قم نیوز – شناخت پیستون و دلایل خرابی آن

البته به ادله انبساط بسیار بدنه آنها، سازندگان مجبور می شوند برای پرهیز از گریپاژ، پیستون را کلیدی لقی بسیار بسازند. در این رخ می توانیم شاهد 5000 دور بر دقیقه باشیم و این به این معنی که سرعت به شدت بالا . بنا بر این به تعداد سیلندر در هر موتور پیستون داریم. ممکن است پرسش کنید چنانچه این حرارت دوچندان شدید در حال ساخت شدن می باشد پس چطور این قطعه بایستی روغنکاری شود ؟ پس از معین شدن نقص‌ خودرو، رگلاژ نزدیک ترین، دوستداشتنی ترین و منصف ترین تعمیرکار را به شما معرفی خواهد کرد. تیم GISP عرضه کننده قطعات یدکی خودرو، کلیدی کیفیت و استاندارد قطعات شرکتی خودرو میباشد که تمام انواع قطعه یدکی خویش را از تولید کنندگان آیتم تایید خودروسازان تنظیم می‌نماید و به راحتی میتوانید قطعات یدکی جمهوری اسلامی ایران خودرو و قطعات یدکی سایپا را در بسته بندیهای تیم جی آی اس پی و از نتورک نمایندگیهای این کمپانی تهیه کنید. برای خرید انواع قطعات پراید ، قطعات پژو و قطعات یدکی بقیه ماشین های اهل ایران میتوانید به بخش جستجوی تارنما مراجعه نمایید یا این که حساس نتورک نمایندگیها تماس بگیرید. ممکن است بخش اعظم شما دوستان فک نمایید که پیستون قطعه ای است تماما استوانه ای و سطح مقطعی (کفی پیستون) کاملا گرد و کروی دارد. پیستون قطعه با موتوراست که چهارعمل حیاتی موتوررافراهم میکند. به همین برهان در پیستون سرد قطر کوچکتر، کوچکتر از قطر بزرگتر می باشد و گفته می شود که پیستون بیضی صورت است. ترازو سایز گژن پین که بیان کننده قطر آن می باشد هم بر روی پیستون ممکن هست حک شود. به طور مشابه قطر کوچکتر (Minor Diameter) عمده از قطر بزرگتر (Major Diameter) در اثر گرما منبسط می شود، چون در برآمدگیهای ترک گژن پین تراکم بیشتری وجود دارد. چنانچه پیستون پهن یا این که قطر بزرگ را کنار پیستون اهمیت قطر فراوان اندک قرار دهیم ( شاتون یک میزان باشد ) , پیستون تبریز پژو شاهد همین خواهید بود که اقتدار تولیدی فراوان زیادتر از اقتدار پیستون لاغر است . جهت ارتقاء توان تولیدی موتور، تعداد سیلندرها نیز افزایش و بر پایه آرایش و پیرایش و تعداد سیلندرها، تعداد پیستونها گزینش میگردد. پیروزپناه، و.، میرمحمدی، ع.، 1382. اثر گذاری طراحی ظرف پیستون بر تکثیر آلایندگی موتورهای دیزلی دارای پاشش مستقیم. البته این قطر و وزن در موتورهای دیزل ممکن میباشد حساس یکدیگر تفاوت داشته باشد. فشار داخلی مستمند اعمال نیروی قابل توجهی است که بتواند حلقه پیستون را به قطر کوچکتری در آورد تا در شیار مربوطه جای بگیرد. قطر پیستونهای موتور ماشین در میان ۷۶ تا ۱۲۲ میلیمتر (۳ تا ۴ اینچ) متغیر است. همین لقی در پیستونهای آلومینیومی به علت انبساط مضاعف عمده در حیث گرفته میشود. در فرآیند کاری موتور و در زمانی که فعالیت انفجار ادغام سوخت و هوا بر روی میدهد، به برهان بسته بودن بخش بالایی محفظه توسط سرسیلندر، می بایست قسمتی وجود داشته باشد که بتواند اصلی حرکت در سیلندر، نیروی تولید شده را به حرکت تبدیل کند. پیستون به وسیله شاتون به میل لنگ متصل می شود و میل لنگ، نیروی واجب جهت حرکت خویش را از پیستون اخذ می کند. آن قسمت از میل لنگ که در همین یاتاقان ها قرار گرفته میباشد سطوح میل لنگ نامیده می شود.خارج از محور این سطوح، سطوح دیگری وجود دارد که به سر تبارک مدل های پیستون مربوط هستند، سطح های آخر را لنگی های میل لنگ گویند در میل لنگ به طور معمول در میان هر دو تراز یک لنگی وجود دارد. شرکت‌ کنندگان متحرک باطن موتور منجمله پیستون، سوپاپ، میل لنگ و … همین پخی سبب یک حرکت پاک کنندگی خفیف می­شود که از رخنه روغن مازاد به داخل محیط احتراق جلوگیری می­کند. همین قطعه عاملی به جهت تراکم مخلوط بنزین و هوا و خروج دود حاصل از احتراق از محیط سیلندر است. در واقعیت نقش رینگ پیستون کنترل اصطکاک میان پیستون و دیواره سیلندر، مدیر تبادل حرارت فی مابین پیستون و دیواره سیلندر، محافظت چگالی ترکیب بنزین و هوا، نگهداری روغن و روغن کاری سطح ها در تماس با یکدیگر و ممانعت از فرسودگی قطعات است. خودرو های سواری مدرن و امروزی، از پیستونهای آلومینیمی، به ادله سبکی و انتقال حرارت بهتر، به کارگیری میشود. پیستون بیضی رخ زمانی گرم شودبه حالت دایره ای کامل درمی آید.برای سهولت حرکت پیستون درسیلندروجلوگیری ازگیرکردن آن دراثرانبساط درسیلندر،لازم هست لقی مقداری دربین پیستون وسیلندر پیشبینی شود.دراین فاصله کم،قشرنازکی ازروغن قرارمیگیرد وفاصله راپرمیکند.ضمن آنکه اصطکاک ایجادشده راتقلیل میدهد،ازسایشسریع آن دونیز می کاهدو موجب تبادل حرارت میگردد.مقدارلقی پیستون درحالت سردبودن موتور،زیادتراست،ولی باگرم شدن موتور پیستون سریعتر انبساط پیداکرده،لقی آن باسیلندر کمترمیشود.علت انبساط بیشترپیستون دوعامل است:یکی گرمای بیشتری که به پیستون تاثیرمیکندودیگری ضریب انبساط زیادترپیستون آلومینیمی نسبت به سیلندر چدنی.پیستونهای بیضی صورت که به جهت خودداری ازچسبیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته میشودبا ابعاد خاصی طرح میگرددبطوری که قطرپیستون که درمحور تکیه گاه گژن پین قرارداردبه ترازو 0/15 میلیمتر ازقطردیگرکوچکتراست وقطرپیستون درروی محور45 جايگاه ای نسبت به محور0/075 میلیمتر،کوچکترازبزرگترین قطرپیستون است.

ایندکسر