رپورتاژ آگهی خبری یا رپورتاژ آگهی چیست؟

فرض کنید شما به مهمانی دعوت شده اید و کسی را در مهمانی نمی شناسید. به نظر شما ، برقراری ارتباط با مهمانان و نشان دادن جنبه ای جذاب و موجه از خود در نگاه دیگران چقدر می تواند دشوار باشد؟ حال فرض کنید چند میهمان که به طرز عجیبی همه مهمانان را می شناسند ، شما را به دیگران معرفی کنند. آیا در این شرایط ارتباط با میهمانان راحت تر نخواهد بود؟ آیا دیگران در این شرایط به شما اعتماد بیشتری ندارند؟ این دقیقاً همان کاری است که گزارشگری تبلیغ در دنیای تجارت برای شما انجام می دهد.

گزارشگری یا گزارش تبلیغات چیست؟

گزارش تبلیغات چیست؟
گزارش تبلیغات یا گزارش خبری ، که در انگلیسی به عنوان تبلیغاتی شناخته می شود ، ترکیبی از تبلیغات دو کلمه ای و سرمقاله است. گزارش آگهی نوعی محتوا است که معمولاً متنی است و در مجلات ، روزنامه ها و وب سایت ها و در برخی موارد به عنوان محتوای ویدیویی و در رسانه تصویری منتشر می شود. ظاهر یک گزارش آگهی به گونه ای است که مخاطب احساس می کند که محتوا توسط خود رسانه ها تولید می شود و جنبه تبلیغاتی ندارد. این در حالی است که گزارشگری آگهی نوعی محتوای حمایت شده است و هزینه ای نیز به نام هزینه خرید گزارشگری آگهی به رسانه ها پرداخت شده است.

چرا گزارش تبلیغات؟
با گسترده تر شدن فضای وب ، بازاریابی محتوا برای بازاریابان اهمیت بیشتری پیدا کرده و مارک ها برای دستیابی و جذب مخاطبان بیشتر در این جهت حرکت کرده اند. از طرف دیگر ، جایگاه موتورهای جستجوگر در سرب و مشتری برای شرکت ها را نمی توان نادیده گرفت. ترکیب این دو عامل روز به روز اهمیت گزارش تبلیغات را افزایش می دهد. چه با هدف آگاهی از برند و ادغام جایگاه برند در ذهن مشتری باشد یا با هدف بهبود موقعیت سئو و به دست آوردن ترافیک ارگانیک در سایت.

دیوید اوگلیوی ، معروف به پدر تبلیغات ، گفت: هرچه تبلیغی مانند یک تبلیغ باشد و بیشتر مانند یک مقاله باشد ، بیشتر خوانندگان آن را جذب می کند.

تحقیقات در مورد مصرف کنندگان با استفاده از تکنیک های ردیابی چشم نشان می دهد که گزارش آگهی توجه بیشتری را به خود جلب می کند. یکی از دلایل این امر می تواند این باشد که گزارش تبلیغات در جزییات انجام می شود ، در حالی که سایر تبلیغات اساساً از توجه به جزئیات ناتوان هستند. یکی از مهمترین مزیت های گزارش تبلیغات نسبت به تبلیغات این است که نویسنده فضای کافی برای توضیح دارد. تبلیغات معمولاً از یک تصویر واحد با چند کلمه در مورد شرکت ، مارک ، محصول یا خدمات ایجاد می شود. با این وجود ، در گزارش تبلیغات می توان توضیحی کامل در مورد مزایا و ویژگی های محصول یا خدمات ارائه داد.

گزارشگری یا گزارش تبلیغات چیست؟

آنچه در مورد گزارش تبلیغات باید بدانید
یکی از بهترین راه های معرفی خود با محتوای تبلیغ ، تحقیق در مورد روندهای محصول یا خدمات خود در قالب گزارش تحقیق است.

رپورتاژ یا محتوای حمایت شده اگر مطابق با اصول نوشتن گزارش آگهی تهیه شوند ، مخاطب در اولین برخورد متوجه جنبه تبلیغاتی آن نمی شود و آن را فقط به عنوان یک محتوای آموزشی می خواند. هرچه محتوای تولید شده آموزشی تر باشد ، مخاطب نیز نسبت به آن جذب می شود. از این طریق می توانید نام تجاری خود را در قالب گزارش آگهی و تحت عنوان معرفی و آموزش محتوای مرتبط با محصول یا خدمات خود معرفی کنید.

با این وجود ، شکی نیست که شما در زمینه کار خود تخصص و دانش زیادی دارید. اما همانطور که در بالا توضیح دادیم ، نکات و ترفندهایی وجود دارد که شاید با آنها آشنا نباشید. گروه خدمات مشاوره ای را به مشاغل متقاضی ارائه می دهد تا از حداکثر کارآیی کمپین های روابط عمومی و استفاده بهینه از ابزارهای گزارشگری تبلیغاتی استفاده کنند. همچنین ممکن است برای کسب و کارهایی که متوجه نیاز به اجرای کمپین های روابط عمومی می شوند ، محتوا متناسب با کمپین های تعریف شده تولید کنند.

رپورتاژ آگهی خبری فارسی کلوب

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>