاد شده و محل قرار گیری گژن پین است. در اینجا باید گفت بر خلاف تصور، شوینده های انژکتور تا حدی موجب برطرف شدن کربن های تجمع یافته در داخل سیلندر که در کیلومترهای بالا مقدمات صدمه به موتور را فراهم می کند، می شود. وجود آلودگی ها و کربن موجب تشکیل رسوب در شیارهای پیستون می شود، در نتیجه منجر به چسبندگی و قفل شدن رینگ می گردد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که استفاده از انژکتورشوی ها چه ارتباطی با قفل و چسبنگی رینگ دارد ؟ در صورتی که خودور شما دچار قفل رینگ پیستون شود، رینگ توانایی جمع کردن روغن از جداره سیلندر را از دست می دهد و روغن باقی مانده بر روی جداره سیلندر می سوزد و به صورت بخار از درب روغن خارج می شود. این سطح صاف از طریق ایجاد یک انحنا کوچک بر روی رینگ موتور بوجود میآید که با چشم هم دیده نمیشود.

کار این رینگها کنترل پخش روغن روی دیواره سیلندر است. رینگ پیستون روغنی روغن اضافی روی جداره سیلندر را به کمک رینگیهای فولادی بالا و پایین و فنر پیچشی پاک میکند. رینگ پیستون روغنی چیست؟ فنر معمولا شامل چندین شکاف یا پنجره (مجرا) برای بازگشت روغن به شیار رینگ روغنی می­باشند. برای اینکه مصرف روغن بهخوبی کنترل شود، در پشت این رینگها از منبسط کنندههای فنری استفاده میشود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا میبرند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط میکنند. پس از معرفی رینگ پیستون نوبت به بررسی وظایف این قطعه در خودرو میرسد. یکی از ویژگیهای این نوع موتور این است که میتوان آن را نزدیک کف خودرو قرار داد و به این وسیله، مرکز ثقل خودرو را به زمین نزدیک کرد. هوا توسط ترکیبی از سوپرشارژر و توربوشارژ با هندسه متغیر به داخل سیلندرها تزریق میشود.

در موتور دیزلی اتاق احتراق در داخل تاج پیستون تعبیه می شود به همین دلیل تاج پیستون دارای گودی زیاد است. شکل سر این پیستون ها ، به حرکت مواد سوختی در اتاق احتراق جهت انفجار بهتر کمک میکند. سیلندرها در موتور طوری چیده شدهاند که یکی پس از دیگری یا به صورت دوتایی مرحلهٔ احتراق را بگذرانند. پس وقتی میشنوید که موتور یک خودروی ۲ لیتری است، یعنی ۲ لیتر هوا در آن میگنجد. حرکت خطی بالا به پایین آن نیز منشاء نیروی موتور است به این ترتیب که با پایین آمدن بر اثر فشار گازهای ناشی از احتراق درون سیلندر نیروی ایجاد شده از انفجار هوا و سوخت را به بخشهای دیگر موتور منتقل میکند. فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا میرود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد میرسد. بر اثر آلودگی های کربنی و افزایش رسوبات در محفظه احتراق، رینگ قادر به حرکت آزادانه در شیار پیستون نمی باشد و به اصطلاح «قفل رینگ» ایجاد می قطعات پمپ 9 پیستون شود. یکی از اجزای اصلی یک سیستم هیدرولیک، پیستون هیدرولیک می باشد.این قطعه در داخل سیلندر، حرکت خطی نموده و روغن را هدایت و به آن سرعت می دهد.

اغلب رینگهای روغن سه تکه هستند. ساختار این رینگها یک تکه است. جنس این رینگها از چدن است. کروم به کار رفته در این نوع رینگها سبب کاهش ساییدگی خواهد شد. نشت زیاد بنزین از سر پیستون و استفاده از رینگ نامرغوب از عواملی هستند که سبب خراب شدن این قطعه در زمانی کوتاه خواهند شد. از آن ها در بعضی از خودرو های دیزلی پر قدرت استفاده می شود. از همین رو وظیفه خاصی در موتور خودرو برای این قطعه تعریف شده است. در نتیجه یک موتور هارلی داویدسون صدایی شبیه به tomp-tomp دارد که شخصیت خاصی به این موتور سیکلت داده است. موتور های تخت صدای خاصی هم دارند که آنها را کاملا متمایز از بقیه میکند. این ترتیب به موتور کمک میکند تا نرمتر و با صدای کمتری کار کنند. شاتون نیز یکی از قطعاتی است که اگر روغن کاری نشود در اثر اصطکاک با سایر قطعات فرسوده میشود و از برخورد آن صدای تق تق به گوش میرسد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون صفر وب پیستون ویسکو سایت خود باشید.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum mobil ödeme bozdurmaBetpasRestbetVdcasinoKlasbahishtml nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Nakite Çevirme1xbet