معمولا شما زمانیکه به دنبال نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند. گفتنی است که طبق آمار کلیکهای یک جستجو در موتور جستجوی گوگل، 67 درصد از کاربران تنها 5 نتیجه اول را مطالعه خواهند کرد و همین آمار کافی است تا به اهمیت سئو و آموزش سئو بپردازیم. کلیدواژهها (Keyword): در وبسایتها هر محتوایی که تولید خواهد شد هدف و موضوعی خاص را دنبال میکند که هدف نهایی محتوا را میتوان به کمک کلمات کلیدی و اساسی آن مشخص نمود و بهعنوان یک عامل کلمه کلیدی را به موتور جستجو معرفی نماییم، بهعنوانمثال در صفحهای با محتوای مربوط به آموزش سئو قطعاً کلیدواژهها مربوط به سئو بوده و مفاهیم مرتبط با آن بحث خواهد شد. همانطور که از اسم این نوع آموزش سئو مشخص است کاملاً در خارج از سایت مربوطه انجام خواهد شد و بیشتر میتوان آن را یک نوع بازاریابی محتوا در شبکههای اجتماعی و سایتهای مختلف نامید زیرا بهنوعی تبلیغات محتوای شما در سایتها و شبکههای اجتماعی نمایش دادهشده و باعث اشتراکگذاری و جذب بیشتر کاربر خواهد شد.

اگرچه این توضیح از دید کاربران مخفیست، اما موتورهای جستجو به نمایش آن در نتایج جستجو و در زیر عنوان صفحه می پردازند. همانطور که بالا اشاره کردیم، سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است، در لغت به معنای بهینهسازی موتورهای جستجو است اما سئو در اصل عبارت است از مجموعه فنها و نکاتی که هنگام نوشتن و ارائه یک مطلب در اینترنت باید رعایت شود. لینک هایی که در داخل محتوای یک سایت به شما ارجاع داده می شوند، قدرت بیشتری دارند. و سئو خارجی نیز کلیه فعالیت هایی که بیرون است سایت اتفاق می افتد را شامل می شود. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … بک لینکهایی که از قسمت نظرات یا کامنت می آیند. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است. نتیجه: مقالههای ۲ هزار کلمهای تقریبا ۷ الی ۹ دقیقه طول میکشد توسط مخاطب مطالعه شود پس این دو آزمایش یک نتیجه را نشان میدهد ولی بدانید که طول محتوا از نظر من پوریا آریافر اولویت ندارد و بهتر است به مفید بودن مقاله توجه کنیم.

یکی از روشهای موفقیت در رسیدن به نتایج برتر گوگل تخصصی بودن سایت در یک زمینه خاص است. پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب میکنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید. البته بهتر است پیش از پرداختن به این شیوه، اطلاعات ابتدایی و اولیه را داشته باشید تا بتوانید استفادهی بهتری از این دانش ببرید. آدرسهای و لینکهای صفحات سایت: همواره آدرس یا لینک یک محتوا باید با عنوان و هدف آن مرتبط باشد تا موتورهای جستجو و همچنین کاربران در هنگام مشاهده نتایج درک بهتری از مفهوم و محتوای مربوطه داشته باشند، حتیالامکان از استفاده کلمات اضافی بپرهیزید و عناوین نامربوط نیز انتخاب نکنید. یعنی سعی کنید سایت شما فقط در یک موضوع خاصی فعالیت داشته باشد. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.

به زبان ساده سئو کردن سایت یعنی بتوانیم در موتورهای جستجو رنک یا همان امتیاز بالاتری بگیریم و در نتایج جستجو جایگاه بهتری را کسب کنیم. SEO سرواژه ی عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. چون با دانستن درد پشت هر کلمه کلیدی، میتوانیم برای آن فرایند تولید و سئو محتوا را شروع کنیم… این کتاب ها به شما کمک میکنند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را بیاموزید. تبلیغات در چنین سایتهایی همواره نتایج مثبتی بر روی کسبوکار شما خواهد داشت و ممکن است آینده شرکت شما را دچار تحولی عظیم و حیرتانگیز کند چون در ادامه این امر موجب افزایش بازدیدکننده واقعی و جذب مشتریها به وبسایت خواهد شد پس اگر در شروع راهاندازی کسبوکار خود هستید حتماً مسئله آموزش سئو را به جد پیگیری نمایید. با سلام و احترام خدمت شما جناب جوانبخت عزیز، دوره آموزش سئو که قرار است به زودی به صورت رایگان از همین صفحه منتشر شود، جلسه اول آن حداکثر تا چند روز آینده قرار خواهد گرفت و از آن به بعد هم هفته ای حداقل ۲ الی ۳ جلسه آموزش سئو در همین صفحه منتشر میشود که میتوانید استفاده کنید.